Rola świetlicy szkolnej w organizowaniu czasu wolnego

2 marca 2019 0 Przez administrator


Wstęp.

Rozdział 1
Teoretyczno-metodyczne podstawy pracy opiekuńczo-wychowawczej w świetlicy.

1.1. Definicja, rola i funkcje świetlicy szkolnej.
1.2. Rozwój świetlic szkolnych.
1.2.1. Funkcje świetlic szkolnych.
1.2.2. Zadania świetlic szkolnych.
1.3. Wpływ zmian w systemie oświaty na działalność świetlic.
1.3.1. Elementy modelu świetlic.
1.3.2. Budżet placówki.
1.3.3. Kontakty placówki ze środowiskiem lokalnym, szkolnym i kulturalnym.
1.4. Rola zainteresowań w pracy opiekuńczo-wychowawczej.
1.5. Świetlica szkolna w świetle nowej podstawy programowej.


Rozdział 2
Współczesne tendencje zmian i zasad funkcjonowania świetlic szkolnych.

2.1. Stan świetlic w Polsce.
2.2. Współpraca świetlic z rodzicami i nauczycielami.
2.3. Współpraca świetlic ze środowiskiem lokalnym.
2.4. Rola świetlic pozaszkolnych w organizowaniu czasu wolnego.
2.5. Wolontariat w świetlicach.
2.5.1. Atmosfera w świetlicy.
2.6. Wskazówki metodyczne


Rozdział 3
Metodologiczne podstawy badań.

3.1. Przedmiot i cel badań.
3.2. Problemy i hipotezy badawcze.

3.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze.
3.4. Charakterystyka terenu badań i grupy badawczej.
3.5. Organizacja i przebieg badań.


Rozdział 4
Funkcje wiejskiej świetlicy szkolnej w badaniach własnych.

4.1. Zasady, metody oraz formy pracy świetlicy Szkoły Podstawowej w Czerwinie.
4.2. Główne założenia i cele działalności świetlicy Podstawowej w Czerwinie.
4.3. Analiza wyników przeprowadzonych ankiet skierowanych do uczniów.
4.4 . Wnioski z badań.


Zakończenie.
Bibliografia.
Spis tabel.
Spis wykresów.
Aneks/Załączniki.