Oddziaływanie środków masowego przekazu na zachowania agresywne wychowanków placówek opiekuńczo – wychowawczych

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator

Wstęp …………4

Rozdział 1.
Rola mediów w procesie powstawania agresji w kontekście literatury, oraz charakterystyka placówki opiekuńczo wychowawczej

1.1 Definicje agresji………… 7
1.2 Geneza powstawania zachowań agresywnych, teorie agresji ………… 11
1.2.1 Teorie powstawania agresji………… 11
1.2.2 Klasyfikacja rodzajów agresji ………… 14
1.2.3 Czynniki agresji ………… 15
1.3 Media jako podłoże powstawania zachowań niepożądanych………… 16
1.3.1 Gry multimedialne i Internet ………… 19
1.3.2 Telewizja ………… 21
1.3.3 Łagodzenie szkodliwych wpływów mediów, wybrane metody terapii agresji ………… 25
1.4 Ogólna charakterystyka placówek opiekuńczo-wychowawczych………… 29
1.4.1 Sytuacja prawna i społeczna dzieci skierowanych do placówek opiekuńczo-wychowawczych ………… 31


Rozdział 2.
Metodologia wykonanych badań ………… 34

2.1 Przedmiot i cele badań własnych ………… 34
2.2 Problemy i hipotezy badawcze ………… 35
2.3 Metoda, technika oraz narzędzia badawcze wykorzystane dla potrzeb niniejszej pracy ………… .38
2.4 Zmienne ………… 40
2.5 Plan i przebieg badań………… 42


Rozdział 3.
Analiza badań własnych ………… 43

3.1 Teren i populacja badanych ………… 43
3.2 Popularność różnych mediów wśród wychowanków placówki Opiekuńczo-Wychowawczej w Pieszycach ………… 53
3.3 Ulubione utwory medialne ………… 55
3.4 Media i ich wpływ na zachowania agresywne badanej grupy ………… 58
3.5 Medialni bohaterowie jako wzory do naśladowania dla respondentów ………… 63
3.6 Przemoc w życiu wychowanków ………… 66
3.7 Agresja i przemoc stosowana przez ankietowaną młodzież………… 70


Podsumowanie wyników badań i wnioski końcowe………… 75
Streszczenie ………… 77
Bibliografia ………… 78
Spis wykresów