Funkcje i obszary aktywności krajowej rady radiofonii i telewizji w latach 2002-2010

1 marca 2019 0 Przez administrator


Wprowadzenie

Rozdział 1
Ogólna charakterystyka ustrojowa Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

1.1.Geneza Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji
1.2.Podstawowe założenia działalności KRRiT
1.3.Publiczna radiofonia i telewizja jako nieodłączny element działalności Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji
1.4.Charakter prawny i struktura Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji
1.4.1. Charakterystyka ogólna
1.4.2.Niezależność KRRiT
1.4.3.Pozycja ustrojowa
1.4.4.Przewodniczący
1.4.5.Członkowie
1.4.6.Zastępca przewodniczącego i sekretarz
1.4.7.Biuro Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji
1.5.Procedura politycznej odpowiedzialności in corpore


Rozdział 2
Funkcje Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji i kompetencje w świetle

Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej i ustawodawstwa
2.1.Funkcje radiofonii i telewizji
2.2.Funkcje i zadania Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji
2.3.Klasyfikacja kompetencji KRRiT:
2.4.Charakterystyka kompetencji zasadniczych
2.4.1.Projektowanie kierunków polityki państwa w dziedzinie radiofonii i telewizji
2.4.2.Określanie warunków prowadzenia działalności przez nadawców
2.4.3.Nadawanie koncesji na rozpowszechnianie programów
2.4.4.Uznawanie za nadawcę społecznego lub odbieranie tego prymatu
2.4.5.Rozprowadzanie programów w sieciach kablowych
2.4.6.Powoływanie członków rad nadzorczych spółek publicznej radiofonii i telewizji.
2.5.Kompetencje uzupełniające
2.5.1.Powoływanie rad programowych spółek publicznej radiofonii i telewizji
2.5.2.Ustalanie wysokości opłat abonamentowych
2.6.Pozostałe kompetencje


Rozdział 3
Główne obszary aktywności Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w latach 2002- 2012

3.1.Kompetencje projektowania kierunków polityki państwa w dziedzinie radiofonii i telewizji
3.2.„Strategia Państwa Polskiego w dziedzinie mediów elektronicznych na lata 2005-2020”
3.3.Zmiana w postępowaniu wobec przedstawiania stanowisk poszczególnych partii politycznych
3.4.Zmiana w warunkach prowadzenia działalności przez nadawców
3.5.Ustalanie wysokości opłat abonamentowych
3.6.Wprowadzanie naziemnej telewizji cyfrowej w Polsce
3.7.Dopasowanie mediów publicznych do zmian społecznych i nowej ekologii mediów
3.8.Inicjowanie postępu naukowo- technicznego i kształcenie kadr w dziedzinie mediów elektronicznych
3.9.Tendencje rozwojowe w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji


Zakończenie
Bibliografia