Zagrożenia zdrowotne w opinii uczniów Gimnazjum XYZ

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp

Rozdział 1
Zdrowie jako problem współczesnej cywilizacji.

1.1.Wychowanie zdrowotne w świetle literatury pedagogicznej.
1.2. Pojęcie i definicja zdrowia i higieny szkolnej.
1.3. Czynniki determinujące stan zdrowia młodzieży.
1.4. Patologie i choroby cywilizacyjne.
1.4.1 Używki.
1.4.2. Agresja i przemoc.
1.4.3. Wpływ mass mediów.
1.4.4. Czynny i bierny wypoczynek.
1.4.5. Patologie społeczne.
1.5. Obowiązki domu i szkoły w promocji zdrowia.
1.6. Zdrowie młodzieży w postulatach Unii Europejskiej.
1.7. Organizacja i rola profilaktyki.


Rozdział 2
Podstawy metodologiczne i organizacja badań.

2.1. Cel i przedmiot badań .
2.2. Problemy i hipotezy badawcze.
2.3. Zmienne i wskaźniki badań.
2.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze.
2.5.Teren i organizacja badań.


Rozdział 3
Zdrowie jako wartość życiowa w opinii badanej młodzieży.

3.1.Charakterstyka społeczna badanych.
3.2. Zdrowie i jego zagrożenia w postrzeganiu uczniów.
3.3. Wiedza o zdrowiu i zagrożeniach cywilizacyjnych.
3.4. Stan zdrowia w samoocenie uczniów.
3.5. Znajomość pierwszej pomocy w nagłych wypadkach.
3.6. Nawyki i przyczyny wpływające na stan zdrowia.
3.6.1. Skutki biernego spędzania czasu wolnego.
3.6.2. Problemy życiowe.
3.6.3. Nadużywanie alkoholu.
3.6.4. Palenie papierosów.
3.6.5. Plaga narkotyków.
3.6.6. Złe odżywianie.
3.6.7. Internet (komputer).
3.6.8 Wpływ grupy rówieśniczej.
3.7. Zdrowie uczniów w programie edukacyjnym szkoły.
3.8. Profilaktyka zdrowotna w percepcji uczniów.


Zakończenie
Spis wykresów i tabel
Bibliografia
Aneks
Streszczenie