Dyslalia u dziecka w wieku przedszkolnym – studium przypadku

2 marca 2019 0 Przez administrator


Wstęp

Rozdział 1
Rozwój mowy

1.1. Pojęcie i rola mowy
1.2. Etapy rozwoju mowy
1.2.1. Okres melodii
1.2.2. Okres wyrazu
1.2.3. Okres zdania
1.2.4. Okres swoistej mowy dziecięcej
1.2.5. Etap rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym
1.3. Wpływ czynników wewnętrznych i środowiskowo-wychowawczych na rozwój mowy dziecka
1.4. Dyslalia – charakterystyka zaburzenia
1.4.1. Etiologia powstawania zaburzenia
1.4.2. Klasyfikacja dyslalii
1.4.3. Podział wg kryterium objawowego
1.4.3.1. Podział ze względu na rodzaj dyslalii
1.4.4. Podział dyslalii ze względu na ilość zniekształconych głosek
1.4.5. Podział dyslalii ze względu na przyczyny
1.5. Terapia dyslalii


Rozdział 2
Metodologia badań

2.1. Przedmiot i cel badań
2.2. Metoda badawcza
2.3. Techniki badawcze
2.4. Narzędzia badawcze
2.5. Miejsce i czas badań


Rozdział 3
Diagnoza i terapia logopedyczno-pedagogiczna

3.1. Charakterystyka osoby badanej
3.2. Analiza dokumentów
3.3. Obserwacja dziecka oraz jego zachowań
3.4. Diagnoza logopedyczno-pedagogiczna
3.5. Terapia logopedyczno-pedagogiczna
3.6. Podsumowanie terapii i wskazówki do dalszych oddziaływań


Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Załączniki