Budowa, rozwiazanie i zadania ukladu smarowania (olejenia).
Rozdział I Uklad olejenia pod cisnieniem……… 3 Rozdział II Olejenie pod cisnieniem……… 6 Rozdział III Oleje silnikowe……… 10 Rozdział IV Zadania oleju……… 11
Prace magisterskie, licencjackie, dyplomowe wzory oraz przykłady.
Prace licencjackie, magisterskie, dyplomowe jako gotowe wzory treści. Temat, spis treści, plan pracy.
Prace z dziedziny Mechanika Motoryzacja Reklama . Tematy, spisy treści, plany prac. Prace magisterskie, prace licencjackie jako gotowe wzory i przykładowe prace naukowe.
Rozdział I Uklad olejenia pod cisnieniem……… 3 Rozdział II Olejenie pod cisnieniem……… 6 Rozdział III Oleje silnikowe……… 10 Rozdział IV Zadania oleju……… 11
1. Wstęp 2. Zarys konstrukcji ukladów zasilania gaznikowego 3. Podstawowe zadania gazników 4. Historyczny przeglad konstrukcji 5. Zalozenia teoretyczne 6. Gaznik elementarny 7. Dwusuwowy silnik spalinowy 8. Przeglad konstrukcji 9. Generalne zalozenia konstrukcyjne 10. Silniki o charakterze wyczynowym 11. Teoretyczne zalozenia i cele projektu 12. Opis silnika 13. Zadania postawione jednostce napedowej 14. Dobór ukladu zasilania 15. Zadania postawione gaznikowi 16. Projekt gaznika 17. Zestawienie glównych danych 18. Zarys konstrukcji 19. Metody i technika obliczen 20. Wyniki obliczen – zestawienie danych szczególowych 21. Opis czesci gaznika 22. Rysunek zlozeniowy 23. Podsumowanie projektu 24. Literatura
1. Wstęp 2. Zarys konstrukcji i przeznaczenie silnika AI-9 3. Zastosowanie silnika w rozwiazaniach lotniczych 4. Ogólna charakterystyka i schemat pracy AI-9 5. Konstrukcyjne szczególy budowy silnika 5 6. Glówne uklady odpowiedzialne za prace silnika 7. Uklad olejowy 8. Uklad odpowietrzenia 9. Uklad paliwowy 10. Uklad elektryczny 11. Materialy eksploatacyjne 12. Olej 13. Paliwo podstawowe 14. Paliwa alternatywne 15. Zestawienie podstawowych danych silnika turbinowego 16. Zasady poslugiwania się silnikiem AI-9 17. Pozorny rozruch silnika 18. Zimny rozruch silnika 19. Normalny rozruch silnika 20. Zatrzymanie pracy urzadzenia 21. Dodatkowe czynnosci obslugowo – regulacyjne 16 22. System bezpośredniego sterowania praca silnika 23.…
1. Wstęp. 1.1 Cele pracy………4 1.2 Zalozenia i zakres pracy………5 1.3 Wprowadzenie……….7 2. Podstawowa charakterystyka problemu. 2.1 Pojecia, terminy, definicje………16 2.2 Notacja………22 2.3 Podstawowe zalozenia dla problemu MSP………24 2.4 Matematyczna definicja dla problemu sekwencjonowania modeli………25 3. Charakterystyka produkcji wieloswersyjnej. 3.1 Charakterystyka problemu………28 3.2 Poziomy planowania………29 3.3 Hierarchiczne planowanie produkcji………33 3.4 Optymalizacja kosztów dla systemów wielowersyjnych………38 3.5 Cele sekwencjonowania………40 4. Heurestyczne techniki rozwizzujzce zagadnienie MSP. 4.1 Charakterystyka zagadnienia………45 4.2 Heurystyka wazonej segmentacji………48 4.3 Heurystyka stosunku wymagan do produkcji………51 4.4 Heurystyka sredniego czasu operacji……….53 4.5 Heurystyka czasu cyklu……….55 4.6 Algorytm genetyczny: inwersyjny algorytm……….58 4.7 Algorytm genetyczny z subsekwencjz……….62 4.8 Analiza wyników……….67 4.9…
Wstęp ………7 Rozdział 1. Wprowadzenie do tematu telefonii GSM ………8 1.1. Historia telefonii komórkowej ………8 1.2. Telefonia bezprzewodowa w Polsce ………12 1.3. Budowa sieci GSM ………14 1.3.1. Zespól stacji bazowych (BSS) ………14 1.3.2. Czesc komutacyjno-sieciowa (NSS) ………15 1.4. Zasada działania sieci GSM ………17 1.4.1. Polaczenia przychodzace ………17 1.4.2. Polaczenia wychodzace ………18 1.4.3. Polaczenia wewnatrz sieciowe ………19 1.5. Czestotliwosci uzywane w sieciach GSM ………19 1.5.1. GSM 900 ………20 1.5.2. GSM 1800 ………22 1.6. Rozmiary komórek ………23 1.7. Systemy FDMA, TDMA, CDMA ……… 23 1.7.1. FDMA ………23 1.7.2. TDMA ………24 1.7.3. CDMA ………25 1.8. Podstawowe usługi w systemie GSM ………26 1.8.1. Transmisja…
1. Wstęp 2. Charakterystyka działalności firmy 'XYZ’ sp z.o.o. 3. Cel i zakres pracy 4. Material przedmiotu obrabianego 5. Proces Technologiczny obrabiane czesci 5.1. Ciecie rur 5.2. Giecie Rur 5.3. Roztlaczanie rury wylotowej 6. Ustalanie i mocowanie przedmiotów obrabianych 6.1. Uchwyty i dociski stosowane w przemysle maszynowym 7. Rodzaje frezowania i narzedzia 8. Komputerowe projektowanie CAD 9. Przyjete rozwiazania konstrukcyjne 10. Obliczenia 11. Wnioski Wykaz rysunków Wykaz tablic Zalaczniki Bibliografia Zalaczniki
Wprowadzenie Rozdział 1. Przedmuchy do skrzyni korbowej – ogólna charakterystyka i podzial 1.1. Przedmuchy mieszanki palnej 1.2. Przedmuchy powietrza 1.3. Przedmuchy spalin 1.4. Przedmuchy gazów w zespole tlok-pierscienie-cylinder Rozdział 2. Modelowe przedstawienie przedmuchów gazu do skrzyni korbowej w ukladzie TPC Rozdział 3 Badanie szczelnosci cylindrów 3.1. Metodyka pomiaru 3.2. Przyrzady i narzedzia potrzebne do badania 3.3. Sposób wykonania pomiaru 3.4. Ocena wyników badania Rozdział 4. Straty wywolane wystepowaniem nadmiernych przedmuchów, nieszczelnosc pierscieni Rozdział 5. Zjawisko drgan pierscieni uszczelniajacych, jako przyczyna nadmiernych przedmuchów 5.1. Zjawisko drgan pierscieni uszczelniajacych na skutek nadmiernych luzów ukladu TPC wedlug prof. Dykes’a 5.2. Zjawisko drgan pierscieni…
Wstęp………. 3 Cel i zakres pracy………. 4 Rozdział 1 Systemy bezpieczenstwa w pojazdach samochodowych………. 5 3.1. Systemy bezpieczenstwa biernego………. 5 3.2. Poduszki i kurtyny powietrzne………. 6 3.3. Pasy bezpieczenstwa………. 10 3. 4. Fotele samochodowe………. 19 3.5. Zaglówki foteli samochodowych………. 22 3.6. Systemy aktywne………. 25 3.7. System przeciwblokujacy – ABS………. 25 3.8. System przeciposlizgowy – ASR………. 34 3.9. System wspomagajacy gwaltowne hamowanie – BAS 44 3.10. System stabilizacji toru jazdy – ESP 46 3.11. System hamulcowy elektrohydrauliczny – EHB 54 3.12. Radarowy system utrzymania bezpiecznej odleglosci 56 3.13. System elektronicznego sterowania skrzyni biegów 61 Rozdział 2. Systemy komfortu w pojazdach samochodowych…
Wstęp………4 Rozdział 1 1.1 Proces lakierowania elektrostatycznego. 1.2Schemat blokowy………10 1.3Standard Komunikacji MPI (Message Passing Interfacei)………11 1.2.1Ogólna koncepcja systemu ………12 1.2.3 Komunikaty……… ………14 1.2.4 Srodowisko pracy………16 1.2.5 Biblioteka MPE………17 1.2.6 Topologie………18 1.4 Standard Komunikacji Profibus ………19 1.3.1Komunikacja w automatyce ………20 1.3.2Komunikacja przemyslowa ………20 1.3.3 Ogólne informacje o sieciach polowych ………22 1.3.4 Technologie transmisyjne ………26 1.3.5 Topologia 1.3.6 Kable i wtyczki ………27 1.3.6 Kable i wtyczki ………28 1.3.7 Topologie sieci w technologii MBP ………30 1.3.8 Mechanizmy zabezpieczen ………31 Rozdział 2 Omówienie poszczególnych bloków instalacji. 2.1 Panele operatorskie HMI (Human-Machine Interface) ………33 2.1.1 Możliwości ………34 2.1.1 Wnetrze panelu ………36 2.1.3 Oprogramowanie ………37 2.1.4…
Wstęp. Rozdział I……………6 Historia firmy XYZ Rozdział II Bezpieczeństwo samochodu 1.1. Bezpieczeństwo czynne………… 11 1.2. Bezpieczeństwo bierne…………. 12 1.3. Bezpieczeństwo powypadkowe…………. 13 1.4. Bezpieczeństwo ekologiczne…………. 13 1.5. Przyczyny kolizji spowodowanych usterkami technicznymi pojazdów…………. 16 1.6. Wpływ stanu technicznego samochodów na bezpieczenstwo ruchu drogowego…………. 17 1.7. Systemy badan technicznych samochodów. 19 Rozdział III Wpływ wyposazenia pojazdu ciezarowego XYZ na bezpieczenstwo poruszania się po drogach 3.1. Poruszanie się pojazdem ciezarowym po drogach. …………23 3.2. Zalecenia bezpieczenstwa dotyczace jazdy pojazdem ciezarowym po drogach publicznych…………. 24 3.3. Wyposazenie pojazdu ciezarowego Scania wpływajace na bezpieczenstwo kierowcy…………. 28 3.3.1. Ergonomia…………. 29 3.3.2. Kierownica…………. 30 3.3.3. Fotel…
Wstęp. ………4 Rozdział I Wypadki drogowe Rozdział II Badania techniczne samochodów a bezpieczenstwo ruchu drogowego 2.1. Bezpieczeństwo samochodu………. 14 2.1.1. Bezpieczeństwo czynne. ………14 2.1.2. Bezpieczeństwo bierne. ………15 2.1.3. Bezpieczeństwo powypadkowe………. 16 2.1.4. Bezpieczeństwo ekologiczne………. 16 2.1.5. Przyczyny kolizji spowodowanych usterkami technicznymi pojazdów………. 19 2.2. Wpływ stanu technicznego samochodów na bezpieczenstwo ruchu drogowego. ………20 2.3. Systemy badan technicznych samochodów………. 22 Rozdział III Zespoly wyposazenia podnoszace bezpieczenstwo bierne w samochodach 3.1. Elementy zewnetrzne……….27 3.1.1.Bezpieczne nadwozie………. 27 3.1.2. Zderzak energochlonny………. 29 3.1.3. Bezpieczne umieszczenie zbiornika paliwa………. 30 3.2. Elementy wewnetrzne………. 32 3.2.1. Pasy bezpieczenstwa………. 32 3.2.2. Napinacze pasów bezpieczenstwa………. 37 3.2.3. Zaglówki………. 39…
Wstęp………. 4 Rozdział I Silnik wysokoprezny 1.1.Rys historyczny rozwoju silników……….. 6 1.2. Spalanie w silniku wysokopreznym……….. 13 1.3. Uklady instalacji wtryskowych silników wysokopreznych……….. 21 Rozdział II Pompy wtryskowe rodzielaczowe 2.1.Uklad pompy wtryskowej rozdzielaczowej (DPA)……….. 30 2.3. Uklad z pompa rozdzielaczowi osiowa (VE)……….. 37 2.3. Uklad z pompa rozdzielaczowi promieniowa (VR)……….. 38 Rozdział III Indywidualne uklady zespolów wtryskowych 3.1. Indywidualne pompy wtryskowe (PF)……….. 43 3.2. Uklad pompa-przewod-wtryskiwacz (UPS)………. 44 3.3. Uklad z pompowtryskiwaczami UIS……….. 45 3.4. Zespól wtryskowy UP……….. 52 3.5. Zespól wtryskowy UI……….. 55 3.5 Elektroniczny uklad sterowania EDC……….. 63 Rozdział IV Uklady wtrysku paliwa 4.1. Uklad bezpośredniego wtrysku paliwa…
1. Wstęp i cel pracy………1 2. Historia rozwoju zasilania silników spalinowych gazami LPG………2 3. Budowa zasada działania nowoczesnych systemów LPG IV generacji………4 3.1. System SGIS………5 3.2. System ukladu zasilania E.S.I………7 3.3. System wtrysku fazy gazowej firmy Prins………12 4. System wtrysku fazy gazowej firmy Koltec 4.1. System ESGI 2………19 5. V generacja wtrysku gazu w stanie cieklym firmy LPI Vialle 5.1. System cieklego gazu JTG firmy Wloskiej………31 6. Diagnostyka systemów pokladowych LPG. 6.1. Sterownik systemu Diego firmy KME………36 6.2. konfiguracja systemu sekwencyjnego wtrysku gazu LPG………50 6.3. Interfejs diagnostyczny ST-LPG………66 7. LPG a silnik FSI, GDI system SDI………69 Podsumowanie………71 Literatura………73
Wstęp. Rozdział 1. Definicja i charakterystyka manipulacji 1.1. Definicja manipulacji………..5 1.2.1. Perswazja………..7 1.2.2. Socjotechnika………..11 1.2.3. NLP………..13 1.3. Manipulacja a psychomanipulacja ………..16 1.4. Opis wybranych technik manipulacji……….. 18 1.4.1. Szesc glównych regul r. Cialdini’ego……….. 19 1.4.2. Techniki g. Beck ………..30 Rozdział 2. Cechy osobowosci a manipulacja 2.2. Typy osobowosci ………..42 Rozdział 3. Manipulacja w pracy. 3.1. Sposoby manipulacji w pracy……….. 48 3.2. Manipulacja w negocjacji wynagrodzen……….. 49 3.3. Manipulacja w motywowaniu pracownika……….. 51 Rozdział 4. Badanie 4.1. Metodyka badania……….. 55 4.2. Test dotyczacy profilu osobowosci……….. 55 4.3. Podsumowanie wyników badania……….. 85 Zakończenie ………..87 Bibliografia. ………..88
1. Wprowadzenie……… 8 1.1. Wstęp……… 8 2. Analiza sytuacji runkowej w zakresię paliw plynnych do silników o zaplonie samoczynnym w Polsce. 2.1. Wlasciwosci olejów napedowych stosowanych do silników o zaplonie samoczynnym……… 14 2.1.1. Charakterystyka ogólna……… 14 2.1.2. Wlasciwosci niskotemperaturowe olejów napedowych……… 14 2.1.3. Stabilnosc termoksydacyjna……… 15 2.2. Dodatki uszlachetniajace do olejów napedowych……… 18 2.2.1. Dodatki dzialajace w systemie dystrybucji paliwa……… 18 2.2.2. Dodatki dzialajace w ukladzie paliwowym w silniku……… 19 2.3. Paliwa stosowane do silników o zaplonie samoczynnym……… 21 3. Cechy paliw alternatywnych w stosunku do paliwa handlowego. 3.1. Wprowadzenie……… 23 3.2. Porównanie estrów metylowych kwasów tluszczowych oleju rzepakowego (EMKOR)…
Wstęp……….1 Rozdział 1 Charakterystyka uslug 1.1. Istota i pojecie uslugi………. 4 1.2. Rodzaje uslug ……….7 1.3. Rozwój uslug ……….12 Rozdział 2Rynek usług w zakresię sprzedaży i wynajmu maszyn rolniczych 2.1 Obecna sytuacja na rynku i oferta uslug ……….14 2.2. Wpływ konkurencji na rozwój rynku ……….22 2.3 Procesy logistyczne w branzy ……….25 Rozdział 3 XYZ sp. z o. o. Jako firma branzy uslugowej 3.1. Historia firmy XYZ Sp. z o.o. ……….31 3.2. Zakres dzialalnosci ……….33 3.3. Oferta produktów i uslug ……….36 Zakończenie ……….39 Bibliografia ……….41 Spis tabel ……….43 Spis rysunków ……….43
Wstęp Rozdział 1. Akumulacja energii drgan w zawieszeniu samochodu 1.1. Podstawowe informacje o ruchu drgajacym 1.2. Ruch harmoniczny 1.3. Tlumienie drgan Rozdział 2. Budowa i zasada działania amortyzatorów 2.1. Informacje wstepne 2.2. Rozwój konstrukcji amortyzatorów, charakterystyka techniczna poszczególnych rodzajów 2.2.1. Resor piórowy 2.2.2. Amortyzatory mechaniczne 2.2.3. Amortyzator hydrauliczny 2.2.4. Amortyzator pneumatyczny 2.2.5. Amortyzator hydropneumatyczny 2.2.6. Amortyzator elektromagnetyczny ; Rozdział 3. Metody i urzadzenia diagnozowania amortyzatorów 3.2. Urzadzenia diagnostyczne 3.2.1. Urzadzenia do badania zawieszenia metoda drgan swobodnych 3.2.2. Urzadzenia do badania zawieszenia metoda drgan wymuszonych 3.3. Procedura diagnostyczna amortyzatorów 3.3.1. Badanie amortyzatorów wymontowanych z pojazdu 3.3.1.1.Instrukcja do cwiczen laboratoryjnych 3.3.2. Badanie…
Wstęp……….5 1.1. Cel i zakres pracy………. 6 Rozdział 1. Analiza tworzenia składników toksycznych w silnikach o zaplonie samoczynnym 2.1.Tworzenie mieszanki i spalanie w silniku o zaplonie samoczynnym………. 7 2.2. Zwiazki toksyczne bedace wynikiem spalania w silnikach o ZS………. 9 2.2.1. Tlenek wegla ……….11 2.2.2. Tlenki azotu ……….12 2.2.3. Weglowodory ……….14 2.2.4. Czastki stale PM ……….16 2.2.5. Zwiazki siarki ……….19 Rozdział 2. Metody stosowane celem obnizenia toksycznosci spalin w silnikach o zaplonie samoczynnym 3.1. Systemy spalania w silnikach o ZS ……….26 3.2. Elektroniczna regulacja wtrysku ……….27 3.3. Obnizenie zuzycia oleju silnikowego ……….27 3. 4. Uklady doladowania ……….28 3. 5. Uklady rozrzadu…
Cel pracy……….. 3 Wprowadzenie……….. 4 Rozdział 1. Opis funkcjonowania przekladni Go Daimler……….. 6 3.1 System sterowania przekladnia……….. 9 Rozdział 2. Hamulec dlugotrwalego działania – Retarder. 10 4.1 Cel stosowania hamulców dlugotrwalego działania ……….. 12 4.2 Opis budowy i działania zwalniaczy hydrodynamicznych………..15 4.2.1 Zwalniacz podwoziowy w ukladzie szeregowym (inline)………..18 4.2.2 Zwalniacz podwoziowy w ukladzie równoleglym (offline)……….. 18 4.2.3 Zwalniacz hydrokinetyczny zintegrowany z automatyczna skrzynia biegów……….. 19 4.2.4 Zwalniacz jako odrebny modul……….. 19 4.2.5 Zwalniacz, wykorzystujacy hydrokinetyczny zmiennik momentu……….. 20 4.2.6 Zwalniacz w zespole hydrokinetycznym do mechanicznej skrzyni biegów………..22 4.2.7. Zwalniacz hydrokinetyczny dwurotorowy……….. 23 4.3 Opis zwalniacza hydrokinetycznego Voith typ R115E ………..…
Cel pracy……….. 3 Wprowadzenie……….. 4 Rozdział 1. Budowa i dzialanie przekladni……….. 7 3.1 Konstrukcja i dzialanie przekladni DIWA……….. 10 3.2 Przeplyw mocy przy przelaczaniu i hamowaniu ……….. 12 3.3 System sterowania przekladnia……….. 16 3.3.1 Kompatybilnosc w ramach pojazdu……….. 17 3.3.2 Sterownik przekladni DIWA……….. 17 3.4 Hamulec dlugotrwalego działania – retarder ……….. 19 3.5 Oprogramowanie diagnostyczne przekladni DIWA……….. 22 Rozdział 2. Zastosowanie automatycznej przekladni diwa w autobusach ……….. 25 4.1 DIWA SmartNet System ……….. 27 4.2 DIWAhybrid i ElvoDrive ……….. 29 4.3 Automatyczna skrzynia biegów DIWA dla silników o momencie obrotowym do 1900 Nm……….. 30 4.4 SensoTop: jeden krok dalej……….. 31…
1. Wstęp 2. Przeglad literatury 2.1 Eksploatacja maszyn rolniczych 2.2 Metody diagnozowania 2.3 Diagnostyka pokladowa 2.4 Diagnostyka stanowiskowa 3. Cel i zakres pracy 4. Metodyka pracy 5. Diagnostyka ukladu hydraulicznego 5.1 Budowa i analiza pracy typowego ukladu hydrauliki silowej ciagnika 5.2 Model funkcjonalny hydrauliki silowej ciagnika 5.3 Wyodrebnienie sygnalów diagnostycznych 6. Opracowanie procesu diagnostycznego ukladu hydrauliki silowej w aspekcie wykrywania najczestszych usterek Wnioski Literatura
Wstęp 1. Historia sondy Lambda 2. Budowa i zasady działania sondy Lambda 3. Wersje Sondy Lambda Bibliografia
Wstęp……….5 1. Utylizacja ciepla odpadowego………. 6 2. Analiza ukladów napedowych kontenerowców. 2.1. Lista statków podobnych……….. 10 2.2. Wybór silnika glównego………. 14 3. Bilans cieplny silnika glównego ……….15 4. Bilans potrzeb energetycznych statku 4.1. Zapotrzebowanie statku na energie elektryczna………. 17 4.2. Zapotrzebowanie statku na energie cieplna……….. 18 5. Przeglad wspólczesnych ukladów utylizacyjnych. 5.1. Utylizacja energii spalin wylotowych ………. 23 5.1.1. Utylizacyjna spalinowa turbina mocy……….. 23 5.1.2. Utylizacyjna turbopradnica spalinowa……….. 25 5.1.3. Instalacje kotla utylizacyjnego………. 27 5.2. Utylizacja ciepla wody chlodzacej silniki glówne……….. 31 6. Projektowany uklad utylizacji……….. 36 7. Obliczenia dla projektowanego ukladu……….. 38 Podsumowanie i wnioski ……….51 Literatura………. 53 Zalaczniki…
Wprowadzenie……………………3 Rozdział 1. Definicja zeliwa oraz ich klasyfikacja. 2.1. Wprowadzenie……………………4 2.2. Zeliwo szare…………………….5 2.3. Zeliwo sferoidalne…………………..12 2.4. Zeliwo wermikularne CGI……………….18 2.5. Zeliwo biale……………………21 2.6. Zeliwo ciagliwe…………………22 2.7. Zeliwo stopowe…………………26 Rozdział 2. Materialy zeliwne stosowane w silnikach spalinowych. 3.1. Tuleje cylindrowe………………..29 3.2. Pierscienie tlokowe…………………40 3.3. Kadluby silników…………………42 3.4. Waly korbowe…………………..47 3.5. Prowadnice zaworów…………………48 Rozdział 3. Porównanie zeliwa z innymi stopami metalów. Wnioski……………………..57 Literatura……………………..59 Spis rysunków i tablic……………………62