Zmiany procesów biznesowych na przykładzie spółki Dorbud

3 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp…………5

Rozdział I
Zarządzanie zmianą

1.1. Istota zmian w organizacji …………7
1.2. Modele wprowadzenia zmian …………12
1.3. Opór wobec zmian organizacyjnych …………16


Rozdział II
Zarządzania procesami w organizacji

2.1. Pojęcie i klasyfikacja procesów w zarządzaniu …………26
2.2. Zarządzanie procesowe …………34
2.3 Metodyki wdrażania zarządzania procesowego…………43
2.4. Efekty wdrażania zarządzania procesowego i dojrzałość procesowa …………49
2.5 Automatyzacja procesów biznesowych w modelu B2B …………53


Rozdział III
Analiza wprowadzenia zmiany procesu zaopatrzenia

3.1 Opis przedsiębiorstwa i procesów w nim zachodzących do wdrożenia IS B2B………… 57
3.2 Planowane zmiany a realne ich wykonanie………… 62
3.3 Efekty i skutki wdrożenia informatycznego systemu 4eBUD …………72


Wnioski …………77
Zakończenie………… 78
Bibliografia …………79
Spis tabel………… 83
Spis rysunków …………84
Załączniki………… 85

Opis zawartości pracy:

Celem pracy jest przeanalizowanie efektywności organizacyjnej i ekonomicznej automatyzacji procesów poprzez wdrożenie informatycznej aplikacji 4eBUD, działającej na zasadzie elektronicznej wymiany danych, z wykorzystaniem internetowych technologii. W danej pracy są przedstawiane: istota wprowadzenia zmiany organizacyjnej i zarządzania usprawnieniem procesów w przedsiębiorstwie oraz próby podwyższenia sprawności i efektywności organizacji poprzez wdrożenie platformy wspierającej procesy typu B2B. Autor bada:
motywy wdrożenia informatycznej platformy B2B,
Efekty ekonomiczne wynikające z realizacji projektu B2B,
Sposób, w jaki automatyzacja procesów biznesowych zmienia strukturę organizacyjną organizacji,
Sposób, w jaki platformy integracyjne oparte na modelu B2B przyczyniają się do ulepszenia komunikacji i współpracy przedsiębiorstwa z jego głównymi partnerami biznesowymi.
Praca składa się z trzech części. Pierwsze dwa rozdziały mają charakter teoretyczny. Trzeci zawiera wyniki analizy dokumentacji wdrożeniowej i analizę wywiadów przeprowadzonych z kadrą zarządzającą i pracownikami na co dzień korzystających z aplikacji 4Ebud.

Pierwszy rozdział poświęcony jest zagadnieniu zmiany w organizacji oraz rodzajom zmian. Dalej zostały opracowane modele wprowadzenia zmian, opór wobec zmian i sposoby jego przezwyciężenia. Omówione są również zdolne, obojętne i niezdolne do zmiany modele organizacji.

W drugim rozdziale przedstawiona została istota procesu zmiany, jego charakterystyka, cechy i klasyfikacja. Przedstawione są także cele i korzyści zarządzania procesowego. Omówiona jest również metodyka wdrażania procesowego pod nazwą Dziesięć prostych kroków do poprawy procesów biznesowych S. Page. Kolejny podrozdział opisuje automatyzacje procesów biznesowych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informatycznej wymiany danych ( ICT), a także ich znaczenie dla funkcjonowania przedsiębiorstwa.

Trzeci rozdział przedstawia część badawczą pracy. Omawia ogólną analizę badanego przedsiębiorstwa Dorbud S.A., a także wpływ, jaki miała na dane przedsiębiorstwo realizacja projektu po wdrożeniu dedykowanej informatycznej platformy typu B2B pod nazwą 4eBUD. Obejmuje także opis wyników uzyskanych poprzez automatyzacje procesów biznesowych i przeprowadzenie ogólnej reinżynierii organizacji. W świetle przeprowadzonych wywiadów i analizy dokumentacji wdrożeniowej projektu zaprezentowany został stosunek autora do tego typu zmian organizacyjnych.