Ruch rozwijający Weroniki Sherborne jako metoda wspomagania dziecka niepełnosprawnego intelektualnie.

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator

Wstęp…………5

Rozdział I
Niepełnosprawność intelektualna dziecka.

1.1. Pojęcie i klasyfikacja niepełnosprawności…………8
1.2. Kryteria oceny i stopnie niepełnosprawności…………12
1.3. Niepełnosprawność a specjalne potrzeby edukacyjne dziecka…………16
1.4. Edukacja integracyjna jako forma kształcenia dzieci niepełnosprawnych…………19


Rozdział II
Metoda pracy weroniki sherborne w ujęciu teoretycznym.

2.1. Geneza i założenia metody Ruchu Rozwijającego…………25
2.2. Zasady metody Weroniki Sherborne…………29
2.3. Zastosowanie metody Weroniki Sherborne w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie…………34
2.4. Efektywność metody Ruchu Rozwijającego w świetle badań empirycznych…………39


Rozdział III
Metodologia badań własnych.

3.1. Przedmiot i cel badań…………45
3.2. Problemy i hipotezy badawcze…………47
3.3. Metody, techniki oraz narzędzia badawcze…………50
3.4. Organizacja i przebieg badań…………56


Rozdział IV
Ruch rozwijający Weroniki Sherborne w świetle badań własnych.

4.1. Analiza indywidualnych przypadków…………59
4.2. Analiza danych z wywiadu…………82
4.3. Analiza i interpretacja wyników badań…………85


Podsumowanie i wnioski …………89
Bibliografia…………92
Spis tabel…………97
Załączniki…………98