Dogoterapia jako metoda wspomagająca rehabilitację dziecka z niepełnosprawnością

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………..4

Rozdział I.
Problematyka badań w świetle literatury

1. Dogoterapia 5
1.1. Wyjaśnienie pojęcia „dogoterapia”……….. 5
1.2. Krótka historia rozwoju współpracy człowieka i psa……….. 6
1.3. Cele dogoterapii………..8
1.4. Metody pracy w dogoterapii……….. 10
1.4.1. Animal Asisted Activities (AAA) ………..10
1.4.2. Animal Assisted Therapy (AAT) ………..11
1.4.3. Animal Asisted Education (AAE) ………..11
1.4.4. „Terapeutyczna zabawa” i „skuteczna współpraca”……….. 12
2. Niepełnosprawność……….. 12
2.1. Definicje „niepełnosprawności”……….. 12
2.2. Klasyfikacja osób z niepełnosprawnością……….. 13
2.3. Wyjaśnienie pojęcia „rehabilitacja”……….. 16
2.4. Zasady procesu rehabilitacji ………..17
3. Dogoterapia jako metoda wspomagająca rehabilitację……….. 18
3.1. Grupy, do których adresowana jest dogoterapia……….. 18
3.2. Korzyści płynące z dogoterapii……….. 19


Rozdział II.
Projekt edukacyjny: „Dogoterapia jako metoda wspomagająca rehabilitację dziecka z niepełnosprawnością”

4. Definicja projektu edukacyjnego oraz jego idea ………..22
5. Charakterystyka uczestników projektu……….. 24
5.1. Ogólny opis grupy, do której adresowany jest projekt……….. 24
5.2. Krótka charakterystyka poszczególnych uczestników projektu ………..25
6. Opis przebiegu projektu……….. 26
6.1. Scenariusz zajęć I„ Mój Przyjaciel- pies”……….. 26
6.2. Scenariusz zajęć II „Ja i moje ciało”……….. 30
6.3. Scenariusz zajęć III „Zajęcia ruchowe”……….. 32
6.4. Scenariusz zajęć IV „Ćwiczę swoją pamięć”……….. 35
7. Wnioski i refleksje………..37
8. Ewaluacja zbiorcza ………..38


Zakończenie ………..41
Bibliografia……….. 42
Netografia:……….. 43