Analiza rozwiazan konstrukcyjnych ukladów rozrzadu wspólczesnych samochodów osobowych

23 października 2015 0 Przez administrator


Wstęp

Rozdział 1.
Budowa ukladu rozrzadu silnika czterosuwowego

1.1 Wprowadzenie
1.2 Przekroje przeplywu kanalów dolotowych i wylotowych
1.3 Krzywki rozrzadu
1.3.1 Zarys styczny krzywki
1.3.2 Zarys harmoniczny krzywki
1.3.3 Krzywki syntetyczne
1.3.4 Porównanie wlasnosci krzywek
1.3.5 Zarys krzywki rzeczywistej z uwzglednieniem luzu zaworowego
1.4 Zawory
1.4.1 Sprezyny zaworowe
1.4.2 Mocowanie i prowadzenie sprezyny
1.5 Pozostale czesci ukladu rozrzadu


Rozdział 2.
Rodzaje rozwiazan konstrukcyjnych ukladów rozrzadu

2.1 Kierunki rozwoju ukladu rozrzadu
2.2 Zmienne sterowanie rozrzadem FIATa
2.3 System regulacji faz rozrzadu Vanos
2.4 Variable Valve Control (VVC)
2.5 Vario Cam
2.6 Silownik hydrauliczny VVT – i
2.7 Zmiana zarysu krzywki
2.7.1 Mitsubishi Innovative Valve Timinng and Lift Electronic
Control
2.7.2 Variable Valve Timing and Lift Electric Control (V –
TEC)
2.8 Nowoczesne rozwiazanie napedu zaworów silnika
2.9 Elektrohydrauliczne i elektropneumatyczne mechanizmy rozrzadu


Rozdział 3.
Nowoczesne rozwiazanie ukladu rozrzadu

3.1 Bezzaworowy rozrzad tlokowego silnika spalinowego nisko
– lub wysokopreznego
3.2 Prototypowe rozwiazania mechanizmów zmian faz rozrzadu
3.2.1 Metoda Elroda-Nelsona
3.2.2 Mechanizm róznicowy
3.2.3 Inne metody zmiany faz rozrzadu


Podsumowanie
Bibliografia