Nowoczesne uklady wspomagania biegów

 


Wstęp ………..3.

Rozdzial 1.
Mechaniczne skrzynie przekladniowe stosowane w ukladach naedowych pojazdów.

1.1. Skrzynia biegów ………..5.
1.2. Zadania stawiane skrzyniom biegów ………..5.
1.3. Sposoby zmian przelozen w skrzyniach biegów ………..5.
1.4. Sterowanie skrzynia biegów ………..6.
1.5. Dzialanie czterobiegowej skrzyni biegów z przesuwanymi kolami zebatymi ………..7.
1.6. Skrzynie przekladniowe samochodów ciezarowych duzej ladownosci ………..11
1.6.1. Skrzynie biegów ZF ECOSPLIT ………..12.
1.6.2. Skrzynie biegów MERCEDES BENZ ………..18.
1.6.3. Skrzynie biegów RENAULT B9, B18. ………..21.
1.7. Skrzynie biegów EATON (seria S) RTS/RTSO-12316A/RTS/RTSO-17316A………..25.
1.7.1. Skrzynie biegów EATON TWIN SPLITER TS/TSO. ……….. 28.
1.7.2. Przelaczanie biegów w skrzyniach DAF 95XF 8S i 16S ………..30.
1.7.3. Skrzynie biegów DAF 85 CF TS/TSO 12612 z podwójnym zespolem zmiany rozpietosci przelozen ………..31.


Rozdzial 2.
Uklady sterowania skrzynia przekladniowa wybranch producentów

2.1. Uklad automatycznego sterowania biegówOpitruise-SCANIA. ………..32.
2.2. Uklad automatycznego sterowania biegów Geatronic-VOLVO. ………..37.
2.3. Uklad automatycznego sterowania biegów Telligent-MERCEDES. 38.
2.4. Uklad automatycznego sterowania biegów TipMatic-MAN. ………..42.


Rozdzial 3.
Tendencje w rozwoju ukladów sterowania skrzyniami przekladniowymi ………..46.

Zakończenie ………..54.
Bibliografia ………..56.


Zostaw komentarz

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>