Znajomość metod terapeutycznych a ich stosowanie w pracy nauczycieli szkół podstawowych

3 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp

Rozdział I
Teoretyczne podstawy pracy

1.1. Terapia poprzez ruch i ciało………… 3
1.1.1. Ciało i umysł …………3
1.1.2. Ciało w ujęciu Aleksandra Lowena………… 4
1.1.3. Dowody wpływu aktywności fizycznej dzieci na zdolności poznawcze………… 8
1.2. Metody terapeutyczne angażujące ciało i ruch we wspieranie rozwoju umysłowego dziecka …………12
1.2.1. Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne………… 12
1.2.2. Edukacja przez ruch Danuty Dziamskiej …………21
1.2.3. Kinezjologia Edukacyjna Paula Dennisona …………22
1.2.4. Choreoterapia …………26
1.2.5. Metoda Dobrego Startu………… 29
1.2.6. Metoda Integracji Sensorycznej………… 29
1.2.7. Pedagogika Zabawy………… 29
1.2.8. Metoda Kniessów………… 29


Rozdział II
Metodologia badań własnych

2.1. Przedmiot i cel badania………… 30
2.2. Problemy, hipotezy i pytania badawcze …………33
2.3. Metoda, techniki, narzędzia …………38
2.3.1. Opis metody badawczej: metoda sondażu diagnostycznego………… 38
2.3.2. Techniki przedmiotowej pracy przyjęto metodę sondażu diagnostycznego i techniki ankiety oraz wywiadu…………. 43
2.3.3. Narzędzia …………43
2.4. Organizacja badania i charakterystyka osób badanych …………43


Bibliografia