Formy i metody nauczania w edukacji wczesnoszkolnej

2 marca 2019 0 Przez administrator


Wstęp………2

Rodzdział 1
Charakterystyka rozwoju dziecka w młodszym wieku szkolnym

1.1 Ogólna charakterystyka rozwoju dziecka w młodszym wieku szkolnym………3
1.2. Idea integracji w edukacji wczesnoszkolnej………9
1.3.Rola nauczyciela w edukacji wczesnoszkolnej………14


Rozdział 2
Koncepcje formy i metody nauczania w I etapie edukacyjnym

2.1 Współczesne koncepcje w edukacji wczesnoszkolnej………17
2.1.1 Konstruktywistyczna teoria uczenia się………17
2.1.2 Metoda projektowania okazji edukacyjnych………21
2.1.3 Metoda projektów………23
2.5 Koncepcja kształcenia krytycznego czytania………26
2.6 Metoda czynnościowego nauczania matematyki………27
2.7 Nauka przyrody poprzez obserwację i eksperyment………29


Rozdział 3
Metodologia badań własnych

3.1 Przedmiot i cel badań………31
3.2.Problemy badawcze………32
3.3 Metody, techniki i narzędzia badawcze………33
3.4 Organizacja i przebieg badań………36


Rozdział 4
Analiza wyników badań własnych

4.1 Charakterystyka grupy badawczej………37
4.2 Wyniki badań………39


Zakończenie ………53
Bibliografia……… 55
Spis rysunków ………57
Aneks……… 59