Zachowania agresywne dzieci i młodzieży z niepelnosprawnoscia intelektualna w stopniu lekkim oraz sposoby eliminowania ich w świetle narracji nauczycieli

23 października 2015 0 Przez administrator


Spis tresci Wstęp ………..7

Rozdział 1.
Agresja w świetle literatury

1.1. Definiowanie agresji przeglad stanowisk ………..9
1.2. Rodzaje agresji ………..10
1.3. Rola wybranych czynników w genezie agresji dzieci i młodzieży ……….. 12
1.3.1. Endogenne uwarunkowania agresji……….. 13
1.3.2. Egzogenne uwarunkowania agresji ……….. 17
1.4. Agresja i jej uwarunkowania u osób z niepelnosprawnoscia intelektualna ……….. 20
1.5. Agresja u osób z niepelnosprawnoscia intelektualna w świetle dotychczasowych badan ……….. 26
1.6. Praca z dziecmi z zachowaniami agresywnymi metody terapii ……….. 30


Rozdział 2.
Metodologia badan wlasnych

2.1. Cel i problem badawczy ……….. 35
2.2. Wybrana strategia badawcza ………..37
2.3. Wywiad narracyjny jako technika badawcza ……….. 39
2.4. Charakterystyka nauczycieli bioracych udzial w badaniu ……….. 41


Rozdział 3.
Analiza materialu empirycznego

3.1. I mysle ze malymi krokami dojdziemy do takiego porozumienia ze nawet jak się wydarzy w życiu cos zlego, to trzeba bedzie o tym powiedziec bez agresji zadnej analiza narracji Pani Joli ……….. 44
3.2. Udalo mi się raz, to mi troche takich skrzydel dodalo. Ja, wiesz, poczulam taka sile, czyli ja moge analiza narracji Pani Oli ……….. 48
3.3. No agresja u mnie w pracy jest podstawa analiza narracji Pani Ani ………..51
3.4. Ja ze wzgledu na swój rodzaj pracy patrze na te zachowania pod katem zaburzen integracji sensorycznej analiza narracji Pani Ani ……….. 54


Podsumowanie ……….. 57
Streszczenie ……….. 59
Summary ……….. 61
Bibliografia ……….. 63