Uszkodzenia ukladów korbowych silników spalinowych.

23 października 2015 0 Przez administrator

1. Wstęp

2. Tloki

2.1. Informacje ogólne
2.1.1. Ruch tloka
2.1.2. Budowa tloka
2.1.3. Zadania i warunki pracy tloka
2.2. Uszkodzenia tloków
2.2.1. Uwagi wstepne
2.2.2. Wady materialowe
2.2.3. Uszkodzenia w poszczególnych strefach
2.2.3.1. Uszkodzenia denka tloka
2.2.3.2. Pobocznica denka tloka
2.2.3.3. Czesc pierscieniowa
2.2.3.4. Czesc prowadzaca
2.2.3.5. Przegrzanie
2.2.3.5.1. Przegrzanie przy sprawnym ukladzie chlodzenia
2.2.3.5.2. Przegrzanie wskutek zlego odprowadzania ciepla
2.2.3.6. Zniszczenia zmeczeniowe


3. Pierscienie tlokowe

3.1. Informacje ogólne
3.1.1. Zadania pierscieni tlokowych
3.1.2. Materialy i technologia pierscieni
3.1.3. Rozwiazania konstrukcyjne
3.1.3.1. Pierscienie uszczelniajace
3.1.3.2. Pierscienie zgarniajace
3.1.4. Ruch pierscienia
3.1.4.1. Sily dzialajace na pierscien
3.1.4.2. Analiza przemieszczen
3.2. Uszkodzenia pierscieni tlokowych uszczelniajacych
3.2.1. Rodzaje awarii
3.2.1.1. Awaryjne zuzycie
3.2.1.2. Utrata sprezystosci
3.2.1.3. Unieruchomienie pierscienia w rowku
3.2.1.4. Zatarcie
3.2.1.5. Pekniecia i wylamania pierscieni
3.2.2. Bledy, czyli przyczyny awarii pierscieni
3.2.2.1. Bledy wykonawcze
3.2.2.2. Niewlasciwe luzy
3.2.2.3. Zastosowanie niewlasciwego pierscienia
3.2.2.4. Awarie pierscieni w wyniku bledów i zuzycia tulei
cylindrowej
3.2.2.5. Wadliwy montaz
3.2.2.6. Bledy eksploatacyjne
3.3. Uszkodzenia pierscieni zgarniajacych
3.3.1. Uwagi wstepne
3.3.2. Uszkodzenia


4. Sworznie tlokowe

4.1. Informacje ogólne
4.1.1. Budowa wezla konstrukcyjnego tlok-sworzen
4.1.2. Materialy i technologia sworzni
4.1.3. Praca sworznia plywajacego
4.1.4. Doprowadzenie oleju do sworznia
4.2. Uszkodzenia w wezle sworznia
4.2.1. Uszkodzenia powierzchni sworznia
4.2.1.1. Nadmierne zuzycie sworznia
4.2.1.2. Zatarcie sworznia
4.2.2. Pekanie i polamanie sworznia
4.2.3. Bledy eksploatacyjne
4.2.4. Wysuniecie się sworznia
4.2.4.1. Rozwiazania konstrukcyjne zabezpieczen
4.2.4.2. Wypadanie i niszczenie pierscieni osadowych
5. Korbowody

5.1. Informacje ogólne
5.1.1. Budowa korbowodu
5.1.2. Konstrukcja korbowodów
5.1.2.1. Korbowody silników rzedowych
5.1.2.2. Korbowody silników widlastych
5.1.3. Ruch korbowodu
5.2. Uszkodzenia korbowodu
5.2.1. Bledy eksploatacyjne
5.2.2. Bledy wykonawcze
5.2.2.1. Bledy materialowe
5.2.2.2. Bledy obróbki i naprawy
5.2.2.3. Bledy montazowe
5.2.3. Uszkodzenia w wyniku bledów wykonawczych
5.2.3.1. Uszkodzenia w strefie lba korbowodu
5.2.4. Pekniecia i przelomy
5.2.4.1. Pekniecia w lbie korbowodu
5.2.4.2. Pekniecia zmeczeniowe trzonu korbowodu
5.2.4.3. Przelomy dorazne trzonu korbowodu
5.2.4.4. Próby diagnozy
5.2.5. Bledy korbowodu bez konsekwencji dla niego samego

6. Stopy korbowodów

6.1. Informacje ogólne
6.1.1. Budowa stopy
6.1.2. Budowa srub korbowodowych
6.2. Uszkodzenia i niszczenia stopy korbowodu
6.2.1. Obrócenie panewki w gniezdzie
6.2.1.1. Bledy geometrii gniazda
6.2.1.2. Bledy montazu pokrywy
6.2.1.3. Pokaleczenie powierzchni styku pokrywy i stopy
6.2.1.4. Zbyt slabe dokrecenie srub
6.2.1.5. Zbyt mocne dokrecenie srub
6.2.1.6. Niewlasciwe sruby
6.2.2. Ratowanie korbowodu
6.2.3. Odkrecenie srub korbowodowych
6.2.4. Odkrecenie lub poluzowanie jednej ze srub
6.2.4.1. Przypadki
6.2.4.2. Ewakuacja panewki
6.2.5. Obustronne przelomy zmeczeniowe
6.2.5.1. Zmeczeniowe zlamanie obydwu srub
6.2.5.2. Przelom zmeczeniowy sruby i stopy
6.2.6. Przelom zmeczeniowy w srubie
6.2.7. Pekniecia srub z przewezeniem
6.2.7.1. Niewlasciwy material
6.2.7.2. Warunki pracy
6.2.7.3. Zbyt silne dokrecenie
6.2.8. Zniszczenie gwintu sruby
6.2.9. Miejsca i przyczyny zlaman zmeczeniowych w scianach
stopy i pokrywy


7. Lozyska

7.1. Informacje ogólne
7.1.1. Budowa lozyska
7.1.1.1. Zespól gniazdo-panewka
7.1.1.2. Budowa panewki
7.1.1.3. Materialy lozyskowe
7.1.2. Praca lozyska slizgowego
7.1.2.1. Ilosc oleju
7.1.2.2. Predkosc obwodowa
7.1.2.3. Kat pomiedzy powierzchniami
7.1.2.4. Luzy lozyskowe
7.1.3. Sposoby dostarczania oleju do lozysk
7.1.4. Oznakowania na panewkach
7.2. Uszkodzenia lozysk
7.2.1. Uwagi wstepne
7.2.2. Uszkodzenia stopu lozyskowego
7.2.2.1. Zanieczyszczenia
7.2.2.2. Brak oleju
7.2.2.3. Kawitacja
7.2.2.4. Korozja
7.2.2.5. Zmeczenie
7.2.2.6. Zle przyleganie stopu
7.2.2.7. Erozja
7.2.3. Uszkodzenia na skutek niedoboru oleju
7.2.3.1. Uszkodzenia pojedynczego lozyska
7.2.3.2. Zatarcie wszystkich lozysk
7.2.4. Deformacje panewek
7.2.4.1. Wielokatnosc
7.2.4.2. Siodlowatosc
7.2.4.3. Utrata sprezystosci
7.2.5. Obrócenie panewki w gniezdzie
7.2.6. Uszkodzenia w wyniku bledów montazowych
7.2.6.1. Zbyt maly luz montazowy miedzy czopem a panewka
7.2.6.2. Krawedzie styku panewek nie schodza się po skreceniu
lozyska
7.2.6.3. Za wysokie pólpanewki
7.2.6.4. Zbyt slabe dokrecenie lozyska
7.2.6.5. Jezyczki pólpanewek nie pasuja do rowków
7.2.6.6. Zbyt szerokie panewki
7.2.6.7. Pólpanewki przesuniete poosiowo
7.2.6.8. Pólpanewki maja rózna szerokosc
7.2.6.9. Pólpanewki sa wzajemnie przesuniete promieniowo
7.2.6.10. Panewki nie pasuja do gniazda
7.2.7. Przebarwienie panewek
7.2.8. Polamanie panewki
7.2.9. Uszkodzenia w czesci srodkowej
7.2.10. Bledy wykonawcze walu
7.2.10.1. Deformacja pojedynczego czopa
7.2.10.2. Bledy geometrii calego walu
7.2.11. Inne bledy
7.2.11.1. Korbowód
7.2.11.2. Drgania
7.2.12. Uszkodzenia pierscieni lozysk oporowych
7.2.12.1. Zbyt duzy luz w lozysku
7.2.12.2. Zle remontowany pólpierscien oporowy


8. Waly korbowe

8.1. Informacje ogólne
8.1.1. Budowa walów
8.1.1.1. Waly stalowe kute
8.1.1.2. Waly odlewane
8.1.1.3. Waly skladane
8.1.2. Materialy na waly korbowe
8.1.3. Obciazenia w wale korbowym
8.2. Uszkodzenia walów korbowych
8.2.1. Ogólne przyczyny uszkodzen
8.2.1.1. Bledy eksploatacyjne
8.2.1.2. Bledy wykonawcze
8.2.2. Bledy wykonawcze
8.2.2.1. Waly kute
8.2.2.2. Waly lane
8.2.3. Utrata geometrii osi i plaszczyzn glównych walu
8.2.3.1. Os glówna
8.2.3.2. Osi czopów korbowych
8.2.3.3. Sprawdzenie plaskosci walu
8.2.4. Zuzycie czopów
8.2.5. Pekniecia i zlamania walów
8.2.6. Dlugosc czopa korbowego a szerokosc stopy korbowodu
8.3. Uszkodzenia walów skladowych
8.4. Tlumiki drgan
8.5. Przeciwciezary
8.5.1. Uwagi ogólne
8.5.2. Uszkodzenia przeciwciezarów
8.6. Kola zamachowe
8.6.1. Uwagi ogólne
8.6.2. Uszkodzenia kola zamachowego

Podsumowanie
Bibliografia

Uwaga: W pracy nie ma przypisów.

Pobierz, wysyłając SMS o treści FOR.PRACA pod numer 92505

Wpisz otrzymany kod :

Po wpisaniu kodu, kliknij "Pobieram PDF/DOCX", pobieranie rozpocznie się automatycznie

Koszt 25 zł netto | 30,75 zł brutto