Kategoria: Prace Dyplomowe

Prace dyplomowe oraz licencjackie

Współpraca transgraniczna Polski oraz Federacji Rosyjskiej w latach 1989-2015

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Współpraca transgraniczna pojęcie i znaczenie 1.1. Pojęcie współpracy transgranicznej 1.2. Cele, zasady oraz funkcje współpracy transgranicznej 1.3. Współpraca transgraniczna w zakresie przepływu osób i towarów 1.4. Formy współpracy transgranicznej Rozdział II Współpraca transgraniczna Polski i Federacji Rosyjskiej w latach 1989 – 2004 2.1. Priorytety współpracy transgranicznej Polski z Federacją Rosyjską 2.2. Formy i metody współpracy w zakresie przepływu osób 2.3. Formy i metody współpracy w zakresie przepływu towarów Rozdział III Współpraca transgraniczna Polski i Federacji Rosyjskiej po wejściu Polski do Unii Europejskiej (lata 2004 – 2015). 3.1. Priorytety współpracy transgranicznej z Federacją Rosyjską 3.2. Formy i metody…

Rola i zadania pielęgniarki w opiece nad pacjentką z rakiem szyjki macicy.

Przez administrator

Wykaz skrótów………….3 Wstęp………… 4 Rozdział I Teoretyczne podstawy pracy 1.1 Rak szyjki macicy………… 5 1.1.1 Epidemiologia………… 5 1.1.2 Etiologia i patogeneza………… 7 1.1.3 Czynniki ryzyka………… 9 1.1.4 Obraz kliniczny …………9 1.1.5 Przebieg i rokowanie …………10 1.2 Zasady postepowania w raku szyjki macicy………… 11 1.2.1 Diagnostyka …………11 1.2.2 Leczenie………… 15 1.2.3 Profilaktyka …………17 1.3 Opieka pielęgniarki nad pacjentką z rakiem szyjki macicy………… 18 Rozdział II Metodologiczne podstawy pracy 2.1 Cel i uzasadnienie wyboru tematu pracy………… 22 2.2 Problemy badawcze………… 22 2.3 Metody, techniki i narzędzia badawcze………… 23 2.4 Organizacja i przebieg badań………… 25 Rozdział III Studium indywidualnego przypadku 3.1 Opis sytuacji…

Zarzadzanie w obszarze produkcji

Przez administrator

Wstęp………….1 Rozdział I Zarządzanie w obszarze produkcji w przedsiębiorstwie produkcyjnym 1.1 Pojęcie i istota zarządzania…………. 4 1.2 Współczesne metody wspomagające zarządzanie produkcją ………….12 Rozdział II Metoda 6S jako metoda doskonalenia obszaru produkcji w przedsiębiorstwie 2.1. Główne założenia metody 6S ………….18 2.2. Metoda 6S – zastosowanie i narzędzia wspomagające…………. 20 2.3. Zasady wdrażania metody 6S w przedsiębiorstwie…………. 24 Rozdział III Charakterystyka przedsiębiorstwa XYZ 3.1. Opis działalności firmy oraz jej struktura i zatrudnienie…………. 28 3.2. Charakterystyka obszaru produkcji w firmie XYZ…………. 31 3.3. Metody wspomagające zarządzanie produkcją w firmie ………….34 Rozdział IV Analiza skuteczności stosowania 6S w obszarze produkcji firmy XYZ 4.1.…

Zarzadzanie i marketing dzialalności firmy kosmetycznej

Przez administrator

Wstęp………..2 Rozdział I Zarzadzanie w teorii 1.1 Pojęcie zarządzania ………..4 1.2. Ogólna charakterystyka zarządzania ………..5 1.3 Istota zarządzania strategicznego ………..6 1.4 Ewolucja zarządzenia strategicznego……….. 13 Rozdział II 2.1. Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie 2.2. Istota, znaczenia i podstawowe etapy procesu zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie 2.3.Podstawowe funkcje i zadania zarządzania marketingiem ………..26 2.4. Koncepcje zarządzania marketingiem……….. 34 2.5. Informacyjne wsparcie procesu zarządzania marketingiem w przedsiębiorstwie…………38 Rozdział III Analiza działalności marketingowej przedsiębiorstwa „Beauty you” 3.1 Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa „Beauty you” ………..39 3.1.2 Analiza wielkości sprzedaży produktów przedsiębiorstwa ………..42 3.1.3 Analiza asortymentu towarowego przedsiębiorstwa według metody Bostonskiej grupy konsultingowej (czyli według metody bkg)……….. 44…

Kuchnia molekularna

Przez administrator

Wstęp……….5 Rozdział I Charakterystyka kuchni molekularnej 1.1. Istota i pojęcie kuchni molekularnej. 1.2. Historia i rozwój kuchni molekularnej na świecie………. 7 1.3. Procesy chemiczne i fizyczne w kuchni molekularnej………. 10 Rozdział II Kuchnia molekularna w Polsce 2.1. Początki i rozwój kuchni molekularnej w Polsce………. 15 2.2. Prekursorzy kuchni molekularnej w polskiej gastronomii………. 17 2.3. Restauracje z kuchnią molekularną w Polsce………. 19 2.4. Stan i perspektywy rozwoju kuchni molekularnej w Polsce………. 22 Rozdział III Techniki i akcesoria stosowane w kuchni molekularnej 3.1. Składniki wykorzystywane w kuchni molekularnej………. 24 3.2. Sprzęt niezbędny w kuchni molekularnej ……….25 3.3. Techniki używane w kuchni molekularnej……….…

Media publiczne

Przez administrator

Rozdział I Media publiczne 1.1 Co to są media publiczne……..3 1.2 Media publiczne na świecie……. 5 1.3 Media publiczne w Polsce……. 6 Bibliografia……. 11 Rozdział II Historia BBC 2.1 BBC w okres przedwojenny……. 12 2.2 BBC w okres powojenny …….13 2.3 Współczesna działalność BBC …….15 Bibliografia …….19 Rozdział III Czym jest BBC 3.1 Struktura BBC……. 20 3.2 Odziały BBC …….24 3.3 Polska siedziba BBC …….24 Bibliografia …….27 Zakończenie …….28

Alternatywne metody rozwiązywania konfliktów

Przez administrator

Wstęp……….3 Rozdział 1 Alternatywne rozwiązywanie konfliktów 1.1. Termin ADR………. 5 1.2. Podziały form ADR……….8 1.3. Zjawisko konfliktu – sporu prawnego……….11 1.4. Pojęcie sprawy gospodarczej……….13 Rozdział 2 Historia mediacji 2.1 Charakterystyka mediacji………. 18 2.2 Mediator ……….19 2.3 Zasady mediacji………. 20 2.4 Zalety mediacji………. 21 2.5 Etapy mediacji………. 22 2.6 Mediacja w polskim ustawodawstwie………. 23 2.7. Statystyka i ocena ……….24 Rozdział 3 Arbitraż 3.1 Pojęcie arbitrażu ……….26 3.2 Jak przebiega arbitraż ……….26 3.3 Umowa o arbitraż ……….28 3.4 Mediacja i arbitraż ……….29 3.5 Statystyka i ocena ……….32 Zakończenie ……….34 Bibliografia………. 36

Tożsamość państwa na przykładzie Ukrainy

Przez administrator

Wstęp………2 Rozdział I Tożsamość międzynarodowa państwa 1.1. Rozumienie tożsamości międzynarodowej państwa……… 3 1.2. Kształtowanie się ukraińskiej tożsamości w stosunkach międzynarodowych……… 11 Rozdział II Postrzeganie Ukrainy za granicą 2.1 Czynniki warunkujące postrzeganie Ukrainy przez inne państwa……… 16 2.2 Postrzeganie Ukrainy przez państwa sąsiedzkie ………16 2.3 Odbiór Ukrainy w Rosji i na Zachodzie……… 18 Rozdział III Stopień samodzielności Ukrainy we współczesnych stosunkach międzynarodowych 3.1 Atrybuty podmiotowe Ukrainy we współczesnym świecie ………25 3.2 Ukraina jako państwo buforowe między Rosją a Zachodem……… 26 3.3 Czy Ukraina jest państwem samodzielnym, czy zależnym?……… 30 Zakończenie ………33 Bibliografia……… 34

Benchmarking i jego wykorzystanie w zarządzaniu zasobami ludzkimi.

Przez administrator

Wstęp…………4 Rozdział I Charakterystyka benchmarkingu 1.1 Geneza pojęcia …………6 1.2 Główne fazy rozwoju i korzyści wynikające ze stosowania benchmarkingu …………8 1.3 Benchmarking a benchmarki …………11 1.4 Ograniczenia benchmarkingu …………13 1.5 Kodeksy postępowania w benchmarkingu …………16 Rozdział II Rodzaje i etapy benchmarkingu 2.1 Klasyfikacja procesu według kryterium wzorca …………20 2.2 Klasyfikacja benchmarkingu według kryterium przedmiotu………… 25 2.3 Etapy stosowania benchmarkingu …………27 Rozdział III Benchmarking w zarządzaniu zasobami ludzkimi 3.1 Rola działu zasobów ludzkich …………33 3.2 Benchmarking w praktyce – firma………… 35 Zakończenie …………39 Bibliografia………… 41 Czasopisma …………43 Netografia …………44 Spis ilustracji i tabel …………45

Kara śmierci w opinii studentów resocjalizacji

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Kara śmierci a resocjalizacja 1.1. Definicja kary 1.2. Klasyfikacja kar w kodeksie karnym 1.3. Klasyfikacja kar w kodeksie wykroczeń 1.4. Klasyfikacja środków karnych 1.5. Efektywność oddziaływań resocjalizacji Rozdział II Kara śmierci – charakterystyka zjawiska 2.1. Kara śmierci w regulacjach prawnych 2.2. Wykonywanie kary śmierci na świecie 2.3. Geneza kary śmierci w Polsce 2.4. Postawy Polaków wobec stosowania kary śmierci Rozdział III Założenia badań własnych 3.1. Przedmiot i cel badań 3.2. Problemy i hipotezy badawcze 3.3. Charakterystyka terenu i badanej populacji 3.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze 3.5. Organizacja i przebieg badań Rozdział IV Analiza wyników badań własnych…

Zakaz Konkurencji w prawie pracy

Przez administrator

Wstęp…………4 Rozdział 1 Pojęcie, geneza i cel zakazu konkurencji 1.1 Pojęcie działalności konkurencyjnej ………..7 1.2 Pojęcie i znaczenie zakazu konkurencji……….. 10 1.3 Ustawowe zakazy konkurencji ………..12 1.4 Cele umownego zakazu konkurencji. Interes pracodawcy ………..13 1.5 Zarys historyczny zakazu konkurencji w prawie polskim……….. 15 1.6 Umowa o zakazie konkurencji – ogólna charakterystyka ………..18 Rozdział 2 Umowa o zakazie konkurencji w trakcie trwania stosunku pracy 2.1 Charakter prawny umowy o zakazie konkurencji……….. 24 2.2 Odrębność umowy o zakazie konkurencji ………..28 2.3 Termin obowiązywania umowy o zakazie konkurencji w czasie trwania stosunku pracy……….. 29 2.4 Kwestia odpłatności w umowie o zakazie konkurencji ………..30…

Stopień akceptacji choroby pacjentów leczonych na stwardnienie rozsiane (SM)

Przez administrator

I. Wstęp 1.1. Rys historyczny i geneza choroby 1.2. Czynniki wyzwalające i nasilające chorobę 1.3. Obraz kliniczny 1.4. Leczenie SM – zagadnienia wybrane 1.5. Etapy przystosowania się do SM oraz sposoby radzenia sobie z emocjami 1.6. Funkcjonowanie chorych na SM w społeczeństwie i rodzinie II. Założenie i cele pracy III. Materiał i metoda badania IV. Wyniki badań i omówienie 4.1. Charakterystyka respondentów 4.2. Analiza wyników badań V. Dyskusja VI. Wnioski VII. Streszczenie VIII. Piśmiennictwo IX. Wykaz tabel X. Wykaz rysunków XI. Aneks 11.1. Zgoda Senackiej Komisji ds. Etyki Badań Naukowych 11.2. Kwestionariusze 11.3. Załącznik oświadczenia studenta

Przestępczość zorganizowana w Polsce

Przez administrator

Wstęp…………4 Rozdział I Przestępczość zorganizowana w ujęciu historycznym 1.1. Geneza przestępczości zorganizowanej………… 6 1.2. Podstawowe pojęcia …………13 1.3. Polskie uwarunkowania przestępczości zorganizowanej …………17 Rozdział II Zwalczanie przestępczości zorganizowanej w Polsce 2.1. Organy i służby odpowiadające za zwalczanie przestępczości zorganizowanej…………21 2.2. Taktyka i zwalczanie przestępczości zorganizowanej …………27 2.3. Sukcesy i porażki w zwalczaniu przestępczości zorganizowanej …………30 Rozdział III Organizacja i funkcjonowanie wybranych zorganizowanych związków przestępczych w Polsce 3.1. Grupa Pruszkowska …………36 3.2. Grupa Wołomińska …………40 3.3. Grupy obcojęzyczne………… 44 Rozdział IV Analiza skali zjawiska przestępczości zorganizowanej w Polsce 4.1. Metodologia badań………… 49 4.1.1. Cel badawczy………… 49 4.1.2. Problemy i hipotezy badawcze…

Misja i idea instytucji pomocy społecznej na przykładzie powiatu Prudnickiego

Przez administrator

Wstęp…………4 Rozdział I Rys historyczny pomocy i opieki społecznej 1.1. Dwudziestolecie międzywojenne……….. 5 1.2. Okres Drugiej Wojny Światowej……….. 9 1.3. Powojenne Przemiany Systemu Opieki Społecznej (1945 – 1989)……….. 12 1.4. Pomoc społeczna w III Rzeczpospolitej……….. 18 1.5. Wnioski ………..22 Rozdział II Pomoc społeczna jako instytucja 2.1. Istota pomocy społecznej……….. 24 2.2. Cele i zadania pomocy społecznej……….. 28 2.3. Formy pomocy społecznej ………..30 2.4. Wnioski ……….38 Rozdział III Analiza zadań ops prudnik 3.1. Gmina Prudnik ………..39 3.2. Charakterystyka ośrodka ………..40 3.3. Realizowane zadania pomocowe……….. 41 3.4. Ocena działania OPS w Prudniku……….. 44 3.5. Wnioski ………..46 Zakończenie ………..48 Wykaz źródeł i literatury………..…

Przemoc i agresja wśród dzieci na przykładzie uczniów szkół podstawowych w XYZ

Przez administrator

Wstęp………….5 Rozdział I Teoria agresji i przemocy 1.1 Istota agresji………….7 1.2 Przemoc………….9 1.3 Przyczyny agresji i przemocy w szkołach………….11 1.4 Działania prewencyjne………….14 Rozdział II Podstawowe postawy rodziców 2.1 Dyscyplina………….17 2.2 Budowanie silnych fundamentów………….18 2.3 Rozwiązywanie podstawowych problemów, prowadzących do niewłaściwych zachowań………….19 2.4 Postawy rodzicielskie korzystne dla rozwoju osobowości dziecka………….20 Rozdział III Metodologia badań własnych 3.1 Cel badawczy………….26 3.2 Metody, techniki, narzędzia badawcze………….27 3.3 Organizacja badań oraz charakterystyka próby badawczej………….28 Rozdział IV Analiza badań własnych 4.1 Charakterystyka badanej grupy………….32 4.2 Miejsce stałego zamieszkania………….33 4.3 Analiza wyników badań ankietowych………….33 Zakończenie………….53 Bibliografia………….54 Spis wykresów………….56 Spis tabel………….57 Załączniki………….58

Rekrutacja i selekcji pracowników na przykładzie funkcjonowania agencji pracy tymczasowej

Przez administrator

Wstęp………….. 4 Rozdział I Rekrutacja pracowników 1.1. Podstawowe pojęcia z zakresu rekrutacji………….. 6 1.2 Źródła i rodzaje rekrutacji …………..10 1.3 Proces rekrutacji………….. 18 1.4 Metody rekrutacji………….. 23 Rozdział II Selekcja i dobór pracowników 2.1. Istota selekcji i doboru kandydatów………….. 26 2.2 Metody i strategie selekcyjne …………..30 2.3 Tradycyjne metody pozyskiwanie kandydatów…………..32 2.4. Nowatorskie metody pozyskiwania kandydatów …………..40 Rozdział III Specyfika działania agencji pracy tymczasowej 3.1. Definicja agencji pracy tymczasowej …………..45 3.2. Oferowane usługi agencji pracy tymczasowej………….. 48 3.3. Przebieg procedur rejestracyjnych agencji zatrudnienia w Polsce………….. 50 3.4. Specyfika pracy rekrutera w agencji pracy tymczasowej, problemy w rekrutacji …………..53 Rozdział IV…

Motywacja jako funkcja zarządzania zasobami ludzkimi na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa branży motoryzacyjnej”

Przez administrator

Wstęp ………..3 Rozdział 1 Rola pracy i motywacji w życiu człowieka 1.1. Funkcjonowanie człowieka w procesie pracy……….. 5 1.2. Pojęcie i istota motywacji ………..9 1.3. Motywy ludzkiego działania……….. 16 1.4. Natura zjawisk motywacyjnych ………..18 Rozdział 2 Teorie motywacji 2.1. Hierarchia potrzeb A. Maslowa ………..21 2.2. Dwuczynnikowa teoria potrzeb F. Herzberga ………..27 2.3. Teoria potrzeb ERG C. P. Alderfera ………..30 2.4. Teoria trzech potrzeb D. C. Mc Clellanda ………..32 2.5. Teoria X i Y Douglasa Mc Gregora ………..34 2.6. Teoria oczekiwanej wartości V. H. Vrooma………..37 2.7. Teoria sprawiedliwego nagradzania J. Stacy Adamsa………..39 2.8. Teoria wyznaczania celów E. A. Locka……….. 41 Rozdział…

Szkolenie i doskonalenie pracowników w zarządzaniu zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Znaczenie rozwoju intelektualnego i zawodowego pracowników przedsiębiorstwa 1. Teoria zasobów ludzkich 2. Kompetencje i ich znaczenie 3. Zastosowanie modelu kompetencyjnego w procesie szkolenia i rozwoju Rozdział II Działalność szkoleniowa i doskonalenie pracowników 1. Polityka szkoleniowa a zarządzanie kompetencjami 2. Pojęcie szkolenia jako jednej z metod podnoszenia kompetencji 3. Analiza potrzeb szkoleniowych i ich ewaluacja 4. Rola szkoleń we wspieraniu rozwoju pracowników i organizacji Rozdział III Organizacja i funkcjonowanie przedsiębiorstwa – studium przypadku 1. Otoczenie społeczno-ekonomiczne firmy 2. Struktura organizacyjna 3. Charakterystyka zasobów ludzkich 4. Aktywność pracowników w szkoleniach Rozdział IV Strategia przedsiębiorstwa w dziedzinie szkolenia i rozwoju…

Organizacja globalnego łańcucha dostaw w branży odzieżowej na przykładzie grupy Inditex

Przez administrator

Wstęp ………… 8 1. Cele i metody badań ………… 10 1.1 Cele badań ………… 10 1.2 Źródła i metody badań ………… 10 2. Organizacja łańcucha dostaw w branży odzieżowej 2.1. Definicje łańcucha dostaw ………… 11 2.2. Koncepcja zarządzania szczupłym i zwinnym łańcuchem dostaw ………… 12 2.3. Istota i zasady Just in Time ………… 16 2.4. Quick Response jako szybka odpowiedź na potrzeby klientów ………… 20 2.5. Strategia postponement w łańcuchu dostaw ………… 22 2.6. Zasady i zastosowanie koncepcji Fast fashion ………… 23 3. Charakterystyka firmy Inditex 3.1. Historia i podstawowe informacje o firmie ………… 26 3.2. Analiza SWOT firmy ……………

Projekt i implementacja serwisu internetowego wspomagającego działalność brygad instalujących oświetlenie uliczne

Przez administrator

1 Wstęp 2 Cel i zakres pracy………… 5 3 Opis serwisów WWW wspomagających pracę brygad 3.1 Globema………… 7 3.2 Softelnet………… 8 3.3 Podsumowanie i wnioski ………… 12 4 Analiza problemu i opracowanie wymagań na system 4.1 Wymagania systemowe………… 13 4.2 Diagram hierarchii funkcji (FHD)………… 14 4.3 Diagramy Przepływu danych (DFD)…………. 17 4.3.1 Kontekstowy ………… 19 4.3.2 Poziomu 0………… 19 4.3.3 Przykładowe poziomu 1 ………… 20 4.4 Diagram związków encji (ERD)………… 21 4.4.1 Identyfikacja obiektów w systemie………… 21 4.4.2 Identyfikacja bezpośrednich zależności między obiektami ………… 22 4.4.3 Pojęciowy model danych ………… 23 4.4.4 Atrybuty encji………… 23 4.5 Wymagania pozafunkcjonalne………… 24 5…

Zastosowania Lean Management na przykładzie firmy X

Przez administrator

Wstęp………….2 1. Wymiar HR-owy ………….3 2. Wprowadzenie do Lean Management 2.1. Charakterystyka Lean Management…………. 4 2.2. Istota metody lean management…………. 5 2.3. Różnice pomiędzy tradycyjnymi metodami zarządzania a lean managment ………….7 2.4. Historia Lean Management ………….11 2.5. Sposoby realizacji przedsięwzięć w ramach lean management…………. 24 2.6. Warunki wdrażania metody ………….24 2.7. Wdrażanie metody ………….25 2.8. Cechy lean management na przykładzie japońskim…………. 25 2.9. Szanse i zagrożenia, jakie stwarza koncepcja lean management ………….26 2.10. Podstawowe zadania kierownictwa w trakcie wprowadzania koncepcji „odchudzonego zarządzania”…………. 27 2.11. Efekty stosowania koncepcji lean management ………….27 3. Narzędzia Lean Management 3.1. Filozofia Kaizen ………….30 3.2. Praktyka…

Inwestycje w nieruchomości – analiza kosztów i korzyści najmu w Gdyni

Przez administrator

Wstęp ……….4 Rozdział I Istota nieruchomości w literaturze 1.1. Nieruchomość jako przedmiot zarządzania ……….6 1.2. Regulacje prawne dotyczące nieruchomości………. 8 1.3. Cechy, rodzaje i funkcje nieruchomości………. 11 1.4. Pojęcie i charakterystyka wartości nieruchomości ……….18 Rozdział II Inwestycje w mieszkania 2.1. Polski rynek mieszkaniowy- wprowadzenie………. 23 2.2. Popyt na trójmiejskim rynku mieszkaniowym ……….27 2.3. Podaż na trójmiejskim rynku mieszkaniowym ……….28 2.4. Kształtowanie się cen na rynku mieszkaniowym w Trójmieście………. 31 Rozdział III Ocena efektywności ekonomicznej przedsięwzięcia inwestycyjnego 3.1. Rachunek efektywności ekonomicznej inwestycji………. 38 3.2. Statyczne miary oceny ekonomicznej ……….42 3.3. Rodzaje tworzonych inwestycji na rynku nieruchomości ……….47 Rozdział IV Analiza kosztów…

Przewóz ladnków niebezpiecznych transportem morskim

Przez administrator

Wstęp Rozdział 1 1. Znaczenie i istota transportu 1.1 Definicje transportu 1.2 Funkcje transportu 1.3 Gałęzie transportu 1.4 Znaczenie transportu morskiego 1.5 Podstawowe akty prawne dotyczące transportu morskiego Rozdział 2 Ładunki niebezpieczne jako szczególny rodzaj towarów w transporcie morskim 2.1 Ładunki niebezpieczne jako szczególny rodzaj towarów 2.2 Wymogi prawne dotyczące transportu ładunków niebezpiecznych w transporcie morskim Rozdział 3 Transport morski ładunków niebezpiecznych 3.1 Znaczenie transportu morskiego ładunków niebezpiecznych dla gospodarki 3.2 Transport morski ładunków niebezpiecznych analiza danych Zakończenie Bibliografia

Analiza zarządzania wydziałem utrzymania ruchu oparta na wybranym systemie na przykładzie firmy XXX

Przez administrator

Wstęp……….2 Rozdział I Zarządzanie jako podstawowa funkcja przedsiębiorstw 1.1. Pojęcie zarządzania w gospodarce wolnorynkowej ……….5 1.2. Struktura organizacyjna jako element zarządzania przedsiębiorstwem ……….7 1.3. Charakterystyka zasobów w zarządzaniu przedsiębiorstwem………. 9 1.4. Znaczenie zasobów ludzkich w firmie usługowej………. 10 1.5. Technologie informatyczne w zarządzaniu………. 12 Rozdział II Charakterystyka firmy XXX 2.1. Historia przedsiębiorstwa ……….15 2.2. Struktura organizacyjna firmy ……….16 2.3. Funkcje Wydziału Utrzymania Ruchu………. 20 2.4. Zarządzanie personelem ……….25 2.5. Szkolenie i doskonalenie pracowników jako element strategiczny rozwoju firmy ……….30 Rozdział III Ocena zarządzania wydziału 3.1. System zarządzania utrzymaniem ruchu z pomocą programu XXX ……….34 3.2. Planowanie przeglądów i konserwacji………. 39…

Kobieta na polskim rynku pracy w latach 2012-2015

Przez administrator

Wprowadzenie…………4 Rozdział 1 Rynek pracy- zagadnienia ogólne 1.1 Pojęcie rynku pracy …………7 1.2 Rodzaje rynków pracy …………8 1.3 Charakterystyka rynku pracy w Polsce …………11 Rozdział 2 Aktywność zawodowa kobiet na polskim rynku pracy 2.1 Kobiety jako specyficzna kategoria na rynku pracy …………19 2.2 Aktywność zawodowa kobiet w Polsce …………21 2.3 Bezrobocie kobiet w Polsce …………24 Rozdział 3 Bariery w rozwoju zawodowym kobiet w Polsce 3.1 Role społeczne a pozycja kobiet na rynku pracy …………28 3.1.1 Problemy związane z macierzyństwem i trudności z opieką instytucjonalną nad dzieckiem …………28 3.1.2 Świadczenia o charakterze rodzinnym i ich wpływ na aktywność zawodową kobiet …………30…