Ocena strategii ECR (ang. Efficient Consumer Response) w handlu elektronicznym ze strony sprzedającego

5 marca 2019 Wyłączono Przez administrator

1. Cel i zakres pracy……… 3

2. Handel elektroniczny

2.1. Pojęcie i charakterystyka handlu elektronicznego ………5
2.2. Charakterystyka wybranych form handlu elektronicznego……… 8
2.2.1. Portale aukcyjne……… 8
2.2.1. Sklepy internetowe……… 11
2.3. Prognozy na rynku e-commerce ………14


3. Wpływa zastosowania strategii ECR w dystrybucji na obsługę klienta……… 17

3.1. Logistyczna obsługa klienta ………17
3.2. Koncepcja logistyczna obsługi klienta ECR ………20
3.3. Systemy informacyjne wspomagające logistykę dystrybucji ………26


4. Cel i zakres pracy ………35

5. Ocena jakości usług oferowanych przez sprzedawców w e-handlu ………36

5.1. Porównanie sklepów internetowych w Polsce……… 36
5.1.1. Kryteria oceny……… 42
5.1.2. Wirtualne sklepy polskie……… 43
5.2. Obsługa klienta w e-handlu na przykładzie portalu aukcyjnego Allegro na podstawie badań ankietowych ………47
5.2.1. Opis portalu Allegro ………47
5.2.2. Procedura badawcza ………51
5.2.3 Wyniki badań oraz ocena satysfakcji sprzedających przy zastosowaniu strategii ECR ………………52
5.2.4. Podsumowanie i wnioski z przeprowadzonych badań………. 62


Zakończenie ………64
Bibliografia……… 65
Spis rysunków; tabel……… 67
Załączniki ………69