Realizacja funkcji opiekuńczo – wychowawczej w SOS Wiosce Dziecięcej.

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator

Wstęp……….3

Rozdział I
Geneza i funkcjonowanie SOS Wiosek Dziecięcych jako rodzinnych form opieki zastępczej.

1.1. Rodzinne formy opieki zastępczej nad dzieckiem osieroconym……….5
1.2. Idea Hermanna Gmeinera oraz zarys historyczny SOS Wiosek Dziecięcych……….10
1.3. Założenia, cele, zasady i podstawy programowe działalności SOS Wiosek Dziecięcych……….13
1.4. Kadra opiekuńczo-wychowawcza i wychowankowie w SOS Wioskach Dziecięcych……….17
1.5. Charakterystyka SOS Wioski Dziecięcej w Biłgoraju……….20

Rozdział II
Opieka i wychowanie jako podstawowe funkcje SOS Wiosek Dziecięcych.

2.1. Charakterystyka i zasady realizacji funkcji opiekuńczej……….22
2.2. Charakterystyka i zasady realizacji funkcji wychowawczej……….26


Rozdział III
Metodologia badań własnych.

3.1. Przedmiot i cel badań……….34
3.2. Problem główny i problemy szczegółowe……….35
3.3. Metody, techniki, narzędzia badawcze……….37
3.4. Charakterystyka grupy badawczej i przebieg badań własnych……….40

Rozdział IV
Analiza i wnioski z badań.

4.1. Warunki, zasady i normy panujące w SOS Wiosce Dziecięcej w Biłgoraju……….42
4.2. Rola matek SOS w procesie opiekuńczo-wychowawczym realizowanym w SOS Wiosce Dziecięcej w Biłgoraju……….45
4.3. Opieka w SOS Wiosce Dziecięcej w Biłgoraju……….47
4.4. Wychowanie w SOS Wiosce Dziecięcej w Biłgoraju……….52
4.5. Wnioski z badań……….55

Zakończenie……….59
Bibliografia……….61
Aneks……….63