Współczesne metody i technologie edukacji na odległość w dziedzinie informatycznej.

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wprowadzenie………5
Cel i zagadnienia pracy ………5

Rozdział I.
Pojecie edukacji

1.1 Edukacja i jej rozwój………6
1.2 Edukacja na odległość………7
1.2.1 Krótka historia edukacji na odległość………8
1.3 Formy kształcenia na odległość………9
1.4 Zalety i wady nauczania na odległość………12

Rozdział II.
Media, Komputer i inne urządzenia biorące udział w edukacji na odległość

2.1 Media w życiu ludzi………13
2.1.1 Komputer w kształceniu na odległość………14

Rozdział III.
Rodzaje kształcenia na odległość

3.1 Kształcenie synchroniczne………16
3.1.1 Narzędzia w kształceniu synchronicznym………16
3.1.2 Metoda WBT – korzyści………17
3.1.3 Elementy WBT odróżniające je od innych form kształcenia………17
3.2 Kształcenie asynchroniczne………18
3.2.1 Narzędzia w kształceniu asynchronicznym………18
3.2.2 Korzyści uczenia się/nauczania asynchronicznego………19
3.3 Samokształcenie………19
3.3.1 Forma edukacji CBT………20
3.3.2 Elementy CBT, odróżniające tą formę nauczania od innych………20
3.3.3 Wady i zalety CBT………20
3.4 Kształcenie w trybie mieszanym………21

Rozdział IV.
Technologie.

4.1 Niezbędny czynnik e-learningu………22
4.2 Siedemnaście zasad dobrego kursu………23

Rozdział V.
Budowa e-lekcji

5.1 Zawartość jednej lekcji………26
5.2 Zasady tworzenia kursu WBT………28

Rozdział VI.
Programy do tworzenia kursów e-learningowych

6.1 Programy komercyjne do tworzenia kursów………29
6.2 Programy zajmujące się pakowaniem zawartości kursów………29
6.3 Programy do testowania i oceny studenta………30

Zakończenie………38
Bibliografia………39
Spis tablic………40
Spis rysunków ………40