Analiza pojazdów samochodowych przeznaczonych do transportu kontenera 30 stopowego.

25 października 2015 0 Przez administrator

Wstęp……….. 7

Rozdział 1.
Analiza literarury i przyklady wykorzystania pojazdów samochodowych do transportu kontenerów 30 stopowych.

1.1. Opis geometrii i charakterystyki kontenera 30 stopowego ………..8
1.2. Podstawowy podzial i przeznaczenie kontenerów 30 stopowych ………..9
1.3. Charakterystyka i budowa pojazdów samochodowych przeznaczonych do transportu kontenerów 30 stopowych……….. 14
1.4. Ograniczenia w ruchu dotyczace pojazdów samochodowych przeznaczonych do transportu kontenerów 30 stopowych, wynikajace z kodeksu ruchu drogowego……….. 19


Rozdział 2.
Analiza porównawcza rozwiazan konstrukcyjnych zawieszen pojazdów samochodowych przeznaczonych do transportu kontenerów 30 stopowych.

2.1. Zadania stawiane zawieszeniom 23
2.2. Opis i zasada działania zawieszen stosowanych w pojazdach samochodowych przeznaczonych do transportu kontenerów 30 stopowych ………..24
2.2.1. Zawieszenia mechaniczne ………..24
2.2.2. Zawieszenia pneumatyczne……….. 31
2.3. Dodatkowe elementy stosowane w zawieszeniach……….. 36
2.3.1. Zawieszenie przednie ………..38
2.3.2. Zawieszenie tylne ………..40
2.4. Analiza rozwiazan konstrukcyjnych zawieszen wybranych firm………..42
2.4.1. Rozwiazania konstrukcyjne firmy Volvo……….. 42
2.4.2. Rozwiazania konstrukcyjne firmy Renault……….. 46
2.4.3. Rozwiazania konstrukcyjne firmy Mercedes……….. 48
2.5. Zawieszenie pneumatyczne czy mechaniczne- porównanie……….. 48


Rozdział 3.
Budowa i schematy konstrukcyjne dodatkowych systemów (urzadzen), w które wyposazone sa pojazdy samochodowe przeznaczone do transportu kontenerów 30 stopowych.

3.1. Uklad elektronicznie sterowanego zawieszenia pneumatycznego ECAS……….. 51
3.2. Pneumatyczny mechanizm podnoszenia osi ………..53
3.3. System podnoszenia bocznego ………..54
3.4. System wydluzania tylu naczepy ………..56
3.5. Pneumatyczny uklad uruchamiania hamulców……….. 56
3.6. Elektromagnetyczny uklad uruchamiania hamulców EBS ………..58


Rozdział 4.
Warunki statecznosci podluznej i poprzecznej zestawu kolowego do transporu kontenera 30 stopowego.

4.1. Warunki statecznosci podluznej i poprzecznej ………..60
4.1.1. Statecznosc podluzna ciagnika siodlowego przeznaczonego do transportu kontenera 30 stopowego……….. 61
4.1.2. Statecznosc poprzeczna ciagnika siodlowego ………..65
4.1.3. Statecznosc podluzna i poprzeczna pojazdu przeznaczonego do przewozu kontenera 30 stopowego……….. 66


Wnioski koncowe ………..68
Literatura ………..70
Wykaz rysunków………..71
Wykaz tabel……….. 74