Kategoria: Public Relations

Prace z dziedziny Public Relations . Tematy, spisy treści, plany prac. Prace magisterskie, prace licencjackie jako gotowe wzory i przykładowe prace naukowe.

Środki pieniężne i ich ewidencja.

Przez administrator

Wstęp……… 5 Rozdział I Charakterystyka środków pienieznych 1.1. Pojęcie i podzial środków pienieznych ……… 6 1.2. Formy rozliczeń pienieznych ……… 10 1.3. Środki pieniężne ujete w bilansię ……… 13 Rozdział II Rozliczenia gotówkowe 2.1. Zasady gospodarki kasowej………19 2.2. Dokumentacja operacji kasowych ……… 22 2.3. Ewidencja środków pienieznych w kasię ………30 Rozdział III Rozliczenia bezgotówkowe 3.1. Charakterystyka obrotu bezgotówkowego………37 3.2. Rodzaje rozliczeń bezgotówkowych ……… 40 3.3. Ewidencja środków pienieznych na rachunkach biezacych………45 Zakończenie………51 Bibliografia………52 Spis tabel i rysunków………56

Ewidencja i amortyzacja rzeczowych składników majatku trwalego na podstawie firmy XXX SP. Z O.O.

Przez administrator

Wstęp ……….4 Rozdział I Pojęcie i zakres rzeczowych składników majatku trwalego 1.1. Pojęcie środków trwałych ……….5 1.2. Pojęcie inwestycji………. 7 1.3. Klasyfikacja środków trwalych………. 9 Rozdział II Ewidencja środków trwalych 2.1. Ogólne zasady ewidencji środków trwalych ……….12 2.2. Środki trwale pozyskane z inwestycji ……….16 2.3. Środki trwale uzyskane w drodze zakupu………. 17 2.4. Doplaty, subwencje i dotacje na sfinansowanie budowy lub zakupu środków trwalych………. 21 2.5. Środki trwale pozyskane od Skarbu Panstwa czy tez gminy w nieodplatne uzywanie………. 22 2.6. Budynki i budowle wybudowane na cudzym gruncie oraz inwestycje w cudze (obce) srodki trwale ……….24 2.7. Środki trwale ujmowane, takze…

Rachunkowość zarzadcza jako narzędzie efektywnego zarządzania przedsiebiorstwem

Przez administrator

Wstęp………… 4 Rozdział 1. Istota i zakres rachunkowosci zarzadczej 1.1. Istota rachunkowosci …………7 1.2. Definicja rachunkowosci zarzadczej …………10 1.3. Rachunkowość zarzadcza a rachunkowosc finansowa …………11 1.4. Rachunkowość zarzadcza a rachunek kosztów …………15 1.5. Rachunkowość zarzadcza w procesię decyzyjnym …………18 1.6. Rachunkowość zarzadcza w procesię zarządzania przedsiębiorstwem………… 21 Rozdział 2. Modele rachunku kosztów w rachunkowosci zarzadczej 2.1. Istota rachunku kosztów …………25 2.2. Kryteria klasyfikacyjne kosztów dla celów sprawozdawczych…………32 2.3. Rachunek kosztów pelnych i zmiennych oraz rachunek kosztów standardowych, docelowych i jakosci …………38 2.4. Rachunek kosztów dzialan …………40 2.5. Kalulacja kosztów …………41 Rozdział 3. Rachunkowość zarzadcza w procesię zarządzania przedsiebiorstwem 3.1. Charakterystyka…

Kopalnia Wegla Brunatnego 'Adamów’ Spólka Akcyjna, ocena kondycji finansowej kopalni przy wykorzystaniu rachunku przeplywów pienieznych.

Przez administrator

Wstęp Rozdział I. Rachunek przeplywów pienieznych jako źródłoinformacji do analizy finansowej. 1.1.Rachunek przeplywów pienieznych jako podstawa plynnosci finansowej. 1.2. Działalność operacyjna. 1.3. Działalność inwestycyjna 1.4. Działalność finansowa. 1.5. Rachunek przeplywów pienieznych jako integralna czesc analizy finansowej. Rozdział II. Analiza finansowa i wskazniki struktury rachunek przeplywów pienieznych. 1.1. Istota analizy finansowej rachunku przeplywów pienieznych. 1.2.Analiza wskazników plynnosci finansowej w ujęciu dynamicznym 1.3. Wskazniki struktury przeplywów pienieznych. 1.4. Wskazniki wystarczalnosci pienieznej. 1.5. Wskazniki wydajnosci pienieznej. Rozdział III. Kopalnia Wegla Brunatnego 'Adamów’ S.A. 1.1. Prezentacja spólki. 1.2.Sprawozdanie finansowe za 2009 rok Kopalni Wegla Brunatnego 'Adamów’ Rozdział IV. Rachunek przeplywów pienieznych jako źródłoinformacji do…

Rozliczenie wynagrodzen

Przez administrator

Wstęp……….3 Rozdział I Podstawowe zagadnienia dotyczace wynagrodzen. 1.Wynagrodzenie- róznorodnosc ujec………..5 2.Formy wynagrodzeń pracowników………..8 3.Funkcje wynagrodzeń pracowników………..14 4.System wynagrodzeń pracowników………..18 Rozdział II Obligatoryjne i fakultatywne swiadczenia pieniężne wynikajace ze stosunku pracy. 1.Wynagrodzenie ze stosunku pracy………..25 2.Wynagrodzenie za czas nie wykonywania pracy………..32 3.Odprawy i odszkodowania………..37 Rozdział III Pomiar i ewidencja rozrachunków z tytułu wynagrodzeń pracowników. 1. Dokumentacja wynagrodzen………..43 2.Obowiazkowe obciazenia wynagrodzen………..46 3. Potracenia z wynagrodzen………..67 Artykuly z czasopism………..77 Akty prawne i normatywne………..77 Siec internetowa………..78. Spis tabel i rysunków………..78 Zakończenie………..72 Bibliografia………..76 Artykuly z czasopism………..77 Akty prawne i normatywne………..77 Siec internetowa.78. Spis tabel i rysunków………..78

Podatkowa księga przychodów i rozchodów jako jeden ze sposobów ewidencji podatkowej przedsiebiorstw reprezentujacych sektor MMSP

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Przedsiebiorstwo i jego miejsce w gospodarce narodowej 1. Istota i rodzaje przedsiebiorstw 2. Podzial, ogólna charakterystyka i perspektywy rozwoju sektora MMSP 3. Funkcje i rola rachunkowosci w działalności przedsiebiorstw Rozdział II PKPiR jako forma ewidencji działalności przedsiebiorstw 1. Podstawy prawne oraz zakres obowiazywania 2. Zasady prowadzenia PKPiR 3. Ocena PKPiR na tle pozostalych form rozliczeń podatkowych Rozdział III PKPiR – ewidencja uzupelniajaca 1. Ewidencja środków trwałych oraz wartosci niematerialnych i prawnych 2. Ewidencja wyposazenia 3. Pozostale ewidencje Podsumowanie Bibliografia

Prawo zamówien publicznych, a racjonalne wydatkowe środków budżetowych.

Przez administrator

Wstęp……… 4 Rozdział I Cele i istota systemu zamówien publicznych. 1. Cele systemu zamówien publicznych……… 7 1.1. Efektywność wydatkowania środków publicznych……… 7 1.2. Przeciw dzialalania zjawiskom patologicznym……… 7 1.3. Zielone zamówienia……… 8 2. Zasady postępowania przy udzielaniu zamówien publicznych……… 9 2.1. Zasada równego traktowania oferentów……… 10 2.2. Zasada bezstronnosci i obiektywizmu……… 11 2.3. Zasada uczciwej konkurencji……… 11 3. Zakres stosowania ustawy……… 12 3.1. Zakres przedmiotowy……… 15 3.2. Wylaczenia stosowania ustawy……… 16 Rozdział II Postepowanie o udzielenie zamówienia publicznego 1.Tryby udzielania zamówien publicznych……… 18 1.1. Przetarg nieograniczony……… 19 1.2. Przetarg ograniczony……… 20 1.3. Negocjacje z ogloszeniem……… 21 1.4. Dialog konkurencyjny……… 21…

Uwarunkowania działalności gospodarczej spółek komandytowych (na przykładzie przedsiębiorstwa Media Markt Polska sp. z o.o Bielsko -Biala)

Przez administrator

Wstęp ……….. 4 Rozdział I. Spólka jako forma organizacyjno-prawna podmiotów gospodarczych w Polsce 1. Rodzaje podmiotów gospodarczych……….. 6 2. Miejsce spółek w gospodarce narodowej……….. 14 2.1. Klasyfikacja spółek ……….. 15 2.2. Rodzaje spółek cywilnych ……….. 17 3. Czynniki determinujace funkcjonowanie podmiotów gospodarczych w Polsce……….. 21 3.1. Czynniki formalno-prawne……….. 21 3.2. Czynniki ekonomiczno-finansowe ……….. 21 3.3. Czynniki pozaekonomiczne ………..23 3.4. Otoczenie zewnetrzne i otoczenie rynkowe biznesu ………..25 Rozdział II. Funkcjonowanie spółek komandytowych w gospodarce rynkowej 1. Geneza spółki komandytowej ……….. 28 2. Osobowe spółki handlowe ………..30 3. Charakter prawny spółki komandytowej ………..33 4. Odpowiedzialnosc komplementariusza za zobowiazania spólki……….. 37 4.1. Przeslanki…

Ewidencja i gospodarowanie środkami trwalymi w firmie XYZ

Przez administrator

Wstęp………..4 Rozdział I Pojęcie środków trwałych oraz ich klasyfikacja i wycena. 1.1. Pojęcie środków trwałych w prawie bilansowym i podatkowym………6 1.2. Klasyfikacja środków trwalych………..10 1.3. Zasady wyceny środków trwalych………..13 Rozdział II Ewidencja i dokumentacja środków trwalych. 2.1. Podstawowe zasady ewidencji środków trwalych………..19 2.2. Dokumentacja ksiegowa środków trwalych………..21 2.3. Ewidencja zmian wartosci poczatkowej i stanu środków trwalych………..24 Rozdział III Amortyzacja środków trwalych 3.1. Amortyzacja środków trwałych i jej funkcje………..30 3.2. Metody liczenia amortyzacji………..32 3.3. Amortyzacja środków trwałych jako sposób zarządzania wynikiem finansowym przedsiębiorstwa………..35 Rozdział IV Ewidencja i analiza środków trwałych oraz ich wykorzystanie i zarządzanie na przykładzie firmie XYZ. 4.1. Charakterystyka…

Wybór formy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych pozarolniczej działalności gospodarczej na przykładzie Przedsiębiorstwa Uslugowego XYZ

Przez administrator

Wstęp…………5 Rozdział 1. Rozpoczecie działalności gospodarczej przez osobe fizyczna. 1.1.Wybór wlasciwej formy prowadzenia działalności gospodarczej…………7 1.1.1. Jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza…………7 1.1.2. Działalność w formie spółki cywilnej…………8 1.2.Rejestracja działalności gospodarczej…………9 Rozdział 2. Zryczaltowany podatek dochodowy w formie karty podatkowej. 2.1. Istota, podstawa prawna oraz stawki podatku dochodowego w formie karty podatkowej…………14 2.2. Podmiotowy i przedmiotowy zakres karty podatkowej…………17 2.3. Formy ewidencji w karcie podatkowej…………19 2.4. Rozliczenie podatników z Urzedem Skarbowym…………22 Rozdział 3. Ryczalt od przychodów ewidencjonowanych. 3.1. Istota i podstawa prawna ryczaltu od przychodów ewidencjonowanych…………25 3.2. Stawki podatku dochodowego przy ryczalcie od przychodów ewidencjonowanych…………26 3.3. Podmiotowy i przedmiotowy zakres zryczaltowanego podatku dochodowego…

Charakterystyka biura rachunkowego jako podmiotu gospodarczego.

Przez administrator

Wstęp……..3 Rozdział I. Pojęcie, zasady utworzenia i rola biura rachunkowego……… 4 1.1.Wymogi dotyczace utworzenia biura rachunkowego……… 11 1.2.Wpis do ewidencji działalności gospodarczej……… 12 1.3.Numer REGON……… 13 1.4.Rejestracja w urzedzie skarbowym……… 15 1.5.Numer identyfikacji podatkowej – NIP……… 16 1.6.Zgloszenie do Zakladu Ubezpieczen Spolecznych……… 20 1.7.Wpis na liste doradców podatkowych……… 27 Rozdział II. Zawód doradcy podatkowego. 2.1.Wykonywanie zawodu doradcy podatkowego……… 33 2.2.Obowiazki i prawa doradcy podatkowego……… 35 2.3.Odpowiedzialnosc za szkode……… 37 2.4.Samorzad doradców podatkowych……… 37 2.5.Odpowiedzialnosc dyscyplinarna……… 41 2.6.Odpowiedzialnosc karna…….. 42 Rozdział III. Rozliczenia biura rachunkowego z Urzedem Skarbowym i ZUS. 3.1.Ksiega przychodów i rozchodów i deklaracja PIT-5……… 43 3.2.Rejestry VAT i…

Źródła finansowania nowo powstajacej działalności gospodarczej

Przez administrator

Wstęp ………3 Rozdział 1. Sektor małych i srednich przedsiebiorstw. 1.1. Charakterystyka sektora małych i srednich przedsiebiorstw………5 1.2. Rozwój sektora msp w polsce………11 1.3. Rola małych i srednich przedsiebiorstw w gospodarce narodowej ………14 1.4. Bariery w rozwoju sektora małych i srednich przedsiebiorstw ………18 Rozdział 2. Najczesciej stosowane źródła finansowania dla powstajacej działalności gospodarczej 2.1. Wprowadzenie do zródel finansowania ………26 2.2. Kapital wlasny………29 2.2.1 definicja kosztu ………31 2.2.2 udzial kapitału wlasnego w pasywach ………33 2.2.3 struktura kapitału ………33 2.3. Kredyt bankowy ………35 2.4. Leasing ………42 2.5. Dotacje z unii europejskiej ………48 2.5.1. Sektor msp w narodowych strategicznych ramach odniesienia w polsce ………49…

Wynik finansowy w ujęciu podatkowym i bilansowym

Przez administrator

Wstęp………..5 Rozdział I Wynik finansowy w ujęciu bilansowym 1.1. Istota i funkcje rachunkowosci 1.1.1. Zakres i cele rachunkowości……….. 8 1.1.2. Funkcje rachunkowości……….. 11 1.1.3. Metody poznawcze w rachunkowości……….. 13 1.1.4. Prowadzenie ksiag rachunkowych……….. 14 1.1.5. Wycena aktywów i pasywów oraz ich inwentaryzacja ………..17 1.2. Podstawowe zasady rachunkowosci ujecie bilansowe i podatkowe ………..20 1.3. Przychody i koszty bilansowe ………..33 1.3.1. Istota i klasyfikacja przychodów ………..33 1.3.2. Sprzedaz produktów, towarów i materialów……….. 34 1.3.3. Koszty zwiazane z osiagnieciem przychodów ze sprzedazy ………..35 1.3.4. Pozostale przychody i koszty operacyjne……….. 36 1.3.5. Przychody i koszty finansowe ………..37 1.3.6. Rezerwy i rozliczenia miedzyokresowe przychodów ………..38…

Rynek nieruchomości, a rynek akcji i obligacji.

Przez administrator

Wstęp………. 1 Rozdział I Rynek nieruchomosci 1.1 Funkcjonowanie rynku nieruchomosci………. 2 1.2 Pojęcie i rodzaj nieruchomosci ……….5 1.3 Prawa zwiazane z nieruchomosciami ……….12 1.4. Aspekty zwiazane z funkcjonowaniem rynku nieruchomosci………. 13 Rozdział II Rynek akcji i obligacji 2.1 Rynek akcji………. 17 2.1 Rynek obligacji ……….21 2.3 Cykle koniunkturalne ……….24 2.4 Korelacja miedzy rynkiem nieruchomosci, a rynkiem akcji i obligacji………. 27 Zakończenie ……….30 Bibliografia………. 31

Rachunek kosztów w przedsiębiorstwie rolniczym

Przez administrator

Wprowadzenie………..2 Rozdział I. Ogólne zagadnienia kosztów 1.1. Istota i zakres kosztów ………..4 1.1.1. Ewidencja kosztów wedlug ich rodzajów………… 6 1.1.2. Ewidencja kosztów wedlug celu ich ponoszenia………… 7 1.2. Zakres, funkcje i systemy rachunku kosztów………… 9 Rozdział II. Ewidencja kosztów w przedsiębiorstwie produkcyjnym 2.1. Ogólne informacje o przedsiębiorstwie………… 11 2.2. Zasady rachunkowosci w jednostce………… 14 2.2.1. Rzeczowe skladniki majatku trwalego………… 16 2.2.2. Zapasy produktów i materialów……….. 18 2.2.3. Naleznosci ………..20 2.2.4. Rozliczenia miedzyokresowe kosztów i przychodów……….. 20 2.2.5. Pasywa……….. 21 2.2.6. Zasady inwentaryzacji ………..21 2.2.7. Sprawozdanie finansowe jednostki……….. 22 2.3. Ewidencja kosztów w przedsiębiorstwie……….. 22 2.3.1. Koszty w ukladzie rodzajowym………… 24…

Ksiegowe zuzycie środków trwałych w przykladowym przedsiebiortwie przemyslowym

Przez administrator

Wstęp. Rozdział 1 Charakterystyka środków trwalych 1.1 Definicja środków trwalych 1.2 Klasyfikacja środków trwalych 1.3 Sposoby wyceny środków trwalych 1.4 Dokumentacja środków trwalych 1.5 Ksiegowa ewidencja środków trwalych Rozdział 2 Zuzycie środków trwałych i jego pomiar 2.1 Czynniki wpływajace na zuzycie środków trwalych 2.2 Amortyzacja jako odzwierciedlenie zuzycia środków trwalych 2.2.1 Pojęcie i funkcje amortyzacji 2.2.2 Metody amortyzacji 2.2.3 Ksiegowa ewidencja amortyzacji 2.3 Amortyzacja ksiegowa i podatkowa Rozdział 3 Ksiegowe ujecie środków trwałych w przedsiębiorstwie XYZ 3.1 Charakterystyka firmy 3.2 Struktura posiadanych środków trwalych 3.3 Ksiegowa ewidencja środków trwałych oraz przyjeta polityka amortyzacyjna Zakończenie Bibliografia

Podstawa opodatkowania przy podatku rolnym.

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Podatek rolny w systemie podatkowym Polski. 1.1. Geneza podatku rolnego…………5 1.2. Ogólna charakterystyka podatku rolnego…………7 Rozdział II Podstawa opodatkowania przy opodatkowaniu gruntów gospodarstw rolnych i innych gruntów. 2.1. Przyczyny dywersyfikacji gruntów podlegajacych opodatkowaniu podatkiem rolnym…………10 2.2. Podatkowa definicja gospodarstwa rolnego…………11 2.3. Hektar przeliczeniowy i sposób jego ustalania…………14 2.4. Hektar rzeczywisty jako miara podstawy opodatkowania…………19 Rozdział III Zwolnienia i ulgi dotyczace podstawy opodatkowania. 3.1. Zwolnienia podatkowe…………20 3.2. Ulgi podatkowe…………22 Zakończenie…………27 Bibliografia…………30

Amortyzacja środków trwałych w świetle prawa bilansowego i podatkowego na przykładzie firmy X.

Przez administrator

Wstęp…………2 Rozdział I. Charakterystyka środków trwalych. 1.1. Definicja środków trwalych………..4 1.2. Klasyfikacja środków trwalych………..7 1.3. Zasady wyceny środków trwalych………..11 1.4. Róznice i podobienstwa w ujmowaniu definicji środków trwałych w przepisach podatkowych i bilansowych………..15 Rozdział II. Amortyzacja w prawie bilansowym i podatkowym. 2.1. Pojęcie, przyczyny i funkcje amortyzacji…………19 2.2. Zasady i stawki amortyzacji…………23 2.3. Metody amortyzacji………..31 2.4. Analiza porównawcza amortyzacji bilansowej i podatkowej…………46 Rozdział III. Amortyzacja środków trwałych w ujęciu bilansowym i podatkowym na przykładzie firmy 'XXX’. 3.1. Ogólna charakterystyka firmy………..50 3.2. Plan sporzadzania amortyzacji w firmie. 3.3. Przygotowanie do amortyzacji. 3.4. Umorzenie i amortyzacja środków trwalych. Zakończenie. Bibliografia Spis tabel…

Wynagrodzenia jako koszt przedsiębiorstwa na podstawie szpitala w XYZ

Przez administrator

Wstęp ………….3 Rozdział I Wynagrodzenia jako koszt przedsiębiorstwa 1.1. Pojęcie wynagrodzeń …………. 5 1.2. Podzial wynagrodzeń …………. 7 1.3. Elementy systemu wynagrodzeń …………. 10 1.4. Funkcje wynagrodzeń …………. 22 1.5. Lista plac jako podstawowy dokument w zakresię wynagrodzeń …………. 25 Rozdział II Specyfika szpitala jako jednostki gospodarujacej 2.1. Ogólna charakterystyka badanej jednostki …………. 30 2.2. Struktura personelu …………. 33 2.3. Systemy i rozklady czasu pracy …………. 36 2.4. Zasady wynagradzania w Szpitalu XYZ…………. 40 Rozdział III Wskazniki dotyczace zatrudnienia w badanej jednostce 3.1. Analiza sredniego wynagrodzenia wraz z pochodnymi dla poszczególnych grupzawodowych w latach 2008-2010…………. 48 3.2. Wynagrodzenia a rachunek…

Rozliczenie kosztu procesów fuzji i przejec w oparciu o MSSF 3

Przez administrator

Wstęp……….. 3 Rozdział I Fuzje i przejecia w strategii rozwoju przedsiebiorstw 1.1. Fale rozwoju fuzji i przejec……….. 5 1.1.1. Rozwój fuzji i przejec na swiecie……….. 5 1.1.2. Rozwój fuzji i przejec w Polsce ………..10 1.2. Znaczenie fuzji i przejec w rozwoju przedsiebiorstw……….. 13 1.2.1. Istota fuzji i przejec ………..13 1.2.2. Motywy przeprowadzania transakcji fuzji i przejec……….. 17 1.3. Aspekty prawne fuzji i przejec……….. 21 1.3.1. Kodeks Spólek Handlowych……….. 22 1.3.2. Prawo podatkowe ………..24 1.3.3. Prawo antymonopolowe……….. 25 Rozdział 2 Due diligence w procesię przygotowania transakcji fuzji i przejec 2.1. Etapy przeprowadzania transakcji fuzji i przejec ………..28 2.2. Znaczenie badania due…

Podatkowa księga przychodów i rozchodów w małych przedsiębiorstwach

Przez administrator

Wstęp…………2 Rozdział 1. Male przedsiębiorstwa i ich obowiazki ewidencyjne. 1.1. Istota i rodzaje ewidencji podatkowej przedsiebiorstw…………3 1.2. Formy ewidencji w małych przedsiębiorstwach…………6 1.3. Kryteria wyboru formy opodatkowania małych przedsiebiorstw…………10 Rozdział 2. Ksiega przychodów i rozchodów jako forma ewidencji działalności gospodarczej. 2.1. Charakterystyka ksiegi przychodów i rozchodów…………14 2.2. Podmioty zobowiazane do prowadzenia ksiegi i ich obowiazek zgloszeniowy…………15 Rozdział 3. Zasady prowadzenia podatkowej ksiegi przychodów i rozchodów. 3.1. Ogólne warunki dotyczace prowadzenia podatkowej ksiegi przychodów i rozchodów…………19 3.2. Zasady dokonywania wpisów w poszczególnych kolumnach ksiegi…………21 3.3. Przykladowe wpisy do ksiegi przychodów i rozchodów…………23 3.4. Ocena ksiegi przychodów i rozchodów w porównaniu z…

Ewidencja i rozliczanie kosztów przedsiębiorstwa na przykładzie spółki XYZ

Przez administrator

Wstęp…………5 Rozdział I Teoretyczne podstawy rachunkowosci 1.1. Zarys rozwoju rachunkowości…………7 1.2. Istota oraz zadania rachunkowości…………10 1.3. Pojęcie kosztów i ich znaczenie…………17 Rozdział II Wybrane metody ewidencji i rozliczania kosztów działalności operacyjnej 2.1. Rodzaje grupowania kosztów…………21 2.2. Klasyfikacja i ewidencja kosztów w podstawowych ukladach ewidencyjnych…………26 2.2.1. Uklad rodzajowy kosztów…………27 2.2.2. Uklad funkcjonalny kosztów…………31 2.2.3. Uklad funkcjonalno-kalkulacyjny kosztów………… 37 2.3.Rozliczenia miedzyokresowe kosztów …………39 2.4. Uklad kalkulacyjny kosztów…………42 Rozdział III Ewidencja i rozliczanie kosztów w wybranym przedsiębiorstwie 3.1.Ogólna charakterystyka spółki XYZ…………46 3.2.Sposoby ewidencji kosztów…………48 3.3.Procedury rozliczania kosztów…………55 3.4.Podstawowe czynniki wpływajace na poziom kosztów…………62 Zakończenie…………65 Bibliografia

Podatek dochodowy jako źródło dochodów budżetu państwa.

Przez administrator

Wstęp ………4 Rozdział I Podatek dochodowy jako źródło dochodów budżetu państwa 1.1 Istota budżetu państwa…………6 1.2 Podstawowe instrumenty gromadzenia dochodów budżetu państwa…………8 1.3 Podatek jako instrument gromadzenia dochodów…………11 1.4 Podatek dochodowy i jego cechy…………15 1.5 System podatkowy w Polsce…………23 Rozdział II Zryczaltowany podatek dochodowy od przychodów Ewidencjonowanych 2.1 Podstawa prawna opodatkowania zryczaltowanego…………26 2.2 Definicje ustawowe stosowane w zryczaltowanym podatku dochodowym od osób fizycznych…………27 2.3 Zakres podmiotowy i przedmiotowy 2.4 Wybór formy opodatkowania w formie ryczaltu od przychodów ewidencjonowanych…………34 2.5 Zakres odliczen od przychodu i zwolnien z ryczaltu………… 35 2.6 Stawki podatku zryczaltowanego…………41 2.7 Zasady obnizenia ryczaltu…………48 2.8 Dokumentacja, jaka musza…

Amortyzacja aktywów trwałych na przykładzie firmy XYZ

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Próba definicji amortyzacji, jej przedmiotów, podmiotów i prawnych ograniczen 1.1. Amortyzacja na tle kosztów w przedsiębiorstwie 1.2. Podmioty uprawnione do dokonywania odpisów amortyzacyjnych 1.3. Przedmioty podlegajace odpisom amortyzacyjnym 1.4. Przedmiotowe ograniczenia dotyczace dokonywania odpisów amortyzacyjnych składników majatku przedsiębiorstwa Rozdział II Środki trwale i wartosci niematerialne i prawne wedlug przepisów bilansowych i podatkowych 2.1. Sposób definiowania środków trwałych i wartosci niematerialnych i prawnych 2.2. Wycena środków trwałych i wartosci niematerialnych i prawnych w świetle przepisów bilansowych i podatkowych Rozdział III Amortyzacja środków trwałych i wartosci niematerialnych 3.1. Amortyzacja jako odzwierciedlenie stopniowej utraty wartosci składników majatku przedsiębiorstwa 3.2. Charakterystyka…

Bilansowa a podatkowa amortyzacja środków trwałych na przykładzie przedsiębiorstwa XX S.A.

Przez administrator

Wstęp……..5 Rozdział I Środki trwale jako przedmiot amortyzacji 1.1. Pojęcie środków trwałych w prawie bilansowym…….. 7 1.2. Pojęcie środków trwałych w prawie podatkowym…….. 9 1.3. Klasyfikacja środków trwalych ……..12 1.4. Ustalenie wartosci poczatkowej środków trwałych jako podstawy amortyzacji…….. 15 1.5. Zmiana wartosci środków trwalych ……..17 Rozdział II Charakterystyka metod amortyzacji środków trwalych 2.1. Pojęcie, istota i funkcje amortyzacji…….. 20 2.2. Ogólne zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych…….. 23 2.3. Metody amortyzacji bilansowej…….. 25 2.3.1 Metoda równomierna ……..26 2.3.2 Metody nierównomierne ……..27 2.4. Amortyzacja w prawie podatkowym…….. 28 2.5. Zasady i stawki amortyzacji ……..34 2.6. Analiza róznic pomiedzy amortyzacja bilansowa a podatkowa…….. 39…