Kategoria: Pedagogika

Prace z dziedziny Pedagogikaa . Tematy, spisy treści, plany prac. Prace magisterskie, prace licencjackie jako gotowe wzory i przykładowe prace naukowe.

Znajomość i przestrzeganie praw człowieka przez funkcjonariuszy policji

Przez administrator

Wstęp…………… 3 Rozdział I. Prawa i wolności człowieka w kontekście funkcjonowania policji RP 1.1. Prawa i wolności człowieka w ujęciu teoretycznym…………… 5 1.1.1. Prawa i wolności człowieka – definicje…………… 5 1.1.2. Historia praw i wolności człowieka…………… 10 1.2. Ochrona praw człowieka w Polsce oraz systemach międzynarodowych obowiązująca w XXI wieku (źródła obowiązujących praw) …………..21 1.3. Edukacja w zakresie praw człowieka……………26 1.4. Funkcje i obowiązki funkcjonariuszy policji …………..29 1.5. Podstawy prawne funkcjonowania policji …………..31 1.6. Postępowanie karne z aresztantami …………..33 1.7. Ograniczenia w zakresie praw człowieka…………… 34 1.8. Przygotowanie policji do przestrzegania praw człowieka…………… 36 Rozdział II. Metodologia badań własnych. 2.1.…

Społeczeństwo wobec alkoholizmu, jako patologii społecznej.

Przez administrator

Wstęp…………..3 Rozdział 1 Patologia społeczna -istota, rodzaje i przyczyny. 1.1. Definicja patologii społecznej…………..5 1.2. Najważniejsze przykłady patologii społecznej…………..6 1.3. Podział patologii społecznej…………..8 1.3.1. Indywidualne…………..9 1.3.2. Rodzinne…………..9 1.3.3. Struktur organizacyjnych…………..10 1.4. Przyczyny powodujące zjawiska patologiczne, w tym alkoholizm…………..11 1.4.1. Osłabienie więzi społecznych…………..12 1.4.2. Ukształtowanie się norm obyczajowych…………..12 1.4.3. Niedostosowanie społeczne…………..13 1.4.4. Rozpiętość między aspiracjami a ich realizacją…………..14 Rozdział 2 Alkoholizm – istota problemu, jego przyczyny i skutki. 2.1. Definicja alkoholizmu i skala zjawiska we współczesnym Świecie…………..15 2.2. Historia alkoholizmu…………..17 2.3. Alkoholizm jako choroba i jej przyczyny…………..22 2.4. Skutki alkoholizmu…………..27 2.4.1. Psychiatryczne…………..27 2.4.2. Somatyczne…………..29 2.4.3. Społeczne…………..30 2.4.4. Ekonomiczne…………..31 2.5. Problemy alkoholowe a…

Jakość życia w Białymstoku w opinii ludzi starszych

Przez administrator

Wstęp Rozdział I. Od wykluczenia do mobilizacji ludzi starszych 1.1. Etap starości w życiu jednostki 1.2. Społeczeństwo wobec starości i ludzi starszych 1.3. Uczestnictwo seniorów w życiu publicznym i społecznym 1.4. Czynniki kształtujące lokalną jakość życia osób starszych Rozdział II. Oferta miasta Białystok dla osób starszych 2.1. Kategoria osób starszych w Białymstoku 2.2. Infrastruktura miasta 2.3. Oferta kulturalno-rozrywkowa ukierunkowana na seniorów Rozdział III. Ocena jakości życia w Białymstoku w opinii osób starszych w świetle badań 3.1. Koncepcja badań własnych 3.2. Charakterystyka próby badawczej 3.3. Sytuacja rodzinna badanych 3.4. Stosunek badanych do starości 3.5. Uczestnictwo badanych seniorów w życiu publicznym i…

Koncepcja magii Jamesa George’a Frazera na tle ewolucjonizmu w angielskeij szkole antropologicznej

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Angielska szkoła antropologiczna 1.1. Historia i geneza szkoły antropologicznej 1.2. Główni przedstawiciele szkoły antropologicznej 1.2.1. Edard Burnett Tylor 1.2.2. Herbert Spencer 1.2.3. John Lubbock 1.2.4. Lewis Henry Morgan Rozdział II. James George Frazer oraz jego koncepcja magii 2.1. Życie i dzieło James’a George’a Frazera 2.2. Frazerowska koncepcja magii oraz jej podziały 2.3. Rola magii w frazerowskim schemacie ewolucyjnym Rozdział III Poglądy Frazera na tle angielskiej szkoły antropologicznej Zakończenie Bibliografia

Władza rodzicielska w prawie polskim.

Przez administrator

Wstęp………….2 Rozdział I Charakterystyka władzy rodzicielskiej. 1. Pojęcie władzy rodzicielskiej………….4 2. Charakter prawny władzy rodzicielskiej………….8 3. Powstanie oraz wygaśnięcie władzy rodzicielskiej………….10 4. Źródła praw dziecka i źródła ochrony tych praw………….12 Rozdział IITreść i zakres wykonywania władzy rodzicielskiej. 1. Piecza nad osobą dziecka………….16 2. Zarząd majątkiem………….18 3. Reprezentacja dziecka………….21 4. Wykonywanie władzy rodzicielskiej………….24 Rozdział III Sądowa ingerencja w władzę rodzicielską. 1. Zawieszenie władzy rodzicielskiej………….30 2. Ograniczenie władzy rodzicielskiej………….32 3. Pozbawienie władzy rodzicielskiej………….36 Rozdział IV. Ustanie władzy rodzicielskiej oraz jej modyfikacje 1. Ustanie władzy rodzicielskiej z przyczyn naturalnych i z przepisów prawa………….45 2. Ustanie władzy rodzicielskiej na mocy orzeczenia sądu………….50 Zakończenie………….54 Bibliografia………….56

Internet- Szanse i zagrożenia dla współczesnej młodzieży

Przez administrator

Wstęp Rozdział I. Internet – Globalna sieć komputerowa. 1.1. Charakterystyka Internetu. 1.2. Historia i rozwój Internetu. 1.3. Internet w Polsce. 1.4. Charakterystyka użytkowników polskiego Internetu. Rozdział II. Szanse i zagrożenia internetu dla współczesnej młodzieży- Ujęcie teoretyczne. 2.1. Rozwój dziecka w wieku szkolnym. 2.2. Podatność młodzieży na przekazy medialne. 2.3. Pozytywne i negatywne oddziaływanie Internetu na współczesną młodzież. 2.4. Rola Internetu w życiu współczesnej młodzieży. Rozdział III. Metodologia badań własnych. 3.1. Przedmiot i cel badań. 3.2. Problemy i hipotezy badawcze. 3.3. Zmienne i wskaźniki. 3.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze. 3.5. Organizacja i przebieg badań. 3.6. Teren badań. Zakończenie Bibliografia

Uwarunkowania, zakres i zapobieganie wykroczeniom młodzieży w wieku 17-19 lat w mieście Białystok

Przez administrator

Wstęp Rozdział I. Wykroczenia w świetle prawa i literatury przedmiotu 1.1. Definicja i istota wykroczeń 1.2. Rodzaje wykroczeń 1.3. Kary i środki karne wymierzone w wyniku popełnienia wykroczenia. Rozdział II. Uwarunkowania popełniania wykroczeń przez młodzież 2.1. Czynniki społeczne. 2.2. Czynniki szkolne 2.3. Czynniki biologiczne. Rozdział III. Zapobieganie wykroczeniom młodzieży. 3.1. Sposoby zapobiegania. 3.2. Podmioty zaangażowane w realizację programów. 3.3. Charakterystyka wybranych programów profilaktycznych. Rozdział IV. Metodologia badań własnych. 4.1. Cel i przedmiot badań 4.2. Problemy i hipotezy badawcze. 4.3. Metody, techniki oraz narzędzia badawcze. 4.4. Zmienne i ich wskaźniki. 4.5. Organizacja badań 4.6. Środowisko badawcze. Rozdział V. Wykroczenia młodzieży BXYZ…

Wpływ metod uczenia się na wyniki kształcenia współczesnej młodzieży

Przez administrator

Wstęp Część pierwsza teoretyczna Rozdział 1. Podstawy sztuki uczenia się 1.1. Badania nad uczeniem się i jego rozwój u ludzi 1.2. Motywacja uczenia się 1.3. Koncentracja Rozdział 2. Efektywne uczenie się w szkole 2.1. Aktywne słuchanie 2.2. Dobre notowanie 2.2.1. Mapy Skojarzeń Rozdział 3. Efektywne uczenie się w domu – metody zapamiętywania 3.1. Przygotowanie się do zajęć 3.1.1. Powtarzanie przyswojonych wiadomości. 3.1.2. Metoda PPLPP 3.2. Mnemotechnika 3.3. Metoda obrazowa 3.4. Samokontrola Część druga empiryczna Rozdział 4. Metodologia badań własnych 1.1. Cel i problematyka badań 1.2. Hipotezy badawcze 1.3. Zmienne i wskaźniki 1.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze 1.5. Organizacja i…

Eurosieroctwo – ból rozstania oraz problemy wychowawcze i edukacyjne na podstawie szkół podstawowych i gimnazjalnych w gminie XYZ.

Przez administrator

Wstęp……..5 Rozdział 1. Rola rodziny w kształtowaniu rozwoju osobowości dziecka 1.1.Definicja rodziny i jej rodzaje……..7 1.2. Zadania i funkcje rodziny…….11 1.3. Dysfunkcjonalność rodzin patologicznych i skutki rozwoju osobowości dzieci i młodzieży…….18 Rozdział 2. Pojęcie sieroctwa. 2.1. Sieroctwo społeczne……..26 2.1.1. Definicja, przyczyny, rodzaje i formy zapobiegania…….27 2.2. Sieroctwo duchowe……..29 2.3. Sieroctwo emocjonalne……..31 2.3.1. Przyczyny i skutki sieroctwa emocjonalnego…….32 2.4. Sieroctwo rodzinne…….35 2.4.1. Rodzaje sieroctwa rodzinnego…….36 Rozdział 3. Eurosieroctwo w Polsce 3.1. Pojęcie eurosieroctwa……..38 3.2. Przyczyny, skutki i rozmiary zjawiska w Polsce……..41 Rozdział 4. Migracje zarobkowe i ich skutki dla rodzin. 4.1. Rodzina niepełna……..44 4.1.1. Typy rodzin niepełnych ze względu na nieobecność…

Treść władzy rodzicielskiej i jej wykonywanie

Przez administrator

Wstęp Rozdział 1. Powstanie i ustanie władzy rodzicielskiej. 1. Urodzenie dziecka…………6 1.1. Domniemanie małżeńskiego pochodzenia dziecka …………6 1.2. Uznanie…………11 1.3. Sądowe ustalenie ojcostwa…………14 2. Orzeczenie w przedmiocie władzy rodzicielskiej w wyroku rozwodowym…………17 3. Orzeczenie sądu ingerujące we władzę rodzicielską…………19 Rozdział 2. Piecza nad osobą dziecka. 1. Pojęcie pieczy nad osobą dziecka…………24 2. Sposób wykonywania pieczy…………27 3. Miejsce zamieszkania i pobytu dziecka…………30 4. Obowiązek posłuszeństwa dziecka wobec rodziców. Rozdział III Piecza nad majątkiem dziecka. 1. Pojęcie zarządu majątkiem dziecka…………34 2. Sposób sprawowania zarządu…………36 2.1. Czynności zwykłego zarządu…………36 2.2. Czynności przekraczające zwykły zarząd…………39 3. Wyłączenia z zarządu…………44 Rozdział IV Reprezentacja dziecka. 1.…

Oferta edukacyjna i formy realizacji postulatu kształcenia ustawicznego w Centrum Kształcenia Ustawicznego GCE oraz GOM w Gliwicach

Przez administrator

Wstęp………5 Rozdział I. Kształcenie ustawiczne, edukacja dorosłych czyli lifelong learning 1.1 Terminologia oraz pojęcia pokrewne stosowane w Polsce i krajach Unii Europejskiej ………8 1.2. Kształcenie ustawiczne w dokumentach prawnych obowiązujących w Polsce oraz krajach europejskich ………13 1.3. Kształcenie ustawiczne na świetle zainteresowań instytucji, organizacji oraz humanistów ………19 1.4 Szkoły dla dorosłych – instytucje kształcenia ustawicznego ………23 1.5 Formy realizacji postulatu kształcenia ustawicznego……… 31 1.5.1. Kształcenie sformalizowane……… 31 1.5.2. Kształcenie niesformalizowane……… 32 1.5.3. Kształcenie incydentalne ………33 1.6 Trzy wymiary kształcenia ustawicznego……… 34 1.7 Zagrożenia we współczesnej edukacji dorosłych ………35 Rozdział II. Istota kształcenia ustawicznego – współczesne tendencje w edukacji dorosłych 2.1…

Seksualność osób niepełnosprawnych ruchowo.

Przez administrator

Wstęp ……….1 Rozdział I Niepełnosprawność w świetle literatury 1.1. Pojęcie i kryterium postawy ……….2 1.2. Definicje niepełnosprawności………. 5 1.3. Rodzaje niepełnosprawności ……….10 1.4. Niepełnosprawność ruchowa ……….14 Rozdział II Seksualność człowieka 2.1. Pojęcie seksualności człowieka ……..18 2.2. Rola seksualności w relacja między ludzkich ……….20 2.3. Trudności i niepowodzenia seksualne………. 23 2.4. Edukacja seksualna dzieci ……….27 Rozdział III Seksualność osób niepełnosprawnych 3.1. Seksualność, a osoby niepełnosprawne………. 30 3.2. Seksualność osób niepełnosprawnych ruchowo………. 34 3.2.1. Dojrzewanie seksualne osób z niepełnosprawnością ruchową………. 39 3.2.2. Biologiczne uwarunkowania problemów seksualnych osób niepełnosprawnych ……….48 3.2.3. Psychospołeczne korelaty seksualnego funkcjonowania osób niepełnosprawnych………. 52 3.3. Techniki uprawiania seksu przez…

Czas wolny młodzieży gimnazjalnej i jego wykorzystanie na przykładzie zespołu szkół

Przez administrator

Wstęp………3 Rozdział I. Pojęcie czasu wolnego w literaturze przedmiotu 1.1. Pojęcie, funkcje oraz czynniki wpływające na wybór form czasu wolnego……… 5 1.2. Formy spędzania czasu wolnego wśród gimnazjalistów……… 12 1.3. Rola środowisk wychowawczych w procesie wykorzystywania czasu wolnego przez młodzież gimnazjalną……… 17 1.3.1. Środowisko rodzinne ………20 1.3.2. Środowisko szkolne……… 23 1.3.3. Środowisko rówieśnicze ………29 Rozdział II. Metodologia własnych badań 2.1. Cel i przedmiot badań……… 33 2.2. Problemy badawcze i hipotezy robocze……… 34 2.3. Zmienne i ich wskaźniki ………37 2.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze ………41 2.5. Opis terenu badań i badanej grupy ………44 Rozdział III. Analiza wyników własnych badań 3.1.…

Młodzi dorośli a wyzwania związane z wychowywaniem dzieci.

Przez administrator

Wstęp……….5 Rozdział 1. Rozwój człowieka we wczesnej dorosłości………. 7 1.1. Rozwój fizyczny ……….9 1.2. Rozwój poznawczy ……….10 1.3. Rozwój społeczny ……….12 1.3.1. Praca zawodowa ……….15 1.3.2. Założenie rodziny – rola małżonka i rodzica ……….16 Rozdział 2. Metodologia przeprowadzonych badań 2.1. Cel i przedmiot badań………. 23 2.2. Problemy badawcze i hipotezy robocze ……….24 2.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze……….26 2.4. Opis terenu badań i badanej grupy ……….29 Rozdział 3. Analiza przeprowadzonych badań ……….30 3.1. Związki. Zakładanie rodziny………. 32 3.2. Samodzielność finansowa ……….35 3.3. Samorealizacja edukacyjna ……….42 3.4. Spędzanie wolnego czasu, kontakty towarzyskie………. 45 Podsumowanie – wnioski ……….50 Bibliografia ……….52 Wykaz schematów,…

Biblioteka i jej działalność w wyższej uczelni pedagogicznej – studium przypadku.

Przez administrator

Wstęp………..3 Rozdział I. Wyższa Uczelnia Pedagogiczna jako instytucja szkolnictwa wyższego – w historii 1.1. Powstanie Wyższej Uczelni Pedagogicznej – uwarunkowania, założyciele, organizacja ………..6 1.2. Organizacja kształcenia w Wyższej Uczelni Pedagogicznej……….. 16 1.3. Infrastruktura i jej rozwój w Wyższej Uczelni Pedagogicznej w latach 1993-2012 ………..26 Rozdział II. Metodologia badań własnych 2.1. Cel, przedmiot i problematyka badań własnych ………..36 2.2. Metody, techniki, narzędzia badawcze ………..38 2.3. Teren i organizacja badań ………..43 Rozdział III. Biblioteka wyższej uczelni pedagogicznej i jej rola w życiu uczelni 3.1. Historia biblioteki ………..45 3.2. Misja biblioteki ………..49 3.3. Stan księgozbioru ………..51 3.4. Udostępnianie księgozbioru ………..53 3.5. Praca dydaktyczna…

Potrzeby społeczno-wychowawcze a katalog działań MOPS w XXX

Przez administrator

Wstęp……….3 Rozdział 1. Potrzeby społeczno-wychowawcze człowieka 1.1. Znaczenie pojęcia ludzkiej potrzeby………. 5 1.2. Diagnozowanie potrzeb społeczno-wychowawczych ……….7 1.3. Instytucje państwowe służące ludziom potrzebujących pomocy………. 9 Rozdział 2. Zadania społeczno-wychowawcze realizowane przez instytucje pomocy społecznej w Polsce 2.1. Świadczenia materialne z pomocy społecznej………. 15 2.2. Profesjonalna pomoc rodzinom ……….22 2.3. Pomoc w integracji ze środowiskiem osób wykluczonych społecznie………. 26 2.4. Usługi socjalne adekwatne do potrzeb społecznych………. 31 Rozdział 3. Poziom przekazywanej pomocy społeczno-wychowawczej w miejskim ośrodku pomocy społecznej w XYZ 3.1. Metodologia przeprowadzonych badań………. 33 3.2. Charakterystyka miejskiego ośrodka pomocy społecznej………. 38 3.3. Zadania własne i zlecone miejskiego ośrodka pomocy społecznej…

Zarządzanie placówkami oświatowymi na przykładzie szkoły podstawowej w XXX

Przez administrator

Wstęp……..3 Rozdział 1. Polityka oświatowa w polsce – stan aktualny i perspektywy 1.1. Historia polskiej oświaty…….. 5 1.2. Stan aktualny oświaty w Polsce ……..13 1.3. Perspektywy polskiej oświaty ……..18 Rozdział 2. Zarządzanie placówkami oświatowymi 2.1. Istota i cel zarządzania placówkami oświatowymi…….. 24 2.2. Specyfika placówek oświatowych……..34 2.3. Lektura organizacyjna placówek oświaty…….. 36 Rozdział 3. Gmina xxx – geneza, historia i współczesność 3.1. Charakterystyka gminy xxx ……..40 3.2. Struktura organizacyjna gminy xxx…….. 45 3.3. Perspektywy rozwoju gminy xxx …….. 47 Rozdział 4. Efektywność zarządzania placówkami na przykładzie szkoły podstawowej w xxx w świetle badań własnych 4.1. Szkoła podstawowa w xxx jako…

Zawód logopedy w świadomości dorastającej młodzieży.

Przez administrator

Wstęp Rozdział 1. Logopedia i zawód logopedy w literaturze przedmiotu 1.1. Definicja i zadania logopedii 1.2. Dzieje myśli i praktyki logopedycznej 1.2.1. Twórcy polskiej logopedii 1.2.2. Logopedia jako nauka o wielu podłożach/ interdyscyplinarność logopedii 1.3. Zawód logopedy 1.3.1. Akty prawne związane z regulacją zawodu logopedy w systemie oświaty 1.3.2. Akty prawne związane z regulacją zawodu logopedy w resorcie zdrowia 1.3.3. Etyka zawodu logopedy Rozdział 2. Metodologia badań własnych 2.1. Cel, przedmiot i problematyka badań własnych 2.2. Metody, techniki, narzędzia badawcze 2.3. Organizacja i teren badań Rozdział 3. Analiza wyników badań własnych 3.1. Charakterystyka badanej grupy 3.2. Zawód logopedy w ocenie…

Rola i zadania dziadków w wychowaniu małego dziecka.

Przez administrator

Wstęp……….5 Rozdział 1 Rola dziadków w procesie wychowania dziecka na podstawie literatury przedmiotu 1.1. Podstawowa terminologia ……….7 1.2. Funkcjonowanie ludzi starszych ……….9 1.3. Relacje w rodzinie trzypokoleniowej………. 12 1.4. Funkcje społeczne w rodzinie ……….17 1.5. Rodzina środowiskiem wychowania dziecka………. 26 Rozdział 2 Metodologia badań własnych 2.1. Przedmiot oraz cel badań ……….30 2.2. Problemy i hipotezy badawcze………. 32 2.3. Zmienne i ich wskaźniki ……….36 2.4. Metody i techniki badawcze………. 38 2.5. Charakterystyka terenu badawczego ……….42 2.6. Dobór próby badawczej ……….47 2.7. Organizacja i opis przebiegu badań własnych………. 49 Rozdział 3 Wyniki badań własnych 3.1. Społeczno-demograficzny opis analizowanych rodzin ……….50 3.2. Dziadkowie…

Wypalenie zawodowe nauczycieli wychowania fizycznego pracujących w szkołach

Przez administrator

Wstęp……….3 Rozdział I. Wypalenie zawodowe w świetle literatury. 1.1. Przyczyny wypalenia zawodowego……….5 1.2. Objawy wypalenia zawodowego……….9 1.3. Przebieg procesu wypalania się……….12 1.4. Praca jako źródło stresu……….16 1.5. Następstwa stresu zawodowego……….20 1.6. Zapobieganie pojawianiu się stanu wypalenia zawodowego……….23 Rozdział II. Metodologia badań. 2.1. Problem pracy……….25 2.2. Cel pracy……….26 2.3. Hipoteza ogólna……….27 2.4. Pytania badawcze……….27 2.5. Hipoteza szczegółowa……….28 2.6. Metody, techniki i narzędzia badawcze……….29 2.7. Dobór terenu i próby badawczej……….31 2.8. Organizacja i przebieg badań……….33 Rozdział III. Analiza i omówienie wyników badań własnych. 3.1.Przyczyny wypalenia zawodowego nauczycieli wychowania fizycznego. 3.2. Objawy i konsekwencje wypalenia zawodowego nauczycieli wychowania fizycznego……….39 3.3. Poziom motywacji w…

Kariery dzieci byłych pracowników państwowych gospodarstw rolnych

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Charakterystyka biedy i ubóstwa w świetle literatury przedmiotu 1.1. Pojęcia oraz sposoby wyjaśniania biedy i ubóstwa 1.2. Rodzaje ubóstwa 1.3. Miary ubóstwa 1.4. Typy biedy 1.5. Przyczyny biedy 1.6. Skutki ubóstwa 1.7. Marginalizacja, wykluczenie społeczne oraz underclass 1.8. Ubóstwo na tle globalnym 1.8.1. Ubóstwo w świecie 1.8.2. Ubóstwo w Unii Europejskiej 1.8.3. Ubóstwo w Polsce Rozdział II Ubóstwo młodzieży 2.1. Cechy społeczno-demograficzne a zagrożenie życiem w biedzie 2.2. Ubóstwo młodzieży 2.3. Uboga młodzież wiejska 2.4. Młodzież z byłych PGR-ów 2.4.1. Ocena czasów funkcjonowania PGR-ów 2.4.2. Aspiracje życiowe młodzieży 2.4.2.1. Aspiracje rodzinne 2.4.2.2. Aspiracje i bariery edukacyjne 2.4.2.2.1…

Uspołecznienie a sytuacja rodzinna dziecka sześcioletniego

Przez administrator

wstęp…………….5 Rozdział 1 1.1. Pojęcie rodziny. 1.2. Struktura rodziny………..14 1.3. Funkcje i rola rodziny……….16 1.4. Społeczna rola rodziny……….21 Rozdział 2 Charakterystyka psychofizyczna i społeczna dziecka sześcioletniego. 2.1. Rozwoj fizyczny dziecka sześcioletniego…30 2.2. Rozwój procesów poznawczych dziecka sześcioletniego………….31 2.3. Główne formy działalności dziecka….38 2.4. Czynniki warunkujące dojrzałośc szkolną……………43 Rozdział 3 Podstawy metodologii badań własnych. 3.1. Cel i przedmiot badań………49 3.2. Problemy badawcze i hipotezy robocze….51 3.3. Zmienne i wskażniki………55 3.4. Metoda, techniki i narzędzia badawcze….58 3.5. Charakterystyka terenu badań i badanej populacji……60 3.6. Organizacja i przebieg badań……65 Rozdział 4 Analiza wyników badań. 4.1. Wpływ ogolnego poziomu rozwoju dziecka oraz posiadanych umiejętności…

Wpływ mass mediów na kształtowanie postaw dzieci w wieku szkolnym

Przez administrator

Wstęp………. 1 Rozdział I Rola i znaczenie mediów w dzisiejszym świecie. 1.1. Massmedia – geneza pojęcia………. 3 1.2. Charakterystyka głównych środków masowego przekazu………. 12 1.3. Modele procesu komunikowania………. 19 1.4. Przekazy masowe a wartości społeczne………. 31 Rozdział 2 Postawy społeczne a mass media. 2.1. Pojęcie postawy społecznej………. 37 2.2. Kształtowanie postaw społecznych………. 45 2.3. Mass media a postawy i zachowania dzieci………. 50 2.4. Wpływ środowiska rodzinnego, grupy rówieśniczej i szkoły na postawy dziecka………. 59 Rozdział 3 Media – wiedza i informacja czy zagrożenia dla współczesnej młodzieży. 3.1. Edukacja medialna najmłodszych………. 69 3.2. Rola telewizji, Internetu, gier komputerowych a postawy i…

Praca domowa w percepcji uczniów klas III szkoły podstawowej w środowisku wiejskim

Przez administrator

Wstęp…………. 1 Rozdział 1. Przegląd zagadnienia w świetle literatury przedmiotu. 1.1. Wyjaśnienie podstawowych pojęć…………. 3 a) praca domowa…………. 3 b) środowisko szkolne…………. 8 c) percepcja…………. 12 1.2. Istota pracy domowej i jej funkcje…………. 21 1.3. Rodzaje prac domowych i sposoby jej różnicowania…………. 30 1.4. Kontrola i ocena pracy domowej…………. 42 1.5. Znaczenie pracy domowej w edukacji wczesnoszkolnej…………. 54 Rozdział II Analiza badań własnych. 2.1.Przedmiot i cel badań…………. 61 2.2.Problemy badawcze i hipotezy robocze…………. 63 2.3.Zmienne i ich wskaźniki…………. 66 3.4.Metody, techniki i narzędzia badawcze…………. 68 3.5.Przebieg i organizacja badań…………. 72 Rozdział III Analiza badań empirycznych. 3.1. Charakterystyka populacji badawczej…………. 74…

Małżeństwo i rodzina w hierarchii wartości studentów

Przez administrator

Wstęp………..3 Rozdział 1 Małżeństwo w świetle literatury przedmiotu. 1.1. Pojęcie narzeczeństwa………..5 1.2. Pojęcie związku małżeńskiego………..10 1.3. Funkcje małżeństwa………..13 1.4. Typologia małżeństwa………..16 Rozdział 2 Rodzina i jej funkcjonowanie. 2.1. Pojęcie rodziny………..20 2.2. Podstawowe funkcje i zadania rodziny………..28 2.3. Modele rodzin i ich charakterystyka………..37 Rozdział 3 Metodologiczne podstawy badań własnych. 3.1. Cel i przedmiot badań………..49 3.2. Problemy badawcze i hipotezy………..51 3.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze………..55 3.4. Teren badań………..63 3.5. Charakterystyka badanej grupy………..64 Rozdział 4 Miejsce związku małżeńskiego i rodziny w hierarchii wartości studentów uczelni wyżśzej 4.1. Motywy decydujące o zawarciu związku małżeńskiego i założeniu rodziny………..66 4.2. Model rodziny preferowany przez studentów………..77…