Ocena wybranych funkcji opakowań kosmetyków oraz propozycję zmian

3 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp……….8

I. Część literaturowa

1. Rynek kosmetyków w Polsce……….9
1.1. Zakres pojęciowy kosmetyków……….9
1.2. Rynek kosmetyczny w Polsce……….10
2. Ogólna charakterystyka kosmetyków do pielęgnacji ciała……….16
3. Opakowania w przemyśle kosmetycznym……….23
3.1. Materiały stosowane do produkcji i formy konstrukcyjne opakowań do kosmetyków……….23
3.1.1. Materiały i formy konstrukcyjne opakowań kosmetyków do pielęgnacji ciała……….23
3.2. Cechy wzornicze opakowań……….28
3.3. Wytyczne dotyczące oznakowania opakowań bezpośrednich kosmetyków……….31
4. Funkcje opakowań……….36
4.1. Podział funkcji opakowań według różnych autorów……….36
4.2. Funkcja ochronna……….40
4.3. Funkcja marketingowa……….42
4.4. Funkcja informacyjna……….44
4.5. Funkcja użytkowa……….47
4.6. Funkcja ekologiczna……….49


II. Część badawcza

1. Cel i zakres pracy……….51
2. Materiał badawczy……….53
2.1. Balsamy do ciała……….53
2.2. Mleczka do ciała……….54
2.3. Maski do ciała……….55
2.4. Olejki do ciała……….56
3. Metodyka badań……….57
4. Analiza opakowań bezpośrednich kosmetyków do pielęgnacji ciała……….58
4.1. Analiza wybranych funkcji opakowań bezpośrednich kosmetyków do pielęgnacji ciała z grupy balsamów do ciała……….58
4.2. Analiza wybranych funkcji opakowań bezpośrednich kosmetyków do pielęgnacji ciała z grupy mleczek do ciała……….70
4.3. Analiza wybranych funkcji opakowań bezpośrednich kosmetyków do pielęgnacji ciała z grupy maseł do ciała……….82
4.4. Analiza wybranych funkcji opakowań bezpośrednich kosmetyków do pielęgnacji ciała z grupy olejków do ciała……….94
5. Ocena analizowanych funkcji opakowań bezpośrednich kosmetyków do pielęgnacji ciała……….106
6. Proponowane zmiany wybranych opakowań bezpośrednich kosmetyków do pielęgnacji ciała na podstawie analizwoanych funkcji……….113
6.1. Opakowania bezpośrednie kosmetyków do pielęgnacji ciała z grupy balsamów……….113
6.2. Opakowania bezpośrednie kosmetyków do pielęgnacji ciała z grupy mleczek……….113
6.3. Opakowania bezpośrednie kosmetyków do pielęgnacji ciała z grupy maseł……….114
6.4. Opakowania bezpośrednie kosmetyków do pielęgnacji ciała z grupy olejków……….115


III. Wnioski
Bibliografia……….118
Spis rysunków……….121
Spis tablic……….123
Załączniki……….123