Zabawa jako forma aktywności dziecka w przedszkolu (na przykładzie przedszkola w XYZ)

2 marca 2019 0 Przez administrator


Wstęp ……….4

Rozdział I
Metodologia badań własnych

1.1. Wyjaśnienia terminologiczne ……….6
1.2. Przedmiot, cel i problematyka badań ……….12
1.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze ……….13
1.4. Charakterystyka środowiska ……….17

Rozdział II
Gry i zabawy dzieci w wieku przedszkolnym

2.1. Zabawa i jej znaczenie dla rozwoju dziecka ……….20
2.2. Cechy i formy zabawy ……….25
2.3. Funkcje zabawy ……….29
2.4. Klasyfikacje zabaw w przedszkolu ……….31
2.5. Rodzaje zabaw i gier dydaktycznych w przedszkolu………. 35

Rozdział III
Metodyka zabaw w przedszkolu

3.1. Podstawa programowa wychowania przedszkolnego ……….49
3.2. Metody pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym ……….56
3.3. Treści edukacji przedszkolnej ……….72
3.3.1 Treści wychowania umysłowego ……….73
3.3.2 Treści wychowania zdrowotnego ……….74
3.3.3 Treści wychowania społeczno – moralnego ……….76
3.3.4.Treści wychowania estetycznego………. 76
3.4. Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole………. 77
3.4.1Gotowość szkolna ……….77
3.4.2 Gotowość dziecka przedszkolnego do nauki czytania ……….81
3.4.3 Przygotowanie dziecka przedszkolnego do nauki pisania ……….84

Rozdział IV
Zabawy dzieci pięcioletnich na przykładzie przedszkola w XYZ

4.1. Przykłady zabaw w przedszkolu ……….86
4.2. Przykładowe scenariusze zajęć………. 89
4.3. Analiza badań własnych i wnioski ……….99
4.4. Analiza danych zebranych podczas wywiadu z nauczycielką………. 105

Zakończenie ……….108
Bibliografia ……….110
Spis tabel ……….113
Spis fotografii ……….114
Aneks………. 115