Analiza bankowej oferty produktowej na rzecz klientów indywidualnych na przykładzie Alior Banku.

1 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp……….5

Rozdział I
Ewolucja systemu bankowego w Polsce

1.1. Rozwój gospodarki bankowej………. 7
1.2. Model polskiej bankowości………. 20
1.3. Istota funkcjonowania Bankowego Funduszu Gwarancyjnego ……….25
1.4. Instytucja Nadzoru Bankowego………. 28
1.5. System bankowy w Polsce a Unia Europejska………. 30

Rozdział II
Bank, jako podmiot gospodarczy

2.1. Banki i ich rodzaje ……….35
2.2. Znaczenie banków w gospodarce ……….38
2.3. Główne operacje bankowe………. 41
2.4. Przesłanki doskonalenia usług bankowych………. 53

Rozdział III
Charakterystyka działalności badanego banku

3.1. Powstanie i rozwój Alior Banku ……….61
3.2. Aspekty strukturalno-organizacyjne ……….63
3.3. Rodzaj świadczonych usług finansowych ……….67
3.4. Miejsce Alior Banku w polskim systemie bankowym………. 68

Rozdział IV
Ocena oferty produktowej Alior Banku na rzecz klientów indywidualnych

4.1. Porównanie kont osobistych banku………. 77
4.2. Oferta lokowania oszczędności………. 82
4.3. Pożyczki i kredyty w Alior Banku ……….86
4.4. Ubezpieczenia w ofercie badanego banku………. 91
4.5. Produkty inwestycyjne dla klientów indywidualnych………. 95

Zakończenie ……….99
Bibliografia………. 101
Spis tabel ……….103
Spis wykresów ……….105
Streszczenie ……….107

Opis zawartości pracy:

Celem pracy jest analiza bankowej oferty produktowej skierowanej do klientów indywidualnych biorąc pod uwagę konkretna instytucję o nazwie Alior Bank.
Pierwszy rozdział został poświęcony ewolucji systemu bankowego w Polsce.
Skonkretyzowano pojecie „banku” i przedstawiono rozwój gospodarki bankowej w różnych okresach historycznych oraz zawarto zmiany, jakie nastąpiły po 1986 roku.

Pierwszy rozdział to nie tylko historia polskiej bankowości, ale także funkcje banku centralnego i Rady Polityki Pieniężnej, istota funkcjonowania Bankowego Funduszu Gwarancyjnego i Nadzoru Bankowego oraz formalno-prawne aspekty funkcjonowania systemu bankowego w Polsce.

W drugim rozdziale został opisany bank, jako podmiot gospodarczy a wraz z nim rodzaje oraz funkcje, jakie pełni w gospodarce. Zostały, także wymienione główne czynności bankowe a mianowicie rozliczenia gotówkowe, bezgotówkowe oraz rozliczenia zagraniczne. W ostatnim podrozdziale rozdziału drugiego znajdują się przesłanki doskonalenia usług bankowych z naciskiem na odpowiedni marketing, który ma za zadanie przedstawić produkty bankowe w jak najlepszym świetle.

Trzeci rozdział to głównie charakterystyka działalności Alior Banku, w której znalazły się: rozwój i powstanie badanego banku, aspekty strukturalno-organizacyjne, świadczone usługi finansowe oraz jego miejsce w polskim systemie bankowym.

Czwarty rozdział to ocena oferty produktowej banku na rzecz klientów indywidualnych. W ocenie znalazły się różnego rodzaju konta osobiste, formy lokowania wolnych środków finansowych, dostępność kredytów oraz pożyczek, możliwości inwestycyjne i produkty z nimi związane, zabezpieczenia w formie ubezpieczeń najpopularniejszych Towarzystw Ubezpieczeniowych a także doradztwo inwestycyjne.