Analiza zawieszen samochodów ciezarowych.

23 października 2015 0 Przez administrator


Wstęp………4

Rozdział 1.
Mechanika zawieszenia samochodu……….6

1.1 Tlumienie tarciem suchym
1.2 Tlumienie wiskotyczne
1.3 Drgania swobodne
1.4 Drgania wymuszone
1.5 Oddzialywanie drgan na czlowieka
1.6 Wpływ parametrów zawieszenia na komfort i bezpieczenstwo
jazdy
1.6.1 Model zawieszenia pojazdu
1.6.2 Analiza wyników str. 13
1.7 Rozklad nacisków osi przy hamowaniu
1.8 Krzywoliniowy ruch samochodu
1.8.1 Geometria skretu
1.8.2 Kinematyka skretu
1.8.3 Kierowalnosc i statecznosc ruchu samochodu


Rozdział 2.
Zawieszenia samochodów ciezarowych………21

2.1 Budowa i dzialanie zawieszen
2.1.1 Funkcje zawieszen
2.2 Stalowe elementy sprezyste
2.2.1 Informacje ogólne
2.2.2 Resor piórowy
2.2.3 Sprezyna resorowa
2.2.4 Drazek skretny
2.3 Gumowe elementy sprezyste
2.3.1 Informacje ogólne
2.3.2 Rodzaje gumowych elementów sprezystych
2.4 Pneumatyczne elementy resorujace
2.4.1 Informacje ogólne
2.4.2 Glówny pneumatyczny element resorujacy
2.4.3 Bebnowy element pneumatyczny
2.4.4 Przeponowy element pneumatyczny
2.4.5 Poduszkowy element pneumatyczny
2.5 Stabilizacja nadwozia
2.5.1 Informacje ogólne
2.5.2 System BOSCH
2.5.3 System KNORR
2.5.4 System PNEURIDE
2.5.5 System WESTINGHOUSE
2.6 Amortyzatory
2.6.1 Informacje ogólne
2.6.2 Amortyzator jednostronny
2.6.3 Amortyzator dwustronny
2.6.4 Amortyzator mechaniczny
2.6.5 Amortyzator tarczowy
2.6.6 Amortyzator tasmowy
2.6.7 Amortyzator teleskopowy mechaniczny
2.6.8 Amortyzator hydrauliczny
2.6.9 Dzwigniowy amortyzator hydrauliczny
2.6.10 Teleskopowy amortyzator hydrauliczny
2.7 Elementy stabilizacyjne zawieszenia
2.7.1 Informacje ogólne
2.7.2 Rodzaje elementów stabilizacyjnych
2.8 Elementy hydropneumatyczne
2.8.1 Informacje ogólne


Rozdział 3.
Rodzaje zawieszen samochodowych………56

3.1 Informacje ogólne
3.2 Zawieszenia zalezne
3.2.1 Informacje ogólne
3.2.2 Sztywna os
3.2.3 Zawieszenie zalezne mostu pednego
3.3 Zawieszenia niezalezne
3.3.1 Informacje ogólne
3.3.2 Zawieszenia kól przednich
3.4 Zawieszenia niekonwencjonalne
3.4.1 Informacje ogólne
3.4.2 Rodzaje zawieszen niekonwencjonalnych
3.5 Zawieszenia pneumatyczne
3.5.1 Informacje ogólne
3.5.2 Poduszki powietrzne
3.5.3 Konstrukcja i funkcjonowanie ukladu zawieszenia
pneumatycznego
3.5.4 Automatyczne sterowanie wysokoscia pojazdu
3.5.5 Reczne sterowanie poziomu
3.6 Przyklady konstrukcji zawieszen
3.6.1 Informacje ogólne
3.7 Zawieszenia – rozwiazania konstrukcyjne
3.7.1 Zawieszenia Renault V.I.
3.7.2 Zawieszenia Volvo serii FL


Rozdział 4.
Diagnozowanie ukladu zawieszenia………89

4.1 Zakres diagnozowania
4.2 Parametry diagnostyczne i kryteria oceny stanu technicznego
4.2.1 Ocena amortyzatorów za pomoca charakterystyk amplitudowych
4.2.2 Kryteria oceny stanu technicznego amortyzatora
4.3 Metody diagnozowania
4.3.1 Ogledziny zewnetrzne
4.3.2 Diagnozowanie amortyzatorów metodami przyrzadowymi
4.4 Urzadzenia diagnostyczne
4.4.1 Przyrzady do sprawdzania luzów
4.4.2 Charakterystyka wybranych modeli urzadzen wymuszajacych
szarpniecia kolami jezdnymi samochodów ciezarowych


Podsumowanie………95

Bibliografia


Uwaga: W pracy nie ma przypisów.