Źródło i profilaktyka agresji w szkołach specjalnych

3 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………4

Rozdział I
Charakterystyka teoretyczna niepełnosprawności

1.1. Definicja niepełnosprawności………5
1.2. Kategorie niepełnosprawności………7


Rozdział II
Niepełnosprawność intelektualna

2.1. Definincja niepełnosprawności intelektualnej………13
2.2. Klasyfikacja niepełnosprawności intelektualnej………18


Rozdział III
Charakterystyka funkcjonowania dzieci osób z niepełnosprawnością intelektualną………23

Rozdział IV
Zjawisko agresji w badaniach naukowych

4.1. Charakterystyka zjawiska agresji ………29
4.2. Przyczyny agresji
4.2.1. Wychowanie ………39
4.2.2. Rozwój psychoemocjonalny dziecka………42
4.2.3. Postawy rodzicielskie wobec dzieci niepełnosprawnych intelektualnie………45
4.2.4. Negatywne i pozytywne wzmocnienia a proces wychowania ………,………47


Rozdział V
Profilaktyka agresji w szkołach specjalnych ………53

Dyskusja………61
Literatura………63