Bankowość elektroniczna – nowoczesny kanał dystrybucji usług

1 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………. 4

Rozdział I
Istota bankowości elektronicznej

1.1 Historia rozwoju bankowości elektronicznej w Polsce………. 6
1.2 Definicja bankowości elektronicznej ………. 12
1.3 Usługi i podział bankowości elektronicznej……….15


Rozdział II
Rozliczenia elektroniczne

2.1 Rodzaje kart płatniczych………. 26
2.1.1 Podział kart płatniczych………. 26
2.2 Instrument pieniądza elektronicznego………. 36
2.2.1. Wydawanie instrumentu elektronicznego ………. 36
2.2.2. Elektroniczna gotówka ………. 37
2.2.3. Elektroniczna portmonetka ………. 38
2.3 Systemy rozliczeniowe w bankowości elektronicznej ………. 40
2.3.1 Klasyczny system rozliczeń ………. 40
2.3.2 Terminale POS ………. 41
2.3.2 Rodzaje rozliczeń bezgotówkowych………. 43


Rozdział III
Analiza oferty bankowości elektronicznej ING Banku Śląskiego i Alior Banku dla przedsiębiorców.

3.1. Historia i działalność Alior Banku i ING Banku Śląskiego ………. 45
3.1.1. Powstanie i rozwój Alior Banku………. 45
3.1.2 Istota i historia ING Bank Śląski………. 46
3.2. Rozwój bankowości elektronicznej w Alior Banku i ING Banku Śląskim ………. 47
3.2.1. Bankowość elektroniczna Alior Banku………. 47
3.2.2. Bankowość elektroniczna ING Banku Śląskiego………. 50
3.3. Charakterystyka kont dla przedsiębiorców w Alior Banku i ING Banku Śląskim na przykładzie przedsiębiorstwa „X” i „Y” ………. 54
3.3.1. Oferowane konta dla przedsiębiorstw w Alior Banku ………. 54
3.3.2. Konta w ofercie ING Banku Śląskiego dla przedsiębiorców ………. 58
3.3.3. Ocena kont dla przedsiębiorców „X” i „Y”………. 61


Zakończenie………. 65
Bibliografia………. 67
Spis wykresów zamieszczonych w pracy………. 70
Spis schematów zamieszczonych w pracy………. 71
Spis tabeli zamieszczonych w pracy………. 71

Opis zawartości pracy:

Głównym celem tej pracy jest pokazanie rozwoju bankowości elektronicznej.
Autorka będzie weryfikowała hipotezę badawczą, że bank oferuje różne formy kanałów bankowości.
Przedsiębiorstwa mają bardzo wiele form korzystania z bankowości elektronicznej, co autorka będzie badała na podstawie dwóch banków Alior Banki i ING Banku Śląskiego.
Praca ma charakter teoretyczno – empiryczny i składa się z trzech rozdziałów.

Rozdział pierwszy ma charakter typowo opisowy zawarte są w nim informacje dotyczące historii i rozwoju bankowości elektronicznej w Polsce.
W tym rozdziale została zdefiniowana bankowość elektroniczna oraz uwzględniono i opisano podział bankowości elektronicznej.

Drugi rozdział przedstawia tematykę rozliczeń elektronicznych. Zawarto w nim także opis i podział kart płatniczych.
Uwzględniono charakterystykę pieniądza elektronicznego i elektronicznej gotówki.

Trzeci rozdział stanowi empiryczną część pracy. Opisano w nim najpierw dwa banki: Alior Bank i ING Bank Śląski.
Następnie opisano konta oferowane dla przedsiębiorców przez te banki, po czym dokonano oceny na przykładzie przedsiębiorców „X” i „Y”.
Część teoretyczna jest oparta na publikacjach książkowych oraz artykułach internetowych dotyczących bankowości elektronicznej.
Część empiryczna bazuje na danych pozyskanych ze stron internetowych banku, ze statystyk publikowanych przez banki oraz ich rocznych sprawozdań w latach 2010-2013.
Analizując zebrane materiały wykorzystano metody opisowe.
Wyniki przedstawiono w zestawieniach tabelarycznych, w formie schematów oraz wykresów.