Sposoby spędzania czasu wolnego przez dzieci w wieku wczesnoszkolnym

3 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstep……….. 4

Rozdział I
Zjawisko czasu wolnego

1.1. Pojęcie i geneza czasu wolnego………..8
1.2. Funkcje czasu wolnego………..12
1.3. Przemiany w organizacji pracy, nauki, przestrzeni społecznej i sposobach życia a czas wolny ………..14
1.4. Czynniki wpływające na organizację czasu wolnego………..17


Rozdział II
Pedagogiczne wartości czasu wolnego………..25

2.1. Znaczenie czasu wolnego w rozwoju psychofizycznym dziecka………..25
2.2. Rozwój społeczny i intelektualny a czas wolny dziecka………..28
2.3. Rola rodziców w zapewnianiu i organizacji czasu wolnego dzieci. Zalety i zagrożenia………..30


Rozdział III
Metodologiczne podstawy badań własnych………..34

3.1. Przedmiot i cele badań………..34
3.2. Problemy badawcze………..36
3.3. Metody, techniki i narzędzia zastosowane w badaniach………..38
3.4. Przebieg badań i ogólna charakterystyka badanych………..41


Rozdział IV
Formy spędzania czasu oraz czynniki je warunkujace w świetle badań wlasnych.

4.1. Obowiązki szkolne i domowe w budżecie czasu ucznia………..34
4.2. Korzystanie z pozalekcyjnych, pozaszkolnych form gospodarowania czasem………..36
4.3. Formy spędzania czasu wolnego z rodziną i rówieśnikami………..50
4.4. Czas wolny przeznaczany na telewizję, Internet i aktywność ruchową………..54


Zakończenie………..
Bibliografia
Wykaz tabel i rysunków
Załączniki