Animaloterapia jako wspomagajaca forma pracy z dzieckiem autystycznym
23 października 2015
Wstęp ………..3
Rozdział I Animaloterapia jako wspomagajaca metoda pracy z dziecmi
1.1. Terapia przez kontakt ze zwierzetami – o animaloterapii ………..6
1.1.1. Animal Assisted Activity – Aktywnosc z udzialem zwierzat……….. 9
1.1.2. Animal Assisted Therapy – Terapia z udzialem zwierzat……….. 9
1.1.3. Animal Assisted Education – Edukacja z udzialem zwierzat ………..13
1.2. Terapeutyczne oddzialywanie zwierzat na czlowieka……….. 13
1.3. Rodzaje animaloterapii ………..16
1.3.1. Kynoterapia ………..17
1.3.2. Hipoterapia………..23
1.3.2. Felinoterapia ………..29
Rozdział II Charakterystyka autyzmu
2.1. Definicja autyzmu ………..33
2.2. Przyczyny autyzmu ………..37
2.3. Charakterystyka dzieci autystycznych ………..43
2.3.1. Rozwój spoleczny ………..44
2.3.2. Komunikacja dzieci z autyzmem ………..47
2.3.3. Rozwój poznawczy dzieci autystycznych ………..49
Rozdział III Metodologia badan wlasnych
3.1. Przedmiot i cele badan ………..52
3.2. Problemy i hipotezy badawcze ………..53
3.3. Metody, techniki i narzedzia badawcze ………..57
3.4. Organizacja i teren badan ………..61
Rozdział IV Analiza badan wlasnych
4.1. Charakterystyka badanych osób……….. 63
4.2. Wpływa animaloterapii na rozwój zdolnosci komunikacyjnych dziecka autystycznego………… 65
4.3. Wpływ zwierzat na rozwój kontaktów społecznych z rodzina i rówiesnikami………… 66
4.4. Postepy w nauce wystepujace u dzieci autystycznych poprzez kontaktach ze zwierzetami………… 67
4.5. Poprawa pamieci i koncentracji u dziecka autystycznego poprzez uczeszczanie za zajecia z animaloterapii………… 68
4.6. Poprawa koordynacji wzrokowo – ruchowej u dziecka autystycznego poprzez kontakt ze zwierzetami………… 68
4.7. Podsumowanie ………..69
Zakończenie ………..71
Zalaczniki ………..73
1. Przykladowy scenariusz zajęć hipoterapeutycznych ………..73
2. Przykladowy scenariusz zajęć z kynoterapii ………..74
3. Przykladowy scenariusz zajęć z felinoterapii……….. 76
Bibliografia ………..79
Pobierz, wysyłając SMS o treści FOR.PRACA pod numer 92505Wpisz otrzymany kod : |
---|