Porównanie finansowania szkół ponadgimnazjalnych na przykładzie szkoły finansowanej z budżetu państwa i szkoły finansowanej z budżetu samorządu w latach 2011-2015

3 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp……..4

Rozdział 1
Charakterystyka prawna funkcjonowania oraz finansowania szkół w Polsce

1.1 Prawny aspekt funkcjonowania instytucji…….. 7
1.2 System oświaty w Polsce…….. 10
1.3 Uregulowania prawne dotyczące finansowania oświaty ……..13


Rozdział 2
Struktura dochodów i wydatków w oświacie

2.1 Dochody ……..18
2.1.1. Dochody własne i środki unijne…….. 18
2.1.2. Subwencja oświatowe ……..20
2.2 Wydatki ……..22
2.2.1 Wydatki osobowe ……..23
2.2.2 Wydatki rzeczowe ……..26


Rozdział 3
Finansowanie Zespołu Szkół nr 2

3.1 Charakterystyka instytucji ……..28
3.2 Źródła dochodów ……..29
3.3 Wydatki Szkoły ……..31


Rozdział 4
Finansowanie zespołu szkół ponadgimnazjalnych

4.1 Charakterystyka instytucji ……..35
4.2 Źródła dochodów…….. 37
4.3 Wydatki Szkoły ……..39


Rozdział 5
Porównanie finansowania Zespołu Szkół nr 2 i Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych

5.1 Ogólne funkcjonowanie w środowisku lokalnym…….. 44
5.2 Źródła dochodów i wydatki szkół ……..46
5.3 Podsumowanie finansowania placówek ……..56
5.4 Perspektywa rozwoju szkół ponadgimnazjalnych w świetle reformy oświaty ……..59


Zakończenie…….. 62
Spis tabel i wykresów ……..64
Bibliografia ……..66
Załączniki ……..70
Streszczenie ……..79

Opis zawartości pracy:

W pierwszym rozdziale przedstawiono rolę i znaczenie oświaty w Polsce, oraz zmiany jakie zaszły na przestrzeni lat dziewięćdziesiątych w szkolnictwie.
Omówiono polski system oświaty oraz zadania oświatowe jednostek samorządu terytorialnego.
Kolejną ważną poruszoną kwestią był prawny aspekt funkcjonowania oraz finansowania szkół gdzie ukazano szkołę jako jednostką budżetową.

W drugim rozdziale przedstawiono od strony teoretycznej jak wygląda struktura dochodów i wydatków w placówkach oświatowych.

W trzecim i czwartym rozdziale przedstawiono dwie placówki oświatowe, gdzie scharakteryzowano instytucje, następnie zobrazowano organ prowadzący jako podstawowe źródło finansowania, ukazano też alternatywne źródła finansowania zadań oświatowych, jak również wydatki na oświatę oraz ich strukturę.

W kolejnym i ostatnim rozdziale zobaczyć można efekty analizy porównawczej dochodów i wydatków obu placówek oświatowych na przestrzeni lat 2011-2015. Dokonano również porównanie rzeczywistych kosztów utrzymania szkoły, a czynników na nie wpływających.