Usługi finansowe świadczone przez Pocztę Polską

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp…………3

Rozdział 1.
Pojęcie, klasyfikacja i rodzaje usług

1.1. Pojęcie usługi…………5
1.1.1. Definicja pojęcia usługi…………5
1.1.2. Pojęcie usługi z ekonomicznego punktu widzenia………… 6
1.1.3. Pojęcie usługi z prawnego punktu widzenia …………8
1.2. Podstawy klasyfikacji usług i ich cechy………… 9
1.3. Polska Klasyfikacja Działalności (PKD) …………17
1.3.1. Nowa Polska Klasyfikacja Działalności (PKD 2007) …………17
1.3.2. Miejsce Poczty Polskiej i jej usług finansowych w sektorze usług PKD …………19


Rozdział 2.
Podstawy prawne świadczenia usług finansowych przez Pocztę Polską.

2.1. Podstawy prawne nadawania przekazów pocztowych jako powszechnej usługi pocztowej………… 21
2.2. Podstawy prawne świadczenia innych usług finansowych przez Pocztę Polską …………25
2.3. Akty prawa wspólnotowego regulujące rynek usług pocztowych………… 26


Rozdział 3.
Rodzaje usług finansowych świadczonych przez Pocztę Polską.

3.1. Usługa wpłaty gotówkowej Standard …………29
3.2. Przekaz pocztowy jako alternatywa dla przelewów………… 30
3.2.1. Przekaz pocztowy krajowy …………30
3.2.2. Przekaz pocztowy zagraniczny …………31
3.3. Opłaty za abonament RTV………… 33
3.4. Inne usługi finansowe świadczone przez Pocztę Polską …………35
3.4.1. Pocztowe zlecenie wypłaty …………35
3.4.2. Terminale POS – Pocztowe bankomaty …………36


Rozdział 4.
Zakres odpowiedzialności Poczty Polskiej za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług finansowych

4.1. Charakter odpowiedzialności prawnej Poczty Polskiej………… 39
4.2. Ochrona konsumenta usług finansowych świadczonych przez Pocztę Polską………… 42
4.3. Dochodzenie odpowiedzialności w trybie reklamacyjnym od operatora pocztowego………… 43


Zakończenie…………49
Bibliografia………… 51
Spis tabel………… 55
Spis rysunków…………. 57
Spis załączników…………. 59