Problem agresji i przemocy wśród młodzieży ponadgimnazjalnej

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp

Rozdział 1
Agresja i przemoc w szkole

1.1. Analiza podstawowy pojęć
1.1. Klasyfikacja agresji
1.2. Geneza występowania zachowań agresywnych
1.3. Czynniki sprzyjające występowaniu agresji w szkole
1.4. Przeciwdziałanie zachowaniom agresywnym w szkole (SPP)


Rozdział 2
Metodologiczne podstawy badań

2.1. Przedmiot i cel badań
2.2. Problemy badawcze i hipotezy
2.3. Metody i techniki i narzędzia badawcze
2.4. Organizacja i przebieg badań


Rozdział 3
Wyniki i analiza materiału badawczego

3.1. Skala zjawiska agresji w szkole
3.2. Poczucie bezpieczeństwa uczniów w szkole
3.3. Przejawy agresji i przemocy w szkole
3.4. Doświadczenie przemocy wobec uczniów na terenie szkoły
3.5. Formy i częstość zachowań agresywnych
3.6. Miejsca, w których dochodzi do aktów przemocy
3.7. Postrzeganie zjawiska agresji w szkole przez nauczycieli
3.8. Przyczyny wzrostu agresji u młodzieży oraz zapobieganie


Podsumowanie
Bibliografia
Załączniki- Ankieta

Opis zawartości pracy:

Celem pracy jest opisanie zjawiska agresji oraz diagnoza faktycznego
zakresu występowania przemocy wśród młodzieży.

Przedmiotem badań są uczniowie szkoły ponadgimnazjalnej w wybranym powiecie. Celem praktycznym pracy jest uzupełnienie wiedzy, opracowanie zaleceń oraz znalezienie odpowiedzi na pytanie,
czy istnieje konieczność zatrudnienia dodatkowych pedagogów lub psychologów.
Praca składa się z trzech rozdziałów.
Pierwszy rozdział przybliża nam problem przemocy i agresji w szkole. Znajdują się w nim definicje oraz podstawowe klasyfikacje. Omówione są także wybrane formy i rodzaje zachowań agresywnych występujących
w szkołach.
W drugim rozdziale przedstawiono założenia metodologiczne,
natomiast trzeci rozdział poświęcony jest analizie wykonanego badania.