Manga we współczesnej kulturze polskiej.

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp

Rozdział 1
Geneza mangi

1.1.Krótka charakterystyka gatunku
1.2. Tło i uarunkowania historyczne
1.3. Amerykańskie korzenie współczesnego komiksu
1.4. Początki współczesnej mangi
1.5. Krótka charakterystyka rynku mangowego w Japonii
1.6. Zasadnicze różnice pomiędzy mangą a komiksem amerykańskim


Rozdział 2
Głowni twórcy mangi w latach 1945-2000

2.1. Osamu Tezuka – źródła sukcesu mangi
2.1.1. Życie i twórczość Osamu Tezuki
2.1.2. Pierwszy sukces
2.1.3. Tezuka w pracy
2.1.4. Sława poza granicami Japonii
2.1.5. Prace Osamu Tezuki
2.1.5.1. Przygody wszechmocnego Atoma – Astro Boy
2.1.5.2. Waleczna księżniczka i teatr Takarazuka – A Knight in Ribbons
2.1.5.3. Lwia opowieść – Jungle Taitei
2.2. Msamune Shirow
2.2.1.Twórczość i styl
2.2.2. Międzynarodowa sława
2.2.3. Prace Msamune Shirowa
2.2.3.1. Ostatnia nadzieja ludzkości – Applesseed
2.2.3.2. Maszyna i dusza – Ghost in the Stell


Rozdział 3
Rzowój mangi jego główne kierunki w latach 1950-1960

3.1. Kobiecy punkt widzenia – manga dla nastolatek i kobiet w altach 1950-1980
3.1.1. Rola kobiety w społeczeństwie japońskim
3.2.2. Shojo manga
3.2.3. Magnificent 24
3.2.4. Przykład magazynu dla kobiet – Magazyn June
3.3. Dorastanie medium. Manga w latach 1970-2000
3.3.1. Seinen manga
3.3.2. Sztuka czy pornografia?
3.3.3. Wolność słowa ponad wszystko. Dojinshi i jego znaczenie
3.3.4. Tokyo Funky Staff
3.3.5. Konwenty i społeczność mangowa
3.3.6. Czy manga jest niebezpieczna?


Rozdział 4
Znaczenie społeczno-gospodarcze mangi

4.1. Kultura i imperializm
4.2 Manga w Azji
4.3. Manga w USA
4.4. Manga w Europie
4.5. Popularność mangi w Kulturze polskiej


Zakończenie
Bibliografia