Gwara uczniowska w ujęciu pragmalingwistycznym
10 listopada 2019
Wstęp ………6
I Badania nad językiem uczniowskim ………8
II Miejsce języka uczniowskiego w klasyfikacjach polszczyzny.
1. Typologie odmian językowych współczesnej polszczyzny ………..12
2. Socjolekt i jego kategorie ……….. 14
3. Ustalenia terminologiczne ……….. 16
III Przegląd literatury przedmiotu
1. Opracowania książkowe ……….. 17
2. Artykuły internetowe ……….. 23
IV Sposób gromadzenia materiału ……….. 25
V Pola tematyczne w języku uczniowskim
Nazwy szkoły: ……….. 30
Nazwy osób obecnych w szkole ……….. 31
Rówieśnicy……….. 33
Przedmioty nauczania, lekcje i zadania domowe……….. 36
Wyposażenie szkoły ……….. 37
Oceny szkolne ……….. 38
Używki ……….. 39
Grupy nieformalne ……….. 43
Uczucia i zwroty grzecznościowe ……….. 44
1. Przenikanie słownictwa więziennego i narkotykowego do języka uczniowskiego ……….. 50
VI Świadomość językowa uczniów
1. Nauczyciele, rodzice i osoby starsze jako cenzorzy języka młodzieżowego ……….. 53
Nauczyciele ……….. 53
Rodzice, najbliższa rodzina i pozostałe osoby starsze ……….. 62
VII Tajność języka uczniowskiego ……….. 71
VIII Formalne wyznaczniki uczniowskiej odmiany języka .
1. Wulgaryzmy ……….. 74
2. Zapożyczenia i kalki językowe ……….. 76
3. Skróty ……….. 78
4. Związki frazeologiczne i uczniowskie sentencje ……….. 79
5. Neologizmy i neosemantyzmy ……….. 81
6. Pokemonizm ……….. 81
Podsumowanie ……….. 84
Spis tabel i wykresów ……….. 88
Rozwiązanie skrótów ……….. 89
Bibliografia ……….. 90
Aneks numer 1 ……….. 93
Aneks numer 2 ……….. 201
Aneks numer 3: ankieta ……….. 234
Pobierz, wysyłając SMS o treści FOR.PRACA pod numer 92505Wpisz otrzymany kod : |
---|