Rachunkowość zarzadcza jako narzędzie efektywnego zarządzania przedsiebiorstwem

25 października 2015 0 Przez administrator


Wstęp………… 4

Rozdział 1.
Istota i zakres rachunkowosci zarzadczej

1.1. Istota rachunkowosci …………7
1.2. Definicja rachunkowosci zarzadczej …………10
1.3. Rachunkowość zarzadcza a rachunkowosc finansowa …………11
1.4. Rachunkowość zarzadcza a rachunek kosztów …………15
1.5. Rachunkowość zarzadcza w procesię decyzyjnym …………18
1.6. Rachunkowość zarzadcza w procesię zarządzania przedsiębiorstwem………… 21


Rozdział 2.
Modele rachunku kosztów w rachunkowosci zarzadczej

2.1. Istota rachunku kosztów …………25
2.2. Kryteria klasyfikacyjne kosztów dla celów sprawozdawczych…………32
2.3. Rachunek kosztów pelnych i zmiennych oraz rachunek kosztów standardowych, docelowych i jakosci …………38
2.4. Rachunek kosztów dzialan …………40
2.5. Kalulacja kosztów …………41


Rozdział 3.
Rachunkowość zarzadcza w procesię zarządzania przedsiebiorstwem

3.1. Charakterystyka procesu zarządzania …………45
3.2. Funkcje zarządzania …………49
3.3. Wspólczesne otoczenie przedsiębiorstwa …………55
3.4. System planowania w przedsiębiorstwie …………65


Rozdział 4.
Praktyczne zastosowanie rachunkowosci zarzadczej na przykładzie firmy Confex sp. z o.o.

4.1. Charakterystyka przedsiębiorstwa …………68
4.2. Wynik finansowy Confex na podstawie sprawozdania finansowego …………74
4.3. Analiza dynamiki i zmiennosci kosztów placowych i pozaplacowych …………81
4.4. Przyczynowa analiza kosztów placowych w wybranym przekroju …………86


Zakończenie …………93
Bibliografia …………94
Spis tabel …………97
Spis rysunków …………97
Zalaczniki …………98