Rola CSR w kreowaniu wizerunku przedsiębiorstwa Danone na rynku międzynarodowym.

3 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………..3

Rozdział 1
Kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa.

1.1. Istota wizerunku przedsiębiorstw………..6
1.2. Proces budowania wizerunku………..13
1.3. Narzędzia kreowania wizerunku………..18


Rozdział 2
Oddziaływanie CSR na postrzeganie wizerunku firm.

2.1. Pojęcie i istota Społecznej Odpowiedzialności Biznesu………..23
2.2. Rola CSR w budowaniu wizerunku marki………..28
2.3. Marketingowe formy zaangażowania przedsiębiorstw w realizację koncepcji CSR………..34


Rozdział 3
CSR jako element wizerunku przedsiębiorstwa Danone.

3.1.Charakterystyka firmy Danone………..39
3.2. Sposoby kształtowania wizerunku przedsiębiorstwa………..43
3.3. Analiza działań z zakresu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu………..50


Podsumowanie………..56
Bibliografia………..58
Spis tabel………..62
Spis rysunków………..62

Opis zawartości pracy:


Układ pracy, podzielony na trzy rozdziały, odzwierciedla schemat myślowy Autorki.

W pierwszej części zdefiniowano pojęcie wizerunku, przedstawiono istotę i jego znaczenie dla organizacji.
Opisano sposób kształtowania wizerunku w ramach działalności przedsiębiorstw, etapy procesu oraz narzędzia, za pomocą których firmy mogą zarządzać własnym wizerunkiem.

Rozdział drugi bezpośrednio dotyczy koncepcji CSR. Autorka zaprezentowała zagadnienie, zaczynając od jego interpretacji.
Kolejno wyjaśnione zostały: rola Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w kreowaniu wizerunku firm oraz marketingowe
formy zaangażowania przedsiębiorstw w realizację działań społecznie odpowiedzialnych.

Rozdział trzeci prezentuje badane zagadnienie na konkretnym przykładzie. Omówiono w nim profil przedsiębiorstwa Danone,
przeanalizowano wybrane inicjatywy dla kreowania wizerunku firmy w ogóle oraz w oparciu o problematykę koncepcji CSR.
Praca będzie stanowić źródło wiedzy odnośnie zależności i wzajemnych powiązań koncepcji CSR z wizerunkiem przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym oraz
przyczyni się do podejmowania odpowiednich decyzji w wyborach moralnych dokonywanych przez firmy. W zakresie stosowanej
terminologii zostaną wykorzystane naprzemiennie pojęcia Społeczna Odpowiedzialność Biznesu oraz akronim od anglojęzycznej nazwy pojęcia
Corporate Social Responsibility, CSR. Decyzja uchodzi za słuszną, bowiem jest praktykowana przez teoretyków biznesów, znawców problemu oraz wykładowców akademickich.