Projekt zbiornika CNG do samochodu osobowego
4 marca 2019
Wstęp
Rozdział 1
Gaz płynny jako paliwo silnikowe
1.1 Wiadomości wstępne
1.2 Zasada działania spalinowego silnika zasilanego paliwem gazowym
Rozdział 2
Samochodowe instalacje LPG
2.1 Samochodowe systemy dwupaliwowe
2.2 Generacje instalacji LPG
2.2.1 Instalacja I generacji
2.2.2 Instalacja II generacji
2.2.3 Instalacja III i IV generacji
2.2.4 Instalacja V generacji
Rozdział 3
Składowe elementy układów zasilania LPG
3.1 Zbiornik i wielozawór
3.2 Elektrozawór benzynowy
3.3 Elektrozawór gazowy
3.4 Reduktor
3.5 Przełącznik
3.6 Mieszalnik (mikser)
3.7 Emulator
3.8 Attuator
3.9 Komputer sterujący
3.10 Klapa przeciwwybuchowa
3.11 Wtryskiwacze
3.12 Pozostałe elementy instalacji gazowej
Rozdział 4
Zastosowanie CNG do napędu pojazdów
4.1 Ekologiczne aspekty użytkowania CNG
4.2 Wady i zalety stosowania CNG jako paliwa alternatywnego
Rozdział 5
Porównanie alternatywnych paliw (LPG i CNG)
5.1 Porównanie instalacji LPG i CNG w praktyce na przykładzie samochodu BMW E46
6. Przyszłość gazu CNG
6.1 CNG na świecie
6.2 CNG w Polsce
Rozdział 7
Projekt butli CNG do samochodu osobowego
7.1 Założenia projektowe
7.2 Informacje dotyczące projektowanych butli CNG
7.3 Projekt butli walcowej
7.4 Projekt butli toroidalnej
Rozdział 8
Symulacja rozkładu naprężeń w środku zbiorników
8.1 Rozkład naprężeń w butli walcowej
8.1.1 Butla walcowa (aluminium 6061)
8.1.2 Butla walcowa (stal S235JR)
8.1.3 Butla walcowa (tytan Ti-6Al-4V)
8.2 Rozkład naprężeń w butli toroidalnej
8.2.1 Butla toroidalna (aluminium 6061)
8.2.2 Butla toroidalna (stal S235JR)
8.2.3 Butla toroidalna (tytan Ti-6Al-4V)
Podsumowanie
Bibliografia
Pozycje książkowe
Pozycje internetowe
W pierwszym rozdziale zgromadzono podstawowe informacje o gazach płynnych stosowanych w zasilaniu silników samochodowych.
Następnie opisano samochodowe instalacje LPG. Zawarto w nim informację na temat instalacji dwupaliwowych oraz generacje instalacji LPG.
W trzecim rozdziale zostały opisane składowe elementy układów zasilania LPG.
Czwarty rozdział zawiera informacje o instalacjach CNG, zastosowanie gazu ziemnego do zasilania silników spalinowych, układy zasilania CNG, budowę instalacji, ekonomiczne i ekologiczne aspekty użytkowania instalacji. Zawiera również zbiór wad i zalet stosowania CNG jako paliwa alternatywnego.
W piątym rozdziale dokonano porównania w praktyce instalacji CNG i LPG, dzięki informacjom udostępnionym przez firmę Czakram z Tarnowa, która zamontowała obydwie instalacje w samochodzie marki BMW E46.
Rozdział szósty dotyczy obecnej sytuacji rynku CNG w Polsce i na świecie oraz jej rokowania w przyszłości.
Rozdział siódmy przedstawia informacje dotyczące projektu butli CNG, toroidalnej oraz walcowej do samochodu osobowego, materiałów użytych do ich budowy oraz zaprojektowane zbiorniki w programie Autodesk Inventor Professional 2014.
W ósmym rozdziale zaprezentowane zostały analizy w programie Autodesk Inventor Professional 2014. Rozdział ten ukazuje analizy dla dwóch rodzajów butli przedstawione dla trzech różnych materiałów.
Ostatni rozdział to podsumowanie uzyskanych wyników oraz wniosków.
Pobierz, wysyłając SMS o treści FOR.PRACA pod numer 92505Wpisz otrzymany kod : |
---|