Analiza obsługi klienta w aspekcie ekonomicznym i logistycznym na przykładzie Lotniska Chopina.

4 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp……….4

Rozdział 1
Aspekty transportu lotniczego

1.1 Pojęcie i charakterystyka transportu………. 6
1.1.1 Znaczenie transportu i zarys jego charakterystyki………. 7
1.1.2 Podział transportu………. 9
1.2 Pojęcie transportu lotniczego………. 11
1.3 Elementy ekonomiki transportu lotniczego………. 16


Rozdział 2
Istota obsługi klienta

2.1 Pojęcie i znaczenie logistycznej obsługi klienta………. 20
2.2 Elementy obsługi klienta……….26
2.3 Strategie obsługi klienta……….28
2.4 Efektywna obsługa klienta ……….32


Rozdział 3
Charakterystyka portu lotniczego w Warszawie jako miejsca świadczenia usług

3.1 Główne porty lotnicze w Polsce……….35
3.2 Budowa i charakterystyka lotniska Fryderyka Chopina……….40
3.3 Linie lotnicze i kierunki obsługiwane na lotnisku Chopina……….44


Rozdział 4
Jakość obsługi klienta na Lotnisku Chopina

4.1 Usługi przedtransakcyjne ……….50
4.2. Elementy transakcyjne………. 52
4.3 Obsługa potransakcyjna ……….56
4.4 Strategia Lotniska w latach 2012-2037 ……….58


Zakończenie
Spis tabel ……….62
Spis rysunków ……….62
Bibliografia ……….63
I pozycjie literatury ……….63
II Źródła internetowe ……….65

Opis zawartości pracy:

Celem pracy jest przedstawienie roli obsługi klienta w procesie świadczenie usługi transportowej na lotnisku Chopina
oraz wskazanie słabych ogniw w łańcuchu usługowym.
Praca zawiera odniesienia do transportu lotniczego w Polsce, charakterystykę elementów niezbędnej infrastruktury oraz obrazuje
największych przewoźników, którzy funkcjonują w WAW.
W pracy znajduje się także wskazanie najważniejszych kwestii związanych z logistyczną obsługą klienta na rynku lotniczym.
Przy pisaniu niniejszej pracy posłużono się literaturą przedmiotu, przepisami prawa i licznymi źródłami internetowymi.
Praca została napisana na podstawie różnorodnych pozycji bibliograficznych, wśród nich znalazły się pozycje: książkowe, artykuły,
akty prawne oraz materiały internetowe. Zagadnienia praktyczne zostały opracowane na podstawie statystyk zamieszczonych
na stronie internetowej lotniska Chopiana oraz podanych przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.
Praca składa się z czterech rozdziałów.

Pierwszy rozdział zawiera ogólną charakterystykę poszczególnych gałęzi transportu, ze szczególnym uwzględnieniem transportu lotniczego.
W rozdziale przedstawiono funkcje transportowych przedsiębiorstw lotniczych, organizacje międzynarodowe oraz przedstawiono strukturę lotniska.
Wyjaśniono i przedstawiono szereg definicji i pojęć związanych z transportem lotniczym.
Podano różnorodne klasyfikacje i podziały transportu lotniczego.

W drugim rozdziale zaprezentowano charakterystykę obsługi klienta, poszczególne jej elementy oraz nowoczesne podejście w postaci
efektywnej obsługi klienta. Przedstawiono różne strategie obsługi.

Rozdział trzeci koncentruje się gównie na zasadach i praktyce pracy lotniska Chopina, na tle analizy ruchu lotniczego w
Polsce oraz struktury ruchu największych przewoźników działających na terenie tego portu.

Rozdział czwarty ma w dużej mierze
charakter analizy porównawczej, jak zalożenia efektywnej obslugi są wdrażane i co sądzą na ten temat pasażerowie?