Manga we wspólczesnej kulturze polskiej.


Wstęp

Rozdzial 1
Geneza mangi

1.1.Krótka charakterystyka gatunku
1.2. Tlo i uarunkowania historyczne
1.3. Amerykanskie korzenie współczesnego komiksu
1.4. Poczatki wspólczesnej mangi
1.5. Krótka charakterystyka rynku mangowego w Japonii
1.6. Zasadnicze róznice pomiedzy manga a komiksem amerykanskim


Rozdzial 2
Glowni twórcy mangi w latach 1945-2000

2.1. Osamu Tezuka – źródła sukcesu mangi
2.1.1. Zycie i twórczosc Osamu Tezuki
2.1.2. Pierwszy sukces
2.1.3. Tezuka w pracy
2.1.4. Slawa poza granicami Japonii
2.1.5. Prace Osamu Tezuki
2.1.5.1. Przygody wszechmocnego Atoma – Astro Boy
2.1.5.2. Waleczna ksiezniczka i teatr Takarazuka – A Knight in Ribbons
2.1.5.3. Lwia opowiesc – Jungle Taitei
2.2. Msamune Shirow
2.2.1.Twórczosc i styl
2.2.2. Miedzynarodowa slawa
2.2.3. Prace Msamune Shirowa
2.2.3.1. Ostatnia nadzieja ludzkosci – Applesseed
2.2.3.2. Maszyna i dusza – Ghost in the Stell


Rozdzial 3
Rzowój mangi jego glówne kierunki w latach 1950-1960

3.1. Kobiecy punkt widzenia – manga dla nastolatek i kobiet w altach 1950-1980
3.1.1. Rola kobiety w społeczenstwie japonskim
3.2.2. Shojo manga
3.2.3. Magnificent 24
3.2.4. Przyklad magazynu dla kobiet – Magazyn June
3.3. Dorastanie medium. Manga w latach 1970-2000
3.3.1. Seinen manga
3.3.2. Sztuka czy pornografia?
3.3.3. Wolnosc slowa ponad wszystko. Dojinshi i jego znaczenie
3.3.4. Tokyo Funky Staff
3.3.5. Konwenty i spolecznosc mangowa
3.3.6. Czy manga jest niebezpieczna?


Rozdzial 4
Znaczenie spoleczno-gospodarcze mangi

4.1. Kultura i imperializm
4.2 Manga w Azji
4.3. Manga w USA
4.4. Manga w Europie
4.5. Popularnosc mangi w Kulturze polskiej


Zakończenie
Bibliografia

Zostaw komentarz

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>