Praca domowa w percepcji uczniów klas III szkoły podstawowej w środowisku wiejskim

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp…………. 1

Rozdział 1.
Przegląd zagadnienia w świetle literatury przedmiotu.

1.1. Wyjaśnienie podstawowych pojęć…………. 3
a) praca domowa…………. 3
b) środowisko szkolne…………. 8
c) percepcja…………. 12
1.2. Istota pracy domowej i jej funkcje…………. 21
1.3. Rodzaje prac domowych i sposoby jej różnicowania…………. 30
1.4. Kontrola i ocena pracy domowej…………. 42
1.5. Znaczenie pracy domowej w edukacji wczesnoszkolnej…………. 54


Rozdział II
Analiza badań własnych.

2.1.Przedmiot i cel badań…………. 61
2.2.Problemy badawcze i hipotezy robocze…………. 63
2.3.Zmienne i ich wskaźniki…………. 66
3.4.Metody, techniki i narzędzia badawcze…………. 68
3.5.Przebieg i organizacja badań…………. 72


Rozdział III
Analiza badań empirycznych.

3.1. Charakterystyka populacji badawczej…………. 74
3.2.Efektywność i celowość w pracy domowej w opinii badanych nauczycieli…………. 78
3.3.Postrzeganie pracy domowej przez uczniów w świetle analizy kwestionariusza ankiety…………. 89
3.4.Znaczenie pracy domowej w procesie dydaktyczno wychowawczym w opinii badanych rodziców…………. 102
3.5.Rzetelność obowiązku pracy domowej uczniów w świetle analizy dokumentacji szkolnej…………. 112
3.6. Korelacja zmiennych niezależnych i zależnych w świetle badań ankietowych…………. 118


Podsumowania i wnioski dla praktyki pedagogicznej…………. 122
Bibliografia…………. 124
Spis tabel…………. 128
Spis rysunków…………. 129
Aneks