Sposoby spędzania czasu wolnego przez uczniów klasy III szkoły podstawowej

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………..3

Rozdział I
Przegląd zagadnienia w świetle literatury przedmiotu

1.1 Wyjaśnienie podstawowych pojęć: czas wolny,rodzina,szkoła, grupa rówieśnicza ………..5
1.2 Istota i funkcje czasu wolnego……….. 30
1.3 Wpływ środowiska rodzinnego na spędzanie czasu wolnego przez uczniów w młodszym wieku szkolnym……….. 37
1.4 Wpływ środowiska szkolnego na spędzanie czasu wolnego przez uczniów w młodszym wieku szkolnym……….. 40
1.5 Wpływ grupy rówieśniczej na sposoby spędzania czasu wolnego przez uczniów w młodszym wieku szkolnym……….. 47


Rozdział II
Metodologia badań własnych

2.1 Przedmiot i cel badań ………..54
2.2 Problemy główne i hipotezy robocze ………..55
2.3 Zmienne i ich wskaźniki ………..60
2.4 Metody, techniki i narzędzia badawcze ………..62
2.5 Organizacja i przebieg badań……….. 65


Rozdział III
Analiza empiryczna badań własnych

3.1 Charakterystyka badanej populacji……….. 67
3.2 Rola nauczyciela i szkoły w zagospodarowaniu czasu wolnego uczniów w świetle analizy kwestionariusza analizy wywiadu z nauczycielem ………..71
3.3 Sposoby spędzania czasu wolnego przez uczniów w świetle analizy kwestionariusza ankiety dla ucznia ………..74


Podsumowania i wnioski dla praktyki pedagogicznej ………..94
Bibligrafia
Aneks

Opis zawartości pracy:


Tematem prezentowanej pracy są sposoby spędzania czasu wolnego przez uczniów klasy III Szkoły Podstawowej.
Praca składa się z III rozdziałów o charakterze teoretycznym i empirycznym.
W rozdziale I zawarto definicyjne ujęcie czasu wolnego a także rodziny, środowiska szkolnego i grupy rówieśniczej.
Nie bez znaczenia omówiono aspekty czasu wolnego i jego funkcje. W rozdziale tym podkreślono wpływ środowiska rodzinnego
i szkolnego na formy spędzania czasu wolnego uczniów w młodszym wieku szkolnym.
Nie pominięto również roli grupy rówieśniczej jako jednego ze stymulantów spędzania czasu wolnego uczniów.