Twórcza aktywność dziecka w wychowaniu wczesnoszkolnym

3 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………. 5

Rozdział I
Zagadnienia teoretyczne wychowania dziecka

1.1. Pojęcie i istota wychowania………. 7
1.2. Problemy współczesnego wychowania w szkole………. 12
1.3. Style wychowania w rodzinie………. 21
1.4. Postawy wychowawcze rodziców wobec dzieci………. 27


Rozdział II
Rozwój dziecka w wieku wczesnoszkolnym i jego potrzebywychowawcze

2.1. Charakterystyka rozwoju psychofizycznego………. 33
2.2. Rozwój społeczny i moralny………. 39
2.3. Analiza potrzeb rozwojowych ………. 44
2.4. Aktywność twórcza dziecka ………. 51


Rozdział III
Analiza koncepcji kształcenia w świetle literatury

3.1. Koncepcja Marii Montessori………. 62
3.2. Koncepcja Johna Deweya………. 69
3.3. Kształcenie według Celestyna Freineta………. 75
3.4. Kształcenie według Rudolfa Steinera………. 80


Rozdział IV
Założenia metodologiczne badań własnych

4.1. Przedmiot i cel badań………. 88
4.2. Problemy badawcze………. 90
4.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze………. 94
4.4. Organizacja i przebieg badań………. 100


Rozdział V
Twórcza aktywność dziecka w świetle badań własnych

5.1. Charakterystyka badanej populacji………. 102
5.2. Analiza i interpretacja wyników badań………. 105


Zakończenie wnioski z badań………. 125
Bibliografia………. 128
Spis wykresów………. 133
Załącznik………. 134