Analiza możliwości doskonalenia usługi celnej świadczonej przez Agencję Celną DTA przy wykorzystaniu koncepcji Lean Management (LM)
22 lutego 2023
Wstęp ………….4
Rozdział 1
Podstawowe pojęcia z zakresu usług i doskonalenia
1.1. Historia (geneza) doskonalenia ………….6
1.2. Podstawowe definicje z zakresu doskonalenia ………….6
1.3. Charakterystyka usług z usługą celna…………. 8
1.4. Lean Management (LM) w aspekcie doskonalenia…………. 13
1.4.1. Geneza LM…………. 13
1.4.2. Założenia koncepcji LM…………. 15
1.4.3. Narzędzia LM…………. 21
Rozdział 2
Doskonalenie determinantą jakości usług
2.1. Identyfikacja problemów w oparciu o diagram Ishikawy ………….32
2.2. Mapowanie strumieni wartości ………….33
2.2.1 Mapa stanu obecnego ………….33
2.2.2. Mapa stanu przyszłego ………….35
2.3. Analiza obszarów generujących problem (wąskie gardła) ………….35
2.4. Zastosowanie filozofii Kaizen w eliminacji problemów…………. 36
2.5. Metoda 5S………… 39
Rozdział 3
Charakterystyka usługi celnej świadczonej przez Agencje Celną DTA
3.1. Istota agencji celnej…………. 42
3.1.1. Przedmiot działalności…………. 42
3.1.2. Struktura organizacyjna ………….45
3.2. Magazynowanie towarów ………….46
3.3. Przeładunek towarów ………….53
3.4. Kompletacja dostaw ………….55
3.5. Dystrybucja towarów ………….56
Rozdział 4
Propozycje doskonalenia usługi celnej świadczonej przez Agencje Celna DTA
4.1. Proces doskonalenia usługi celnej z wykorzystaniem wybranych narzędzi Lean Management…………. 58
4.1.1. Doskonalenie usługi celnej w aspekcie analizy wąskich gardeł ………….58
4.1.2. Mapa stanu obecnego i przyszłego ………….63
4.1.3.Wykorzystanie filozofii Kaizen w magazynie Agencji Celnej DTA ………….69
4.1.4. Zastosowanie metody 5S do utrzymania porządku w magazynie Agencji Celnej DTA ………….72
Zakończenie ………….79
Bibliografia ………….81
Spis rysunków…………. 85
Spis tabel…………. 87
Pobierz, wysyłając SMS o treści FOR.PRACA pod numer 92505Wpisz otrzymany kod : |
---|