Pomoc i wsparcie dzieci z rodzin dysfunkcyjnych w szkołach i środowisku lokalnym

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator



Wstęp……….3

Rozdział I
Geneza rodziny

1.1 Rodzina jako podstawowa komórka społeczna………. 5
1.2 Funkcje i rola rodziny………. 8
1.3 Typy współczesnych rodzin ……….11


Rozdział II
Rodzina dysfunkcyjna

2.1 Pojęcie rodziny dysfunkcyjnej ……….14
2.2 Źródła dysfunkcjonalności rodziny ……….16
2.3 Typy rodzin dysfunkcyjnych………. 17
2.4 Dziecko w rodzinie dysfunkcyjnej………. 21
2.5 Pomoc dzieciom z rodzin dysfunkcyjnych ……….24


Rozdział III
Metodologia badań własnych

3.1 Przedmiot i cel badań własnych.
3.2 Problemy badawcze ……….30
3.3 Hipotezy robocze ……….31
3.4 Metody techniki i narzędzia badawcze ……….32
3.5 Charakterystyka terenu i badanej jednostki ……….35
3.6 Organizacja i przebieg badań ……….36


Rozdział IV
Analiza wyników badań własnych

4.1. Dominujące formy działań pomocowych i wspierających dzieci z rodzin dysfunkcyjnych w opinii pedagoga ……….37
4.2 Współpraca szkoły i pedagoga z innymi instytucjami w celu udzielania pomocy i wsparcia uczniom z rodzin dysfunkcyjnych ……….38
4.3 Częstotliwość i rodzaje kontaktów pomiędzy pedagogiem, szkołą a instytucjami oferującymi wsparcie uczniom z rodzin dysfunkcyjnych ……….39
4.4 Charakterystyka uczniów z rodzin dysfunkcyjnych i ich rodzin w opinii pedagoga szkolnego………. 40
4.5 Stosunek uczniów wychowujących się w rodzinach dysfunkcyjnych do udzielanego wsparcia………. 41
4.6 Ocena możliwości szkoły w zakresie udzielania pomocy i wsparcia uczniom z rodzin dysfunkcyjnych………. 42


Rozdział V
Wnioski z badań własnych………. 43

Zakończenie ……….45
Bibliografia………. 46
Aneks ……….49