Analiza kanałów dystrybucji usług ubezpieczeniowych w Polsce

4 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wprowadzenie

Rozdział I
Charakterystyka ubezpieczeń gospodarczych

1.1. Istota i funkcje ubezpieczeń gospodarczych
1.2. Klasyfikacja ubezpieczeń gospodarczych
1.3. Podstawy prawne działalności ubezpieczeniowej w Polsce
1.4. Rynek ubezpieczeń gospodarczych


Rozdział II
Kanały dystrybucji ubezpieczeń gospodarczych

2.1. Istota dystrybucji ubezpieczeń gospodarczych
2.2. Dystrybucja bezpośrednia
2.3. Pośrednictwo ubezpieczeniowe
2.4. Pośrednictwo instytucjonalne


Rozdział III
Analiza empiryczna kanałów dystrybucji ubezpieczeń w Polsce

3.1. Ogólna analiza rynku ubezpieczeniowego w Polsce
3.2. Analiza empiryczna kanałów dystrybucji ubezpieczeń w Polsce
3.2. Perspektywy rozwoju rynku ubezpieczeń gospodarczych w Polsce


Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Spis wykresów
Streszczenie

Opis zawartości pracy:

Celem pracy jest próba odpowiedzi na pytanie, jakie kanały dystrybucji ubezpieczeń są współcześnie wykorzystywane przez firmy ubezpieczeniowe, które z nich zachowują dominującą pozycję na rynku.
Praca zawiera omówienie wypracowanej w literaturze teorii dotyczącej ubezpieczeń gospodarczych, dystrybucji usług finansowych, a w szczególności usług ubezpieczeniowych, po drugie zebranie odpowiednich danych związanych z dystrybucją w sektorze ubezpieczeń oraz ich empiryczna analiza.
Praca ma charakter teoretyczno-analityczny.

Pierwszy z rozdziałów
poświęcony jest istocie i funkcjom ubezpieczeń gospodarczych w gospodarce, ich rodzajom i zróżnicowanym klasyfikacjom, a także podstawom prawnym normalizującym i porządkującym wszelkie kryteria oraz wymogi prowadzenia działalności przez zakłady ubezpieczeń.
W części tej omówiono zagadnienia: definicji ubezpieczenia, ochrony ubezpieczeniowej, rozkładania ryzyka, ustawowego podziału ubezpieczeń, reasekuracji, sieci bezpieczeństwa, itd. W tym rozdziale zawarto także rozważania na temat dystrybucji usług finansowych.

Kolejny rozdział dotyczy w całości kanałów dystrybucji usług ubezpieczeniowych.
Omówiono w nim występujące w sektorze ubezpieczeń kanały dystrybucji, a także wydzielono kanały tyczące się bezpośredniej dystrybucji oraz pośrednictwa ubezpieczeniowego.

Ostatni rozdział, stanowiący część praktyczną podzielono na część odnoszącą się do bieżącej sytuacji na rynku ubezpieczeń w Polsce oraz na część zawierającą analizę danych empirycznych dotyczących kanałów dystrybucji usług ubezpieczeniowych.
Celem tej części jest m.in. odpowiedzenie na pytania, który z kanałów dystrybucji ubezpieczeń jest najbardziej efektywny pod względem wyników sprzedaży, w jaki sposób rozwijają się poszczególne kanały dystrybucji na przestrzeni ostatnich lat oraz co na to wpływa.