Fobia szkolna u dzieci w wieku szkolnym

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp

Rozdział I
Problematyka nerwic, fobii i fobii szkolnej.

1.1 Pojęcie, przyczyny i skutki nerwic.
1.2 Podział i objawy zaburzeń nerwicowych.
1.3. Niepowodzenia szkolne – przyczyny oraz sposoby zapobiegania oraz zwalczania niepowodzeń.
1.4 Pojęcie i przyczyny fobii.
1.5 Rodzaje i objawy fobii
1.6 Przyczyny powstawania i objawy fobii szkolnej
1.7 Fobia szkolna a wagary
1.8 Zapobieganie (profilaktyka) i terapie fobii szkolnej


Rozdział II
Metodologia badań własnych

2.1 Przedmiot, cel oraz typ badań
2.2 Problem badawczy, hipotezy badawcze.
2.3 Metoda badań.
2.4 Przebieg procesu badawczego


Brak rozdziału nr 3- należy uzupełnić we własnym zakresie

Wnioski
Bibliografia
Aneksy:
Kwestionariusz ankiety
Kwestionariusz wywiadu

Opis zawartości pracy:

Niniejsza praca ma na celu zbadanie fobii u uczniów w różnym wieku szkolnym.
Według Szewczuka fobią nazywamy nieuzasadniony, bardzo silny, nie dający się opanować chorobliwy lęk przed określonymi przedmiotami oraz sytuacjami ( w tym wypadku będziemy mówić o szkole), wywołujący tendencję do unikania ich: uczucie lęku bywa połączone z przykrymi objawami wegetatywnymi (Szewczuk, 1999, s.86).
Praca składa się z trzech części.

Pierwsza część składa się z ośmiu podrozdziałów,w których znajdziemy tematykę z zakresu nerwic, fobii a także fobii szkolnej.

Druga część to część metodologiczna, która składa się z czterech podrozdziałów. Podejmuje ona takie zagadnienia jak m. in. przedmiot, typ, cel badań, problem badawczy czy przebieg procesu badawczego.