Sposoby spędzania czasu wolnego przez dzieci w młodszym wieku szkolnym na wsi i w mieście”

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp.

Rozdział 1
Czas wolny dzieci w literaturze przedmiotu

1.1 Pojęcie i funkcje wolnego czasu
1.2 Formy spędzania wolnego czasu
1.3 Rola rodziny w organizacji czasu wolnego dziecka.
1.4 Rola szkoły w organizacji czasu wolnego dziecka
1.5 Organizacja czasu wolnego przez instytucje społeczne.
1.6 Zainteresowania dzieci – znaczenie organizacji czasu wolnego dzieci dla ich rozwoju


Rozdział 2
Metodologiczne podstawy badań własnych

2.1 Przedmiot i cele badań
2.2 Problemy i hipoteza badawcza
2.3 Zmienne i ich wskaźniki
2.4 Metody, techniki i narzędzia badawcze.
2.5 Organizacja i przebieg badań


Rozdział 3
Formy spędzania czasu wolnego przez dzieci na terenie wsi Dobieszowice oraz miasta Piekary Śląskie

3.1 Charakterystyka środowiska oraz badanej próby.
3.2 Formy spędzania czasu wolnego uczniów
3.3 Organizowanie czasu wolnego przez rodzinę
3.4 Rola szkoły w organizowaniu czasu wolnego.


Zakończenie oraz charakterystyka wyników badań i wniosków.
Bibliografia
Załączniki

Opis zawartości pracy:

Podstawowym celem pracy jest ukazanie wyników badań prowandzonych w szkołach podstawowych usytuowanych Dobieszowicach i Piekarach Slaskich .
Były one przeprowadzone w 2016 roku i dotyczyły sposobów spędzania czasu wolnnego uczniów w młodszym wieku szkolnym.
Grupę badawczą stanowiło 63 dzieci uczęszczających do szkoły wiejskiej w Dobieszowicach i Piekarach Śląskich.
Pomimo niewielkiej ilości uczniów biorących udział w badaniu, analizując uzyskane wyniki, możemy zaobserwować pewne tendencje oraz zmiany,
jakie zachodzą w zachowaniach wolnoczasowych dzieci, które są opisywane przez grono eksploratorów tego tematu.