Sposoby oceny stanu technicznego wtryskiwaczy układów Common Rail

4 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Symbole i oznaczenia………..4

1. Wstęp………..5

1.1. Cel i analiza pracy………..5
1.2. Wprowadzenie………..5


2. Układy zasilania silników o zapłonie samoczynnym

2.1. Wprowadzenie ………..6
2.2. Układy wtryskowe z pompą o sterowaniu szczelinowym ………..6
2.2.1. Działanie układu……….. 7
2.2.2. Budowa i działanie rzędowej pompy wtryskowej……….. 7
2.2.3. Budowa i działanie wtryskiwacza sprężynowego ………..9
2.3. Układy wtryskowe z pompą rozdzielaczową……….. 10
2.3.1. Wprowadzenie……….. 10
2.3.2. Układy wtryskowe z osiową pompą rozdzielaczową……….. 11
2.3.3 Układy wtryskowe z promieniową pompą rozdzielaczową……….. 14
2.3.4. Budowa i działanie wtryskiwacza dwusprężynowego……….. 19
2.3.5. Wtryskiwacz dwusprężynowy z czujnikiem wzniosu iglicy rozpylacza……….. 20
2.3.6. Pompy rozdzielaczowe sterowane elektronicznie………..22
2.4. Indywidualne zespoły wtryskowe ………..26
2.4.1. Budowa i działanie zespołu wtryskowego UIS………..27
2.4.2. Zespół wtryskowy UPS……….. 29
2.5. Zasobnikowe układy Common rail ………..30
2.5.1. Główne cechy układu……….. 31
2.5.2. Obwód niskiego ciśnienia……….. 33
2.5.3. Obwód wysokiego ciśnienia……….. 37


3. Usterki występujące w elementach układu zasilania typu common rail

3.1. Usterki występujące w pompach wysokiego ciśnienia……….. 43
3.2. Usterki występujące we wtryskiwaczach……….. 45


4. Urządzenia wykorzystywane do Diagnostyki systemów wtryskowych silników wysokoprężnych

4.1. Stanowisko testowania pomp i wtryskiwaczy STPIW-3………..47
4.2. Stanowisko testowania pomp i pompowtryskiwaczy……….. 48


5. Badanie Liniowości wtryskiwacza

5.1. Metodyka i przebieg badania………..49
5.2. Wyniki i obliczenia………..52
5.3. Wnioski i podsumowanie……….. 57


Literatura………..58
Spis rysunków………..59
Spis tabel………..61