Kategoria: Administracja

Prace z dziedziny administracja. Tematy, spisy treści, plany prac. Prace magisterskie, prace licencjackie jako gotowe wzory i przykładowe prace naukowe.

Rola podstawowych funkcji logistycznych w procesie realizacji zamówień i zaspokajania potrzeb klientów.

Przez administrator

Wstęp. Rozdział 1Podstawowe zagadnienia z zarządzania przedsiębiorstwem 1.1 Historia, pojęcie i funkcje zarządzania.1.2 Forma organizacji przedsiębiorstwa.1.3 Planowanie taktyki firmy.Rozdział 2 Rola logistyki w procesie zarządzania przedsiębiorstwem 2.1. Pojęcie i cele logistyki.2.2 Zarządzanie logistyczne.Rozdział 3 Marketinkowo – logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem 3.1 Logistyka a zarządzanie firmą.3.2 Logistyka a marketing i finanse przedsiębiorstwa.Rozdział 4Charakterystyka przedsiębiorstwa XYZ Sp z o.o. oraz system logistyczny w firmie XYZ Sp z o.o.4.1 Charakterystyka i działalność firmy XYZ Sp. z o.o.4.1.1 Analiza swot przedsiębiorstwa.4.2 Organizacja logistyki przedsiębiorstwa XYZ Sp. z o.o.4.4 Logistyczne zarządzanie zapasami magazynowymi.4.5 System logistyczny firmy XYZ Sp. z o.o.Zakończenie.Bibliografia.Spis tabel.Spis rysunków.

Wykorzystanie technologii informacyjnych w celu usprawnienia podstawowych funkcji logistycznych.

Przez administrator

Wstęp. Rozdział 1Podstawowe zagadnienia z zarządzania przedsiębiorstwem 1.1 Historia, pojęcie i funkcje zarządzania.1.2 Forma organizacji przedsiębiorstwa.1.3 Planowanie taktyki firmy.Rozdział 2 Rola logistyki w procesie zarządzania przedsiębiorstwem 2.1. Pojęcie i cele logistyki.2.2 Zarządzanie logistyczne.Rozdział 3 Marketinkowo – logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem 3.1 Logistyka a zarządzanie firmą.3.2 Logistyka a marketing i finanse przedsiębiorstwa.Rozdział 4Charakterystyka przedsiębiorstwa XYZ Sp z o.o. oraz system logistyczny w firmie XYZ Sp z o.o.4.1 Charakterystyka i działalność firmy XYZ Sp. z o.o.4.1.1 Analiza swot przedsiębiorstwa.4.2 Organizacja logistyki przedsiębiorstwa XYZ Sp. z o.o.4.4 Logistyczne zarządzanie zapasami magazynowymi.4.5 System logistyczny firmy XYZ Sp. z o.o.Zakończenie.Bibliografia.Spis tabel.Spis rysunków.

Istota i charakter podstawowego podziału terytorialnego

Przez administrator

Wstęp Rozdział I. Geneza podstawowego podziału terytorialnego w okresie II Rzeczypospolitej. Rozdział II. Przesłanki kształtujące podstawowy podział terytorialny państwa. 2. 1. ustrojowo-polityczna 2. 2. ekonomiczna 2. 3. racjonalizacji działania i postępu technicznego 2. 4. demograficzna 2. 5. narodowościowa 2. 6. urbanizacyjna czyli ośrodków ciążenia ludności 2. 7. komunikacyjna 2. 8. kulturowo-historyczna Rozdział III. Istota zasadniczego podziału terytorialnego dla celów administracji publicznej Rozdział IV. Ocena obowiązującego modelu prawnego w zakresie zasadniczego podziału terytorialnego państwa. 4. 1. Przesłanki przywrócenia powiatów w Polsce 4. 2. Koncepcja nowego terytorialnego kształtu województwa jako regionu zdecentralizowanego. Zakończenie Wykaz podstawowych aktów prawnych Bibliografia

Procedury celne

Przez administrator

Rozdział I  Cło – charakterystyka ogólna 3 1.1. Geneza i rozwój ceł. 3 1.2. Pojęcie cła. 18 1.3. Klasyfikacja ceł. 21 Rozdział II Regulacje ceł w prawie polskim 25 2.1. Prawo celne obowiązujące w Polsce. 25 2.2. Powstanie Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej. 29 2.3. Unia celna. 30 2.4. Wspólna polityka handlowa i finansowa. 32 2.5. Polskie regulacje prawne zmierzające do integracji z przepisami Unii Europejskiej. 35 Rozdział III Przeznaczenie celne 40 3.1.Wprowadzenie towarów na polski obszar celny. 40 3.2. Pojęcie i rodzaje przeznaczeń celnych. 44 3.2.1. Dopuszczenie towaru do obrotu. 55 3.2.2. Skład celny. 58 3.3.3. Uszlachetnianie czynne. 66 3.3.4. Przetwarzanie towaru pod kontrolą celną. 76 3.3.5. Odprawa czasowa. 80 3.3.6. Uszlachetnianie bierne. 85 3.3.7. Wywóz. 92 3.3.8. Tranzyt. 94 Wnioski 99 Zakończenie 104…

Realizacja procedury uproszczonej

Przez administrator

Wstęp 3 I. Cło – charakterystyka ogólna 5 1.1. Rozwój ceł 5 1.2. Pojęcie cła  7 1.3. Klasyfikacja ceł 10 II. Harmonizacja prawa polskiego i unijnego 14 2.1. Prawo celne obowiązujące w Polsce 14 2.2. Unifikacja polskiego prawa celnego z prawem Wspólnoty Europejskiej  18 III. Procedura uproszczona 25 3.1. Formy procedury uproszczonej 25 3.2. Zasady udzielania pozwolenia na stosowanie procedury uproszczonej oraz tryb składania zabezpieczenia 27 3.3. Rodzaje procedur celnych, w których stosuje się procedurę uproszczoną oraz rodzaje towarów, które mogą być objęte procedurą uproszczoną  33 3.4. Zgłoszenie celne uproszczone i rejestr w procedurze uproszczonej 39 Zakończenie  47 Załączniki 48…

Zadania wojewody w sytuacjach nadzwyczajnych i kryzysowych

Przez administrator

WSTĘP 5 Rozdział 1. Pojęcie stanów nadzwyczajnych w ustawodawstwie. 8 1.1 Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej. 8 1.2. Ustawa z dnia 21 listopada 1967 roku o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej. 15 1.3. Ustawa z dnia 25 lipca 2001 roku o Państwowym Ratownictwie Medycznym. 16 1.4. Ustawa z dnia 24 sierpnia 1991r. o ochronie przeciwpożarowej. 17 1.5. Ustawa z dnia 5 czerwca 1998r. o administracji rządowej w województwie. 18 1.6. Dekret z dnia 23 kwietnia 1953r. o świadczeniach w celu zwalczania klęsk żywiołowych. 19 Rozdział 2. Zadania i kompetencje wojewody w stanach nadzwyczajnych. 23 2.1. Obowiązki wojewody jako przedstawiciela Rady Ministrów na terenie województwa. 23 2.2. Kompetencje Szefa Obrony Cywilnej Województwa. 25 2.3.…

Zasady zakładania i funkcjonowania agencji celnych na przykładzie Agencji Celnej Rusak Logistic

Przez administrator

Wstęp 3 Rozdział 1. Prawne podstawy funkcjonowania agencji celnych 5 1.1. Prawo celne obowiązujące w Polsce 5 1.2. Ewolucja agencji celnych 22 1.3. Formy prowadzenia agencji celnej 28 Rozdział 2. Działalność agencji celnej 33 2.1. Kaucja gwarancyjna 33 2.2. Wpis na listę agentów celnych 37 2.3. Agencja celna jako bezpośredni i pośredni przedstawiciel osoby reprezentowanej 41 2.4. Zakres działania agencji celnej 43 2.5. Upoważnienia 44 2.6. Ewidencja wykonywanych czynności 50 2.7. Odbieranie pism przez agencję celną 51 2.8. Kontrola agencji celnych 52 2.9. Optymalizacja funkcji celnych w działaniach agencji celnych 54 2.10. Usprawnianie działalności agencji celnych 58 Rozdział 3. Zasady zakładania i funkcjonowania agencji celnych na przykładzie Agencji Celnej Rusak Logistic 64 3.1. Przedmiot działalności Agencji Celnej…

Audyt wewnętrzny w Komendzie Stołecznej Policji

Przez administrator

WSTĘP ROZDZIAŁ I. Podstawy prawne oraz standardy audytu wewnętrznego w jednostkach sektora Finansów publicznych ROZDZIAŁ II. Audyt wewnętrzny – ujęcie teoretyczne 2.1 Określenie definicji audytu wewnętrznego 2.2 Podstawowe rodzaje audytów 2.3 Podmiotowy oraz przedmiotowy zakres audytu 2.4 Podstawowe obowiązki i zadania audytora wewnętrznego 2.5 Zarządzanie ryzykiem i analiza ryzyka w audycie wewnętrznym ROZDZIAŁ III. Zasady funkcjonowania audytu wewnętrznego w Komendzie Stołecznej Policji 3.1 Zadania i cele audytu wewnętrznego oraz jego niezależność 3.2 Uprawnienia i obowiązki audytora wewnętrznego w Komendzie Stołecznej Policji 3.3 Planowanie audytu wewnętrznego 3.4 Ogólne zasady przeprowadzania audytu wewnętrznego oraz dokumentowanie wyników audytu 3.4 Akta audytu ROZDZIAŁ IV.…

Zasady funkcjonowania województwa jako jednostki samorządu terytorialnego

Przez administrator

Wstęp 2 ROZDZIAŁ I. Pozycja prawna samorządu terytorialnego 3 1. Pojęcie, istota i funkcje samorządu terytorialnego 3 2. Podstawowe uregulowania prawne samorządu terytorialnego. 8 3. Istota i pojęcie województwa 12 ROZDZIAŁ II. Organy samorządu województwa 18 1. Sejmik województwa 18 2. Zarząd województwa 20 ROZDZIAŁ III. Zarządzanie strategiczne i strategia rozwoju jako zadanie samorządu terytorialnego 23 1. Zmiany w podejściu do badań procesów rozwojowych i koncepcja zrównoważonego rozwoju 23 2. Istota rozwoju lokalnego i regionalnego 29 3. Strategia rozwoju województwa 41 4. Rola samorządu terytorialnego w procesach rozwoju i wzrostu konkurencyjności 43 Zakończenie 50 Bibliografia 52 Spis tabel 57 Spis rysunków 57

Zarządzanie kadrami w administracji

Przez administrator

Wstęp    2 Rozdział. I. Ustrój administracji samorządowej w Polsce – historia rozwoju    4 1.    Istota i geneza samorządu    4 2.    Kształtowanie się kadr w Polsce Niepodległej i PRL-u    7 3.    Kadry samorządu terytorialnego po 1989 roku    15 Rozdział II. Jakość kadr w administracji    21 1. Definicja  ‚Jakości kadr’    21 2. Kodeks Postępowania Administracyjnego (jak reguluje aspekt jakości kadr)    26 3. Kodeks Etyki Administracji.    34 Rozdział III. System rekrutacji, szkoleń i kontroli pracowników w administracji    41 1.    Rekrutacja pracowników    41 2.    System szkoleń i awansów    44 3.    Kontrola pracowników    47 Zakończenie    49 Bibliografia    51

Zasady działalności i funkcjonowania związków zawodowych

Przez administrator

WSTĘP    2 ROZDZIAŁ I. Związki zawodowe – geneza powstania i regulacje prawne    4 1. Historia powstania związków zawodowych    4 2. Układy zbiorowe pracy i związki zawodowe w przedsiębiorstwie    10 3. Tworzenie związków zawodowych    15 4. Zakładowa organizacja związkowa – zakres działań    18 ROZDZIAŁ II. Historia i geneza powstania Związku Zawodowego Pracowników Cywilnych MSWiA    27 1. Służba cywilna jej rodowód    27 1.1. Ustawowe regulacje dotyczące służby cywilnej z 1996 roku    32 2. Związek Zawodowy Pracowników Cywilnych MSWiA – statut i struktury związku    35 3. Działalność poszczególnych władz Związku – uregulowania statutowe    40 ROZDZIAŁ III. Działalność bieżąca Związku Zawodowego Pracowników Cywilnych MSWiA  …

Przetarg jako tryb zawierania umów

Przez administrator

Wstęp    3 Rozdział I.  Podstawowe zagadnienia związane z przetargiem    5 1.1. Pojęcie przetargu    5 1.2. Rodzaje przetargu    12 1.3. Ekonomiczny aspekt przetargu    22 Rozdział II. Charakter prawny poszczególnych etapów przetargu    25 2.1. Ogłoszenie przetargu    25 2.1.1. Czas i miejsce przetargu    25 2.1.2. Przedmiot i treść ogłoszenia    31 2.2. Składanie ofert przetargowych    34 2.2.1. Oferta przetargowa a zmiana warunków przetargu    34 2.2.2. Oferta w przetargu ustnym a oferta w przetargu pisemnym    37 2.2.3. Oferta częściowa    39 2.3. Wybór oferty, udzielenie przybicia, przyjęcie oferty    42 2.3.1. Przyjęcie oferty w przetargu pisemnym    42 2.3.2. Przyjęcie ofert w przetargu ustnym    44 2.3.3. Przybicie i…

Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej

Przez administrator

WSTĘP    2 ROZDZIAŁ I. ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI  W ŚWIETLE LITERATURY PRZEDMIOTU    3 1.1. Pojęcie i istota zarządzania zasobami ludzkimi    3 1.2. Cele    7 1.3. Instrumenty zarządzania zasobami ludzkimi    11 ROZDZIAŁ II. ZNACZENIE ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI  W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ    22 2.1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w placówkach administracji publicznej    22 2.2. Proces zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej    29 2.2.1. Proces naboru pracowników administracyjnych    29 2.2.2. Podnoszenie kwalifikacji pracowników administracyjnych    38 2.2.3. System ocen pracowniczych    42 2.3. Zasady wynagradzania pracowników administracji publicznej    46 ROZDZIAŁ III. PROCES ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI NA PODSTAWIE ORGANIZACJI I FUNKCJONOWANIA URZĘDU GMINY W XXX    49 3.1. Organizacja…

Organizacje użytku publicznego

Przez administrator

WSTĘP 3 ROZDZIAŁ I. ORGANIZACJE POŻYTKU PUBLICZNEGO – PODSTAWOWE ZAGADNIENIA 5 1. Istota organizacji pożytku publicznego 5 1.1. Instytucje publiczne jako organizacje niekomercyjne 6 1.2. Organizacje pozarządowe jako organizacje niekomercyjne 13 2. Finansowanie działalności instytucji publicznych 17 3. Finansowanie działalności organizacji pozarządowych 21 4. Marketing fundacji 23 ROZDZIAŁ II. MARKETING DZIAŁALNOŚCI ORGANIZACJI NIEKOMERCYJNYCH 27 1. Przesłanki stosowania marketingu przez organizacje niekomercyjne 27 2. Przedmiot i cele marketingu 31 3. Uwarunkowania usług marketingu organizacji niekomercyjnych 37 4. Marketing idei społecznych 41 5. Marketing ugrupowań politycznych 47 ROZDZIAŁ III. POZYSKIWANIE ZASOBÓW PRZEZ ORGANIZACJE NIEKOMERCYJNE 53 1. Istota fundacji 53 2. Segmentacja ofiarodawców…

Organy administracji celnej

Przez administrator

Wprowadzenie 3 Rozdział I. Organy celne przed akcesją Polski do UE 17 1. Administracja celna III RP 17 2. Reforma administracji celnej w 2002 r. 20 3. Zadania związane z członkostwem w Unii Europejskiej 28 Rozdział II. Ustrój organów celnych 36 1. Podstawy prawne działania organów administracji celnej 36 2. Struktura organów celnych 46 3. Właściwość rzeczowa i miejscowa organów celnych 48 Rozdział III. Zadania organów celnych 57 1. Ochrona obszaru celnego Wspólnoty Europejskiej 57 2. Zadania własne wynikające z przepisów krajowych 59 3. Zadania zlecone 66 Zakończenie 74 Wykaz źródeł prawa 76 Bibliografia 78 Spis tabel 81

Referendum w Polsce

Przez administrator

Wstęp 3 Rozdział I Referendum i inne instytucje demokracji bezpośredniej – podstawowe pojęcia 5 1. Tradycje demokratyczne, istota demokracji bezpośredniej. 5 2. Przedmiot referendum. 11 3. Zasięg referendum. 16 4. Rodzaje referendów 19 5. Określanie wyników referendum – ważność referendum i jego weryfikacja. 22 6. Inicjatywa ludowa, weto ludowe, konsultacje 23 Rozdział II Referendum w polskich konstytucjach – rys historyczny i aktualne regulacje prawne. 26 1. Referendum zatwierdzające w sprawie zmiany konstytucji. 36 2. Referendum ratyfikacyjne w sprawie ratyfikacji umowy międzynarodowej. 38 3. Referendum w sprawach o szczególnym znaczeniu dla państwa. 41 Rozdział III Referendum w Polsce – (1946-2003). 47…

Charakterystyka spółki akcyjnej na podstawie KGHM S.A.

Przez administrator

Wstęp 2 Rozdział I. Typy organizacji gospodarczych w gospodarce rynkowej 4 1. Działalność gospodarcza 4 2. Podmiot gospodarczy i jego cechy 11 3. Klasyfikacja podmiotów gospodarczych 20 3.1. Przedsiębiorstwo jednoosobowe 20 3.2. Spółki 22 3.3. Korporacje 24 4. Formy organizacyjne zrzeszania się przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej 25 Rozdział II. Typologia spółek w Polsce 31 1. Powstanie i podstawowe elementy konstrukcyjne spółki 31 2. Klasyfikacja spółek 34 2.1. Spółka cywilna 34 2.2. Spółka jawna 37 2.3. Spółka komandytowa 41 2.4. Spółka partnerska 43 2.5. Spółka komandytowo – akcyjna 45 2.6. Spółka z ograniczona odpowiedzialnością 49 3. Przekształcenia spółek 53 Rozdział III.…

Status i rola radnego

Przez administrator

Wstęp 2 Rozdział 1. Radny jako członek samorządu terytorialnego 4 1.1. Charakterystyka samorządu terytorialnego 4 1.2. Radny w polskiej tradycji 9 1.3. Wybory samorządowe i charakter mandatu przedstawicielskiego 12 Rozdział 2. Prawa i obowiązki radnego 17 2.1. Ochrona prawna radnego 17 2.2. Dostęp radnego do informacji o działaniach organów gminy 18 2.3. Ograniczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej 23 2.4. Ograniczenia w zajmowaniu niektórych stanowisk 27 Rozdział 3. Rola radnego w społeczności lokalnej 29 3.1. Współpraca z mieszkańcami 29 3.2. Odpowiedzialność prawna radnego 32 3.3. Odpowiedzialność przed obywatelami 37 Zakończenie 40 Bibliografia 43

System kontroli w obrocie towarami

Przez administrator

Wstęp 2 Rozdział 1. Międzynarodowy system kontroli obrotu towarowego 4 1.1. Międzynarodowe organizacje w handlu światowym – ich przesłanki powstania i rozwoju 4 1.2. Międzynarodowe organizacje i porozumienia nieproliferacyjne 13 1.3. Regulacje kontroli obrotu w UE 22 Rozdział 2. Krajowy system kontroli obrotu towarowego 34 2.1. Polskie podstawy prawne kontroli obrotu z zagranicą towarami, technologiami i usługami o znaczeniu strategicznym 34 2.2. Kontrola handlu wewnątrzunijnego 42 2.3. Zezwolenia i ich przyznawanie 47 Rozdział 3. Wewnętrzny system kontroli obrotu i jego efektywność 54 3.1. Elementy administracyjne i analityczne systemu WSK w Polsce 54 3.2. Monitorowanie i kontrola przedsiębiorców („czarne listy firm”)…

Prawno-ustrojowa pozycja starosty w powiecie

Przez administrator

Wstęp 2 Rozdział I. Miejsce starosty w strukturze administracji publicznej 5 1.1. Zagadnienia ogólne dotyczące organów samorządu terytorialnego 5 1.2. Struktura administracji publicznej 7 1.3. Powiatowa administracja zespolona 10 Rozdział II. Geneza urzędu starosty 14 2.1. Stanowisko starosty na przestrzeni lat 14 2.2. Pozycja starosty w urzędach dawnej Polski 19 Rozdział III. Struktura starostwa 22 3.1. Starosta 22 3.2. Wicestarosta 22 3.3. Sekretarz 23 3.4. Skarbnik 24 3.5. Rada 24 3.6. Zarząd 30 3.7. Wydziały 32 Rozdział IV. Zadania starosty 34 4.1. Zakres zadań starosty w świetle ustawy o samorządzie powiatowym 34 4.2. Zadania starosty w świetle ustawy prawo budowlane…

Jakość kadr w administracji jako czynnik kształtujący strukturę władzy organizacyjnej

Przez administrator

WSTĘP Rozdział I. WŁADZA ORGANIZACYJNA. 1.1. Definicje spotykane w literaturze przedmiotu 1.2. Kompetencje i rola zawodowa współczesnego menedżera 1.3. Style zarządzania i ich uwarunkowania Rozdział II. JAKOŚĆ KADR W ADMINISTRACJI. 1. Definicja „Jakości kadr” 2. Kodeks Postępowania Administracyjnego (jak reguluje aspekt jakości kadr) 3. Służba cywilna – regulacje prawne 4. Europejski Kodeks Dobrej Administracji w systemie zarządzania 5. Kodeks Etyki Administracji. Rozdział III. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH 3.1. Przedmiot i cel badań 3.2. Problemy i hipotezy badawcze 3.3. Metody, techniki, narzędzia badawcze 3.4. Organizacja i przebieg badań Rozdział IV. CHARAKTERYSTYKA MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY RODZINIE W X Rozdział V. ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI…

Egzekucja należności

Przez administrator

Wstęp 3 Rozdział I. Zasady ogólne postępowania egzekucyjnego w administracji 7 1. Organy egzekucyjne 7 2. Zasady prowadzenia egzekucji 14 3. Zawieszenie i umorzenie postępowania egzekucyjnego 20 4. Zbieg egzekucji 23 5. Koszty egzekucyjne 23 Rozdział II. Egzekucja należności pieniężnych 30 1. Egzekucja z wynagrodzenia za pracę 32 2. Egzekucja ze świadczeń z zaopatrzenia emerytalnego oraz z ubezpieczenia społecznego 34 3. Egzekucja z rachunków bankowych i wkładów oszczędnościowych 35 4. Egzekucja z innych wierzytelności pieniężnych i innych praw majątkowych 39 5. Egzekucja z innych wierzytelności pieniężnych 40 5.1. Egzekucja z praw z papierów wartościowych zapisanych na rachunkach papierów wartościowych oraz…

Instytucja dowodu osobistego i ewidencjonowania ludności w różnych krajach

Przez administrator

WSTĘP 2 ROZDZIAŁ I. PAŃSTWO A OBYWATEL 3 1.1. Państwo i obywatel- zakres pojęciowy 3 1.2. Historia kontroli ewidencji ludności 7 1.3. Kontrola państwa wobec obywateli 11 1.3.1. W systemach demokratycznych 11 1.3.2. W systemach niedemokratycznych 19 ROZDZIAŁ II. EWIDENCJONOWANIE LUDNOŚCI ORAZ INSTYTUCJA DOWODU OSOBISTEGO W POLSCE 22 2.1. Rys historyczny 22 2.2. Istota obowiązku meldunkowego 23 2.2.1. Nadawanie nr ewidencyjnego PESEL 26 2.3. Obowiązek posiadania dowodu osobistego 28 2.3.1. Odpłatność za dowód osobisty 30 2.3.2. Sankcje karne z tytułu uchylania się od obowiązku posiadania dowodu osobistego 31 2.4. Źródła informacji dotyczących ludności 31 2.4.1. Powszechne spisy ludności 31 2.4.2.…

Wybory do Parlamentu Europejskiego

Przez administrator

Wstęp 2 Rozdział I. Geneza polskiej Ordynacji Wyborczej do Parlamentu Europejskiego 3 1. Istota Parlamentu Europejskiego 3 2. Projekt rządowy 5 3. Projekt poselski 6 4. Pierwsze i drugie czytanie projektu ordynacji i odesłanie do dalszych prac w komisji 8 5. Skierowanie projektu do Senatu i zmiany, jakie zaproponował Senat 10 6. Ponowne skierowanie projektu pod obrady Sejmu i uchwalenie jednolitego tekstu ordynacji 12 Rozdział II. Tryb i zasady przeprowadzania wyborów do Parlamentu Europejskiego 13 1. Przepisy ogólne 13 2. Prawa wyborcze 14 3. Zarządzenie wyborów 15 4. Komisje wyborcze 15 5. Obwody głosowania 17 6. Komitety wyborcze i zgłoszenie…

Organizacja i zadania Izby Skarbowej

Przez administrator

Wstęp 2 Rozdział 1. Geneza i rozwój administracji 3 1.1. Rozwój administracji na tle historycznym 3 1.2. Ustrój administracji skarbowej 12 Rozdział 2. Zadania Izby Skarbowej 22 2.1. Funkcja nadzoru 27 2.2. Orzecznictwo 29 2.3. Funkcja obsługi jednostki 32 Rozdział 3. Organizacja Izby Skarbowej w Warszawie 37 3.1. Struktura organizacyjna Izby Skarbowej w Warszawie 37 3.2. Architektura struktury i katalog komórek modelowych 43 3.3. Zadania wybranych komórek organizacyjnych 44 Rozdział 4. Kompetencje wybranych organów Izby Skarbowej w Warszawie 52 4.1. Kompetencje dyrektora i wicedyrektorów 52 4.2. Kompetencje kierowników komórek organizacyjnych 58 Zakończenie 64 Bibliografia 65 Spis rysunków 67